Revenirea sectorului de constructii pe segmentul rezidential, ceea ce cuprinde deopotriva constructiile de case, dar si proiectele rezidentiale de apartamente vor readuce apetitul cumparaturilor de electronice si electrocasnice, televizoarele fiind unul din principalele categorii de produse care s-ar putea bucura de un imbold in vanzari.

Potrivit reprezentantilor Sony Romania, filiala locala a unuia dintre cei mai mari producatori de electronice la nivel global, vanzarile de televizoare din tara noastra vor suferi schimbari in perioada urmatoare, o accelerare venind mai ales pe segmentul dispozitivelor "smart" cu diagonale de peste 100 cm.

"Evolutia favorabila din piata imobiliara se va regasi si in vanzarile de electronice, dar mai ales de televizoare. Se accentueaza in acest fel nevoia de echipamente cu diagonale mai mari, iar acest lucru va creste o data cu aparitia de noi spatii de locuit. (...) In boom imobiliar zona premium era la mare cautare. Simpla mutare intr-o casa noua atrage dupa sine schimbarea de echipamente in locatie. Urmatoarea achizitie va fi una smart si cu o diagonala mare. Este important si ne asteptam ca acest fenomen sa ia amploare, dar evolutia pietei va fi sustinuta si prin diferite actiuni de marketing si promotii. Ne asteptam ca Smart TV-urile sa creasca chiar si cu 10 puncte procentual mai mult si sa ajunga la 50% din piata in urmatoarele 12 luni", a declarat Lucian Radulescu (foto), branch manager pentru Sony Romania si Republica Moldova, intr-un interviu acordat wall-street.ro.

In opinia sefului Sony, anul 2014 a fost unul dificil, iar competitia pe produsele din aceasta categorie se va muta de aceasta data pe teritoriul "inteligentei" din spatele SmartTV-urilor.

"In primul semestru 40% din televizoare au fost Smart TV, iar anul acesta 30% dintre televizoarele vandute in piata vor fi echipamente cu diagonale mai mari de 1 metru. (...) Daca vorbim de piata pe primul semestru, aceasta a inregistrat o crestere de 5%. A fost un prim trimestru cu o crestere de 15%, iar in T2 am suferit o scadere fata de perioada anului trecut. Ne asteptam ca la finalul anului sa inregistram fie un avans de 5%, fie o stagnare in volum, la circa 1 milion de unitati", a precizat Lucian Radulescu.

Intrebat despre rezultatele Sony, seful operatiunilor locale pentru grupul japonez a aratat ca vanzarile de echipamente pe segmentul premium ramane miza companiei la nivel local.

"Suntem pozitionati bine la televizoare pe segmentul premium, echipamentele situate la preturi ce depasesc pragul de 3.000 de lei. Sunt magazine in care pe parcursul anului trecut ne-am mentinut o cota de piata de 25%, dar si spatii in magazinele din orase mai mici in care am avut o prezenta si vanzari sub asteptari. Per total media ne-a pozitionat la circa 10% din piata", a punctat Radulescu.

Sony a lansat in Romania cea mai noua gama de televizoare din portofoliul companiei, care cuprinde circa 30 de noi modele, peste doua treimi dintre acestea fiind modele echipate cu tehnologie Android TV, o noua sfera in domeniul interconetivitatii dispozitivelor inteligente din camin.

"Avem un total de 29 de modele de televizoare. Sunt 21 de modele cu Android TV, iar asteptarea este ca in prima jumatate a acestui an sa popularizam conceptul unui televizor cu Android si de a crea premisele ca Sony Android TV sa fie in topul preferintelor din 2016".

Fata de un an in urma, noua gama de televizoare a japonezilor de la Sony cuprinde de aceasta data un numar mai mare de televizoare echipate cu tehnologie 4K.

"4K a avut anul trecut 3% din totalul pietei din punct de vedere numeric si pana la 10% din valoarea acesteia. Tehnologia 4K va prinde din ce in ce mai bine, dar nu va fi un motor de crestere al pietei. Daca va atinge 5% anul acesta va fi un rezultat bun, asta spre deosebire de Vest, acolo unde ponderea vanzarilor de televizoare 4K este situata intre 10-12% din punct de vedere al volumelor vandute".

Intrebat de vanzarile online si de ponderea pe care o ocupa acestea in totalul business-ului de televizoare al Sony, Lucian Radulescu a mai subliniat faptul ca circa 20% din totalul comertului realizat la nivel local este online, in crestere sustinuta fata de nivelul din ultimii ani.

" Piata online este intr-o continua crestere, mai ales ca produsele ultra-premium, acolo unde televizoarele cu diagonale de peste 165 de cm se cumpara pe Internet. Oamenii vad produsele in magazine, dar decizia de cumparare se face in magazin", a conchis managerul Sony.

Sony a adus in Romania noua gama de televizoare din 2015 cu Sony Android TV, oferind o noua experienta de interactiune online cu filmele, aplicatiile, muzica si jocurile preferate. Noua serie cuprinde 13 modele 4K Ultra HD cu Sony Android TV , cu diagonale de la 43 la 85 inch si 16 modele Full HD, cu diagonale cuprinse intre 32 si 65 inch.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »


Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri