Veniturile Telekom in Romania au scazut cu 4,2% in primul semestru, de la 503 milioane euro in primele sase luni ale anului trecut la 482 milioane euro in acelasi interval din acest an, evolutia negativa fiind determinata de reducerea tarifelor de incheiere a apelurilor, in trimestrul doi din 2014, conform Mediafax.

Veniturile din trimestrul al doilea s-au situat la 241 milioane de euro, in stagnare raportat la aceeasi perioada a anului anterior, dar si fata de primele trei luni ale acestui an, potrivit raportului financiar publicat, joi, de grupul german Deutsche Telekom.

"Romania a inregistrat scadere a veniturilor, cea mai mare parte fiind determinata de reducerea tarifelor de incheiere a apelurilor", se arata in raportul grupului german.

Profitul EBITDA (inainte de deducerea dobanzilor, taxelor, deprecierilor si amortizarilor) obtinut din operatiunile din Romania a coborat in primul semestru cu 23,5%, de la 136 milioane euro in ianuarie-iunie anul trecut la 104 milioane euro in intervalul similar din acest an.

In trimestrul al doilea, castigul EBITDA a scazut cu 30% comparativ cu perioada similara de anul trecut, de la 70 milioane euro la 49 milioane euro.

Grupul german a inregistrat in Romania o scadere usoara a numarului de abonati pe segmentul telefoniei mobile, cu 0,5% fata de iunie anul trecut, de la 6,046 milioane de clienti la 6,015 milioane de clienti. La finele lunii martie, operatiunile din Romania aveau 6,008 milioane de clienti de telefonie mobila, iar in decembrie 6,047 milioane de clienti.

Numarul de clienti pe telefonie fixa a scazut la 2,153 milioane la finele lunii iunie, cu 6,7% comparativ cu aceeasi luna a anului trecut si cu 3,8% raportat la decembrie. Numarul de clienti a fost, de asemenea, mai mare in luna martie a acestui an, cind se situa la 2,189 milioane.

Telekom a scazut si pe serviciile de broadband, unde a ajuns la 1,186 milioane de clienti, in scadere cu 1,1% fata de decembrie si cu 1,2% raportat la iunie anul trecut. Comparativ cu luna martie a acestui an, scaderea a fost de 0,5%.

Datele publicate de grupul german pentru Romania nu includ operatiunile GTS Central Europe pe piata locala. Deutsche Telekom a finalizat in iunie anul trecut achizitia companiei poloneze de servicii de telecomunicatii pentru companii GTS Central Europe, cu operatiuni si in Romania.

Telekom Romania este un brand care apartine Deutsche Telekom, una dintre companiile de top la nivel mondial. Grupul german furnizeaza produse si servicii fixe, comunicare mobila, Internet si IPTV pentru consumatori si solutii IT&C pentru clienti din mediul de business.

In luna septembrie a anului trecut, Telekom Romania Communications, divizia care acopera operatiunile fixe, si Telekom Romania Mobile Communications, divizia mobila, au devenit noile denumiri ale operatorilor Romtelecom si Cosmote Romania, schimbarea fiind parte a procesului de adoptare a brandului "Telekom" al grupului german Deutsche Telekom.

Telekom Romania Communications (fostul Romtelecom) este unul dintre cei mai mari operatori locali de telecomunicatii. Actionari sunt grupul elen OTE - 54,01% si Ministerul pentru Societatea Informationala - 45,99%.

Telekom Romania Mobile Communications (fosul Cosmote Romania) are ca actionari Cosmote Group, parte a OTE Group - 70% si Telekom Romania Communications (fostul Romtelecom) - 30%.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri