Indiferent de problema pe care o ai, fie conexiune la Internet fix sau mobil, telefonul tau cel nou nu functioneaza “ca la carte”, intri (cumva) pe site-ul furnizorului telecom de servicii si, asiduu, incerci sa gasesti un numar de telefon la care sa suni.

Cu totii ne-am confruntat deci cu o urmatoare problema: parca, la unison, operatorii telecom s-au pus de acord sa ascunda cat mai bine numerele la care trebuie sa suni. Sa le luam pe rand si sa aflam care sunt numerele pe care le poti apela in caz de nevoie, ce servicii adiacente/suplimentare ofera operatorii telecom si, daca este cazul, ce costuri suplimentare trebuie sa suporti pentru a rezolva problema rapid.

Serviciul de relatii cu clientii Telekom Romania

Telekom are un site bine pus la punct, atragator, modern. Cand vine insa vorba de gasit numarul apelabil, lucrurile incep sa devina dificile. Propria experienta imi este “martora” – circa 7-8 minute pana sa gasesc numarul apelabil, apoi inca cateva minute pana sa dau de “un om viu” cu care sa vorbesc. Pagina de “Asistenta” pe care o gasesti sus, desi aparent utila, iti ofera multiple pagini de link-uri care, de cele mai multe ori, nu sunt foarte utile si nu iti rezolva problema.

In subsolul paginii, gasesti sectiunea “Contact”; ai de ales intre multiple posibilitati de a intra in contact cu reprezentanti ai operatorului telecom, inclusiv pe LinkedIn si YouTube (!). Cautarea pentru numarul de telefon continua, click pe “Vanzari si Relatii cu Clientii Telekom Romania.

Numerele pe care le poti apela sunt 1234, gratuit in reteaua Telekom, sau 021.404.1234 sau 0766.12.1234, tarife normale.

Telekom are si un numar Premium, 0903904903 – numar disponibil NUMAI clientilor aflati pe teritoriul tarii ce apeleaza de la un numar de telefon Telekom Romania. Apelul este tarifat cu 2 euro (cu TVA inclus)/apel. Tarifarea se face pe apel si nu in functie de durata convorbirii.

„Numarul 0903904903 este serviciul de Suport Premium pe care Telekom Romania il pune la dispozitia clientilor care doresc sa apeleze Serviciul Vanzari si Relatii cu Clientii, oferindu-le acestora prioritate pentru a intra in legatura cu un consultant Telekom. Clientii sunt informati automat asura tarifului, atunci cand apeleaza acest numar, inainte sa inceapa convorbirea, respectiv taxarea”.

Cu alte cuvinte, daca te grabesti, nu ai rabdare sa treci prin multiple filtre, sa astepti pana ridica receptorul unul dintre angajatii serviciului de suport ai Telekom, poti „investi” 2 euro si rezolvi problema.

Operatorul are si un numar/site special, 118932, cu ajutorul caruia clientii pot afla, contra cost, numere ale clientilor Telekom si nu numai. Preturile pornesc de la 0,39 euro/apel si 0,39 euro/minut.

RCS&RDS

Pagina de contact a RCS&RDS este mai vizibila fata de cea a Telekom, fiind situata in partea din dreapta sus a paginii principale, dar si in josul paginii, aproape de footer. Compania ofera multiple numere de telefon, in functie de nevoile clientilor.

Citeste si:

Pe de alta parte, fata de concurentul direct Telekom Romania, RCS&RDS nu are multiple posibilitati de comunicare, prin retele sociale, de exemplu si nici un numar cu suprataxa la care sa apelezi in caz de nevoie extrema.

UPC Romania

UPC Romania are, probabil, cel mai vizibil buton de relatii clienti: mare, sus, vizibil, central, troneaza serviciul „Asistenta Clienti”. El ofera acces imediat la un numar de telefon, 031 1000 872, apelabil gratuit in reteaua proprie. Clientii companiei pot folosi si numarul scurt, *872.

In subsolul paginii, defalcat, UPC Romania ofera informatii despre serviciul de asistenta clienti, oferind, pe fiecare link in parte, acelasi numar de telefon mentionat anterior, daca informatiile scrise nu sunt suficiente.

Orange Romania

Orange ofera ceva foarte util – serviciu de relatii cu clientii online, LIVE. In partea superioara a site-ului, banda „”Salut! Cum te putem ajuta astazi?” te invita sa intri in contact direct, online, cu un reprezentant al companiei. Tot ce trebuie sa faci este sa dai click, sa te autentifici cu contul tau si intri in contact cu o persoana, prin chat online.

Pe langa acest serviciu, folosit din ce in ce mai mult pe plan international, in bara superioara poti gasi „Orange Help”, unde insa trebuie sa completezei o multime de campuri pentru a trimite o sesizare, lucru anevoios in „deceniul super-vitezei 4G+”.

La cautari aprofundate, indelungi…nu gasesti un numar de telefon pentru a vorbi cu cineva din centrul de relatii cu clientii. Asa ca am apelat la Google, cautand „Serviciu relatii clienti Orange” si, ajutat fiind de gigantul american si algoritmii de cautare din spatele motorului, am descoperit numarul scurt la care poti apela Orange Romania, serviciul de relatii cu clientii. Fascinant este ca l-am descoperit intr-un raspuns al Orange adresat de clienti, probabil frustrati, care nu il gasisera, de asemenea, pe site.

Numerele Orange sunt 411 si 456, apelabile gratuit intre orele 08:00 si 21:00. Dupa ora 21.00, poti apela pentru situatii de urgenta serviciul Suport Clienti la numarul 401, apel taxabil. Tariful este de 0.15 euro / minut, primele 40 secunde gratuite (TVA inclus).

Vodafone Romania

Serviciul de relatii cu clientii Vodafone este usor de gasit si accesat – din homepage, in bara superioara, ai butonul mare „Asistenta” si apoi „Suna-ne”.

Compania ofera o multime de numere de telefon, in functie de departamentul pe care vrei sa il apelezi dar si un numar cu suprataxa, similar cu cele puse la dispozitie de Orange si Telekom Romania. Numarul cu taxa este *555 si apelul este taxat cu 0,68 euro/apel, indiferent de durata convorbirii. Totodata, operatorul are si un numar de urgenta, la care poti cere blocarea unui numar - *228, apel cu tarif normal din alte retele, taxabil in roaming.

Ce parere ai de serviciile de relatii cu clientii puse la dispozitie de operatorii telecom? Ce operator consideri ca ofera cele mai bune servicii?

Sursa foto: Shutterstock: Cauta