NEXES urmareste sa inoveze serviciile de urgenta din Europa, prin cercetarea si dezvoltarea de sisteme si tehnologii avansate de comunicatii IP. Astfel, proiectul european, ce se va desfasura in perioada 2015 - 2018, isi propune sa faciliteze comunicarea integrata in situatii de urgenta, inclusiv prin canale precum social media, exploatarea sistemelor de localizare pentru identificarea mai rapida si mai eficienta a locatiei unde are loc o situatie de urgenta si cresterea interoperabilitatii sistemelor informatice de urgenta la nivel european.

In cadrul proiectului, Orange va oferi expertiza si infrastructura de comunicatii pe baza carora Teamnet va dezvolta si integra servicii software pentru aplicatiile dedicate serviciilor de urgenta la nivel national. Astfel, pe langa apeluri vocale, vor putea fi redate mesaje multimedia, asigurand acces cetatenilor si reprezentantilor institutiilor medicale de pe orice tip de dispozitiv precum smartphone sau tableta pentru a interveni intr-un timp cat mai scurt intr-o situatie de urgenta.

“NEXES este o initiativa extrem de importanta a Uniunii Europene, parte din programul de cercetare si dezvoltare Horizon 2020, care are potentialul sa contribuie sustenabil la revolutionarea serviciilor de urgenta prin democratizarea si standardizarea acestora in toata Europa. Suntem mandri sa facem parte din acest consortiu, si, astfel, sa sustinem transformarea si evolutia societatii prin tehnologie”, a declarat Bogdan Padiu, CEO Teamnet Group. NEXES vine in sprijinul obiectivelor Uniunii Europene de a dezvolta un sistem universal pentru gestionarea serviciilor de urgenta la nivel european. Proiectul va exploata tehnologii ample de comunicatii si localizare pentru a oferi cetatenilor servicii de ultima generatie, la cele mai inalte standarde, pentru o societate mai sigura.