Raportul „Digital Vortex: How Digital Disruption is Redefining Industries” este primul emis de catre Centrul DBT care analizeaza modul in care industria se schimba ca urmare a revolutiei digitale.

Rezultatele studiului arata ca revolutia digitala va afecta puternic in urmatorii cinci ani aproximativ 40% dintre companiile ce urmeaza modele traditionale de afaceri, din fiecare dintre cele 12 industrii luate in considerare. Pentru companii, acest lucru poate insemna, in unele cazuri, pierderea cotei de piata sau chiar falimentul. Cu toate acestea, reprezentantii a 45% dintre companii considera ca revolutia digitala nu este un subiect atat de important incat sa fie dezbatut in sedintele consiliului de administratie.

„Fiecare tara, oras si afacere in parte vor trebui sa se adapteze revolutiei digitale pentru a se dezvolta si a supravietui in noua economie digitala”, spune Martin McPhee, Senior vicepresedinte in cadrul Cisco Consulting Services.

„Centrul Global DBT, care imbina revolutia digitala cu educatia, va servi drept platforma pentru ca directorii executivi sa poata invata despre felul in care transformarea digitala poate asigura durabilitatea companiilor lor”.

Majoritatea managerilor intervievati afirma ca transformarea digitala are o influenta pozitiva asupra afacerilor si asupra societatii. Concret, 75% dintre acestia considera ca revolutia digitala este o forma de progres, 72% spun ca aduce valoare adaugata consumatorilor, iar 66% considera ca duce la cresterea responsabilitatii individuale. Pe de alta parte, 43% dintre managerii intervievati nu constientizeaza riscurile pe care le implica revolutia digitala sau nu i-au acordat suficienta atentie, in timp ce numai 25% investesc proactiv in tehnologie.

Dintre cele 12 industrii analizate, produsele si serviciile din zona de tehnologie vor fi cel mai afectate de aceste schimbari in urmatorii cinci ani. De asemenea, industrii care gestioneaza foarte multe date si informatii, cum sunt media si entertainment, telecomunicatii, servicii financiare si retail, vor fi nevoite sa faca importante investitii in tehnologie pentru a face fata provocarilor revolutiei digitale.

Citeste si:

Aceasta schimbare este determinata de modul de lucru si ritmul in care se dezvolta startup-urile, competitori activi si proactivi in folosirea de tehnologie, de contopirea industriilor, pe masura ce dezvoltarea digitala permite extinderea afacerilor pe noi piete.

Executivii din companiile care au la baza modele traditionale de afaceri se asteapta la schimbari majore in urmatorii cinci ani datorita revolutiei digitale, care se vor reflecta inclusiv in cota de piata.

„Modelele de afaceri, prioritatile, dar si ofertele de produse vor suferi schimbari. Pe langa modificarile aduse industriilor, transformarea digitala va estompa treptat si granitele dintre acestea”, spune Michael Wade, director al Centrului DBT si Profesor de Inovatie si Strategie la IMD. „Pe masura ce industriile se apropie de mijlocul vortexului digital, componentele fizice sunt inlaturate, chiar daca asta inseamna renuntarea la anumite avantaje in fata competitiei.”

Sintagma „Vortex Digital” descrie forta pe care transformarea digitala o exercita asupra tuturor industriilor si felul in care companiile sunt atrase catre nucleul acestui fenomen. Cercetarile din cadrul studiului „Digital Vortex”, care abordeaza provocarile si oportunitatile create de revolutia digitala, sunt un prim pas important al Centrului DBT in ceea ce va fi o calatorie de 5 ani pentru IMD, Cisco si alte organizatii partenere.

Studiul a fost realizat in urma unui sondaj de opinie, la care au participat 941 de reprezentanti din 12 industrii (Tehnologie, Media & Entertainment, Retail, Servicii Financiare, Telecomunicatii, Educatie, Turism, Productie, Sanatate, Utilitati, Petrol si Gaze, Farma) si tari diferite, precum: Australia, Brazilia, Canada, China, Franta, Germania, India, Italia, Japonia, Mexic, Rusia, Anglia si Statele Unite ale Americii.