”Am avut in primele 6 luni ale anului afaceri cat am nregistrat in primii patru ani de activitate (2007-2010) cumulat. Aceasta performanta vine ca urmare a maturizarii investitiilor de peste 9 milioane de euro realizate in cei 8 ani de activitate. Totusi, o contributie decisiva la cresterea afacerilor a fost reprezentata de infrastructura interna a companiei, de sistemul de management care a gestionat eficient resursele existente si a fructificat investitiile realizate. Consider ca fara acest aspect, capacitatea de productie, investitiile si gama de produse si servicii, ajung sa nu fie suficiente intr-o piata concurentiala”, a declarat Horatiu Tepes, proprietar Bilka.

Noi linii de productie si modele de tigla metalica

La sfarsitul lunii iunie compania a pus in functiune o noua linie de productie, dubland astfel capacitatea de productie pentru tigla metalica Balcanic. Aceasta investitie face parte din programul investitional demarat la inceputul anului trecut, care se ridica la aproximativ 7 milioane de euro si se va finaliza in 2016.

”Ne-am propus sa putem onora orice comanda in doar 24 de ore. Astfel, odata cu cresterea cererii suntem nevoiti sa crestem si capacitatea de productie. In a doua jumatate a anului vom instala alte 7 noi linii de productie si vom lansa si 3 noi modele de tigla metalica. Diversificarea gamei de produse va duce atat la cresterea afacerilor Bilka, dar si la cresterea intregii piete de acoperisuri. Investitiile sunt sustinute din fonduri proprii, credite bancare si peste 3 milioane lei din fonduri europene”, a precizat Horatiu Tepes.

Bilka, interesata de achizitia de noi terenuri

Dupa un salt de 55% al cifrei de afaceri si investitiile realizate pentru extinderea productiei, compania vizeaza achizitia de noi terenuri.
”In domeniul nostru, o crestere de 55% aduce, pe langa nevoia cresterii capacitatii de productie, si nevoia cresterii capacitatii de stocare a materiei prime. In acest sens vizam achizitia de noi terenuri.

Pentru anul acesta concesionarea sau achizitia terenului de 13.000 mp din imediata apropiere a fabricii, aflat in domeniul public, devine absolut necesara pentru buna functionare a fluxului de productie”, a mai punctat Horatiu Tepes

Piata de acoperisuri in 2015: potential de crestere cu pana la 15%

Conform studiilor interne ale Bilka, piata de acoperisuri metalice a inregistrat in prima jumatate a anului o crestere medie de 10%. In 2015 motoarele vanzarilor de acoperisuri raman lucrarile de renovare, insa se simte un reviriment atat in zona lucrarilor rezidentiale noi, cat si industriale.

”Previziunile noastre se bazeaza in principal pe evolutia pietei in primul semestru cand cererile pentru invelitori au crescut neasteptat de mult. Cererea de noi locuinte, sustinerea achizitionarii de locuinte noi din partea statului, disponibilitatea bancilor de a sustine pe de-o parte constructorii si pe de alta parte persoanele fizice, impreuna cu eforturile producatorilor pentru cresterea pietei, sunt cateva dintre elementele care aduc un plus pe piata acoperisurilor. De asemenea, de anul acesta, vom resimti si efectele pozitive ale proiectelor realizate in domeniul agriculturii prin programele de finantare cu fonduri europene in perioada 2007 – 2014. Odata ajunse la maturitate aceste investitii genereaza noi oportunitati dar si resursele financiare necesare dezvoltarii acestui sector. Sunt resorturile pentru o crestere considerabila a pietei de acoperisuri si implicit a afacerilor Bilka”, a mai precizat Horatiu Tepes.

Citeste si:

Bilka, cel mai mare producator local de acoperisuri metalice, tinteste pentru anul in curs o crestere a rulajului de peste 20%, evolutie care va fi generata mai ales de lansarea de noi produse in portofoliu, dar si pe fondul revenirii apetitului pentru consum in piata rezidentiala.

“Pentru acest an ne-am bugetat initial o crestere de 15%, insa am fost nevoiti sa refacem calculele dupa un prim trimestru foarte bun, cand am raportat cresteri mult peste nivelul de anul trecut. Mizam in acest an pe afaceri care vor depasi pragul de 160 de milioane de lei, in crestere cu peste 20% fata de nivelul de anul trecut”, a declarat Horatiu Tepes, intr-un interviu acordat Wall-Street.ro.

Bilka mizeaza pe afaceri in crestere cu peste 20% in 2015 si analizeaza intrarea pe noi piete din regiune

Bilka mizeaza pe afaceri in crestere cu peste 20% in 2015 si...

Planurile Bilka in acest an vizeaza si extinderea prezentei la export. “Daca in 2013 ne-am bazat pe piata din Ucraina la export, anul trecut am inceput sa testam si alte piete din regiune, insa ponderea livrarilor in regiune nu a avut un impact major asupra business-ului nostru, fiind undeva la circa 5% din total afaceri. (…) Pentru 2015 planul nostru este sa dublam exporturile, acestea sa se ridice la circa 2 milioane de euro”, a mai spus Horatiu Tepes.

Bilka este cel mai mare producator local de acoperisuri metalice, pe o piata pe care mai concureaza cu Depaco, Lindab, Ruukki, Megaprofil sau Coilprofil.