Brazilia, de exemplu, este una dintre pietele cheie ale regiunii, stat care alcatuieste BRICS, cunoscuta si drept formatiunea tarilor cu potential ridicat de dezvoltare in aceasta perioada de timp.

La inceputul saptamanii trecute, Xiaomi, unul dintre cei mai puternici producatori chinezi de telefoane mobile la nivel global, anunta ca a demarat productia de telefoane mobile inteligente pe piata din Brazilia pentru a-si extinde prezenta si pe piata din America de Sud, promitand ca va livra dispozitive la preturi extrem de competitive si ultimele generatii de dispozitive pe o piata cu un potential de dezvoltare foarte ridicat.

Xiaomi, cel mai valoros start-up tehnologic din ultimii ani, a decis ca dupa prezenta pe piata asiatica sa incerce si gustul expansiunii pe pietele emergente, pentru chinezi prima oprire fiind Brazilia.

“Primul pas a fost deja facut, iar acesta precede intrarile de pe pietele din Mexic si Columbia, ca miscari firesti in aceasta regiune”, a declarat Hugo Barra, vicepresedinte al Xiaomi, manager care anterior a detinut o pozitie executiva de top in cadrul Google.

Politica Xiaomi, care nu vizeaza in niciun fel publicitatea traditionala sau in magazine, tinteste clientii care vor pune mai presus de toate pretul atractiv si componentele de varf pe care grupul isi propune sa le foloseasca in dezvoltarea viitoarelor sale terminale, ceea ce ar capta si mai mult atentia populatiei din America de Sud, care a devenit mult mai atenta la diferentele de pret.

Gigantul Motorola investeste masiv in R&D

Gigantul IT Motorola, acum parte a chinezilor de la Lenovo, a demarat un amplu proiect de investitii de milioane de dolari pe piata din Brazilia in R&D (Research & Development)

Compania a angajat nu mai putin de 200 de noi specialisti pentru divizia de R&D in ultimele 12 luni, incluzand aici ingineri pentru diviziile de hardware si software, cu totii fiind implicati in proiecte pe zona tehnologiei 4G, dar si cloud computing, ori Big Data.

Cea mai mare parte a angajatilor Motorola din Brazilia lucreaza la sediul central al companiei din Jaguariuna, intr-o zona rurala aflata in apropiere de Sao Paulo.

Citeste si:

Compania a incheiat mai multe parteneriate cu diferite institutii de invatamant superior pentru a crea laboratoare de testare si simulare care se vor orienta in special pe dezvoltarea de produse 4G.

“Motorola continua sa inoveze si sa dezvolte noi experiente care vor dezvolta relatia dintre utilizator si smartphone. Segmentul R&D joaca unrol extrem de esential in tot acest proces”, au declarat oficialii Motorola din Brazilia.

Se pare ca toata aceasta directie, dar si investitiile venite mai ales din partea companiilor chinezesti sunt urmare a unui parteneriat bilateral intre China si Brazilia semnat in luna mai a acestui an, ca parte a unui proces investitional care depaseste 10 miliarde de dolari.

In acest fel, companiile de tehnologie din China vad o oportunitate uriasa pentru intrarea pe piata din Brazilia ca parte a unei expansiuni in intreaga regiune a Americii Latine. In acest fel, tot mai multe companii de tehnologie isi deschid aici fabrici, Brazilia fiind o tara bogata in resurse naturale.

Amazon intra pe piata din Mexic: un prim pas spre expansiunea in regiune

La inceputul acestei luni, Amazon.com, cel mai mare retailer online la nivel global, a deschis primul sau magazin din Mexic, stat aflat la granita de sud cu Statele Unite, marcand in acest fel prima prezenta a companiei pe pietele din America Latina

Amazon se extinde in Mexic si deschide primul magazin online

Amazon se extinde in Mexic si deschide primul magazin online

Amazon.com.mx debuteaza in acest fel pe piata din Mexic cu mai multe categorii de produse aflate la vanzare, printre acestea numarandu-se electronicele, electrocasnicele, bunuri pentru sport si altele.

Potentialul pietei din Mexic

Circa doua treimi din veniturile totale realizate de Amazon sunt realizate in America de Nord, regiune in care vanzarile au crescut anul trecut cu 25%, la peste 55 de miliarde de dolari. Piata comertului online din Mexic este de asteptat sa creasca cu 30% in acest an, la peste 6 miliarde de dolari, potrivit eMarketer Inc.

Nu este insa pentru prima data cand retailerul online deschide un magazin in limba spaniola, Amazon avand un astfel de spatiu virtual de shopping in spania, dar si o biblioteca digitala in Brazilia.