Profitul operational al companiei japoneze pentru intervalul aprilie – iunie a crescut cu aproape 40%, la 780 de milioane de dolari. Rezultatul favorabil vine dupa ce gigantul japonez a raportat in urma cu o luna o crestere a capitalului companiei, bani care vor fi directionati in imbunatatirea productiei a senzorilor foto si video, divizie care in momentul de fata conduce detasat in topul vanzarilor producatorului asiatic, noteaza Reuters.

Oficialii companiei isi pun mari sperante in divizia producatoare de senzori foto si video, un segment care ar putea conduce la o limitare a dezvoltarii de activitati in zona productiei de smartphone-uri si televizoare, care continua sa fie pe pierdere ca urmare a solutiilor mai ieftine oferite de catre rivalii asiatici, dar si giganti tehnologici precum Samsung sau Apple.

Cererea mare de smartphone-uri a producatorilor de varf care folosesc si isi doteaza terminalele mobile cu camere foto performante folosesc senzori dezvoltati de catre Sony, unul dintre principalii clienti ai japonezilor fiind chiar Apple.
Sony se asteapta ca in acest an sa comercializeze senzori pentru camerele foto in valoare peste 4,5 miliarde de dolari, in crestere cu aproximativ 5% fata de nivelul inregistrat anul trecut.

Citeste si:

Sony si-a marit totodata asteptarile privind vanzarile pe divizia de gaming, ca urmare a succesului inregistrat de consola PlayStation 4. In primul trimestru, veniturile operationaleau crescut cu peste 350%, o evolutie nerata si de acoperirea financiara venita din partea companiei asiguratoarea ca urmare a atacului cibernetic asupra retelei de servicii a Sony din urma cu cateva luni.

De cealalta parte, divizia de mobile a Sony a raportat o scadere de 240 de milioane de dolari si se afla cu mult in spatele unor rivali precum Samsung sau alti producatori. Estimarile japonezilor arata o pierdere de aproximativ 500 de milioane de dolari.

Compania sustine ca a inregistrat “o scadere semnificativa a vanzarilor de smartphone-uri ca urmare a deciziei strategice”, care nu s-a dovedit una eficienta in vanzari, ci a avut ca scop imbunatatirea profitabilitatii.