Evolio, Allview, E-Boda, UTOK sunt branduri deja cunoscute pe piata locala; companiile din spatele acestora, conduse si operate din Romania, se lutpa cu giganti precum Apple, Samsung sau HTC pentru o cota cat mai mare din piata smartphone-urilor. In ce masura reusesc insa, iti poti da seama din veniturile si profitabilitatea lor.

In general, aceste branduri sunt perceputeca fiind “ieftine”, desi produsele sunt realizate tot in China, alaturi de multe terminale ale concurentilor de renume international. Faptul ca telefoanele romanesti sunt mai ieftine, in general, decat ale concurentilor, desi specificatiile sunt similare (cel putin pe hartie), ajuta la aceasta (pre)conceptie.

Din pacate, lucrurile nu stau chiar roz la nivel de profitabilitate, semn ca romanii sunt dispusi sa plateasca preturi premium pentru ca pe telefonul lor sa scrie Samsung, HTC, Sony sau alt brand renumit.

Desi multe dintre companiile locale tintesc cote de piata destul de mari, realitatea din teren arata altfel.

Evolio

Televoice Grup SRL, compania din spatele brandului Evolio, si-a micsorat veniturile cu circa 25% in 2014, pana la 3,3 mil. euro. Totodata, compania a trecut pe pierdere in 2014, de la un profit net de 190.000 de euro in 2013, la o pierdere de aproape 250.000 de euro in 2014.

E-Boda

E-Boda a reusit sa evolueze in 2014, insa compania comercializeaza o gama mult mai larga de produse, de la cantare la casti, smartphone-urile reprezentand doar o mica pondere din vanzari. Compania a generat in 2014 o cifra de afaceri de 13 milioane de euro, in crestere cu circa 80% fata de anul precedent.

Pe de alta parte insa, compania si-a redus drastic profitul net, de la 560.000 de euro in 2013, la 233.000 de euro in 2014, semn ca multiplele promotii ale retailerilor musca din marjele de profit ale producatorilor – un lucru de altfel semnalat de multi jucatori din piata.

UTOK

Compania NYS Experience SRL, care detine brandul UTOK, si-a adancit pierderile in 2014, desi cifra de afaceri a crescut. Astfel, veniturile companiei s-au situat anul trecut la nivelul de 2,8 mil. euro, in crestere de la 1,8 mil. euro, pierderile crescand la 356.000 de euro in 2014, de la 277.000 de euro in 2013.

Allview

Allview nu a afisat inca veniturile si profitul din 2014, astfel incat nu putem realiza, in prezent, o comparatie. In 2013, compania a generat afaceri de 29 milioane de euro si profit net de 4,2 mil. euro – ramane de vazut ce evolutie (sau involutie) a avut loc anul precedent.

Sursa foto: Shutterstock: Fete Smartphone-uri

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri