Intr-un interviu acordat publicatiei americane, oficialii Casio pariaza pe expertiza detinuta pana in prezent si acumulata in anii de experienta care ii va ajuta sa concureze de la egal la egal cu Apple Watch, dar si cu ceilalti producatori si avalansa de dispozitive purtabile inteligente si ceasuri care au invadat piata tehnologica.

Conform Casio, ceasul inteligent pe care compania il pregateste va fi de fapt un ceas care se doreste unul inteligent, mai mult decat majoritatea dispozitivelor inteligente care vor sa fie un ceas.

Kazuo Kashio, unul dintre cei patru frati care au fondat compania, s-a retras de curand de la conducerea companiei, dupa 27 de ani, timp in care a pastrat brandul in topul preferintelor clientilor, lasand conducerea operatiunilor in mainile fiului sau, Kazuhiro Kashio.

„Incercam in momentul de fata sa aducem smartwatch-ul la un nivel apropiat de perfectiune – un dispozitiv care nu se poate distruge cu usurinta, este usor de purtat, confortabil si sa poata fi purtat cu placere”, a declarat Kazuhiro Kashio.

Potrivit reprezentantului Casio, viitorul ceas al companiei va avea un pret accesibil , undeva in zona in care se afla pretul de pornire al Apple Watch, de la circa 400 de dolari, insa nu a fost luata nicio decizie in acest sens.

Citeste si:

„Ne propunem sa vindem ceasuri inteligente in valoare de circa 80 de milioane de dolari si sa ne extindem business-ul cat mai curand posibil”, a declarat seful Casio.

Productia de ceasuri a japonezilor de la Casio reprezinta aproximativ 50% din vanzarile totale ale grupului, compania fiind specializata si in productia de orgi, instrumente de calcul sau camere.

Este tarziu pentru Casio sa produca ceasuri inteligente?

Aici sunt doua aspecte de luat in calcul. Pe de-o parte Casio este o companie cu foarte multa expertiza in zona ceasurilor, iar faptul ca a decis sa intre mai tarziu decat majoritatea producatorilor poate fi si un aspect legat de marketing sau o masura venita pentru a lua initial pulsul competitiei si a aduce un produs mai bun pe piata.

De cealalta parte, insa, intarzierea lansarii unui produs inteligent, pe o piata deja incarcata de dispozitive de acest fel poate fi un semn si ca japonezii nu au fost pregatiti sau au fost luati prin surprindere de priza pe care aceste produse au avut-o la public.

Livrarile Apple Watch sunt de asteptat sa creasca cu 56% piata smartwatch-urilor in acest an, potrivit companiei de cercetare IHS. Chiar si asa, cota de piata a Apple pe acest segment este de asteptat sa scada cu pana la 40% pana in 2020, ca urmare a numarului tot mai mare de producatori si aparitia unui numar tot mai ridicat de dispozitive care vor folosi sistemul de operare Android, dezvoltat de catre Google.