Veniturile din trimestrul al doilea s-au situat la 241 milioane de euro, in stagnare raportat la aceeasi perioada a anului anterior, dar si fata de primele trei luni ale acestui an, potrivit raportului financiar publicat, joi, de grupul german Deutsche Telekom.

"Romania a inregistrat scadere a veniturilor, cea mai mare parte fiind determinata de reducerea tarifelor de incheiere a apelurilor", se arata in raportul grupului german.

Profitul EBITDA (inainte de deducerea dobanzilor, taxelor, deprecierilor si amortizarilor) obtinut din operatiunile din Romania a coborat in primul semestru cu 23,5%, de la 136 milioane euro in ianuarie-iunie anul trecut la 104 milioane euro in intervalul similar din acest an.

In trimestrul al doilea, castigul EBITDA a scazut cu 30% comparativ cu perioada similara de anul trecut, de la 70 milioane euro la 49 milioane euro.

Grupul german a inregistrat in Romania o scadere usoara a numarului de abonati pe segmentul telefoniei mobile, cu 0,5% fata de iunie anul trecut, de la 6,046 milioane de clienti la 6,015 milioane de clienti. La finele lunii martie, operatiunile din Romania aveau 6,008 milioane de clienti de telefonie mobila, iar in decembrie 6,047 milioane de clienti.

Numarul de clienti pe telefonie fixa a scazut la 2,153 milioane la finele lunii iunie, cu 6,7% comparativ cu aceeasi luna a anului trecut si cu 3,8% raportat la decembrie. Numarul de clienti a fost, de asemenea, mai mare in luna martie a acestui an, cind se situa la 2,189 milioane.

Citeste si:

Telekom a scazut si pe serviciile de broadband, unde a ajuns la 1,186 milioane de clienti, in scadere cu 1,1% fata de decembrie si cu 1,2% raportat la iunie anul trecut. Comparativ cu luna martie a acestui an, scaderea a fost de 0,5%.

Datele publicate de grupul german pentru Romania nu includ operatiunile GTS Central Europe pe piata locala. Deutsche Telekom a finalizat in iunie anul trecut achizitia companiei poloneze de servicii de telecomunicatii pentru companii GTS Central Europe, cu operatiuni si in Romania.

Telekom Romania este un brand care apartine Deutsche Telekom, una dintre companiile de top la nivel mondial. Grupul german furnizeaza produse si servicii fixe, comunicare mobila, Internet si IPTV pentru consumatori si solutii IT&C pentru clienti din mediul de business.

In luna septembrie a anului trecut, Telekom Romania Communications, divizia care acopera operatiunile fixe, si Telekom Romania Mobile Communications, divizia mobila, au devenit noile denumiri ale operatorilor Romtelecom si Cosmote Romania, schimbarea fiind parte a procesului de adoptare a brandului "Telekom" al grupului german Deutsche Telekom.

Telekom Romania Communications (fostul Romtelecom) este unul dintre cei mai mari operatori locali de telecomunicatii. Actionari sunt grupul elen OTE - 54,01% si Ministerul pentru Societatea Informationala - 45,99%.

Telekom Romania Mobile Communications (fosul Cosmote Romania) are ca actionari Cosmote Group, parte a OTE Group - 70% si Telekom Romania Communications (fostul Romtelecom) - 30%.