Stefanini a angajat anul acesta circa 65 de persoane in centrul din Sibiu, in special pentru functia de Helpdesk Technician – vorbitori de germana, spaniola, italiana si franceza, iar in paralel, compania a desfasurat procese de recrutare interna, care au oferit angajatilor oportunitatea de a fi promovati in functiile de Senior Helpdesk Technician, Trainer, Case Team Assistant, Team Leader, Incident Controller, Quality Specialist, Account Liaison, project coordinator.

In urmatoarele luni, Stefanini intentioneaza sa recruteze inca 50 de persoane pentru centrul din Sibiu, echipa de acolo urmand sa creasca la cel putin 250 de oameni pana la sfarsitul anului.

”In perioada urmatoare cautam noi colegi pe functia de Helpdesk Technician, cunoscatori ai limbilor germana, spaniola, italiana, franceza, iar intern vom mediatiza roluri precum Project Coordinators, Incident Controller, Quality Specialist, Trainer, Project Trainer”, spune Oana Calcan, recruitment coordinator, Stefanini Romania.

Cu toate ca Stefanini este o companie de externalizare a serviciilor IT, majoritatea angajatilor din Sibiu sunt absolventi de profil uman (Limbi Straine, Relatii Internationale, Relatii Publice), dar acestia au manifestat interes pentru a-si dezvolta cariera in IT, ceea ce demonstreaza ca acest domeniu poate fi unul accesibil, mai ales in conditiile in care Stefanini deruleaza constant training-uri interne.

”Avem insa si colegi care au absolvit un liceu de profil real, s-au angajat la noi si ulterior s-au inscris la facultati cu profil tehnic. Pe langa pregatirea formala, urmarim sa identificam la candidati abilitatea de a lucra bine in echipa, abilitati de comunicare precum si capacitatea de orientare catre rezultate”, adauga Oana Calcan.

Procesul de recrutare in Sibiu se desfasoara ceva mai rapid decat in Bucuresti, potrivit oficialilor Stefanini. Astfel, una din trei persoane contactate de recrutorii companiei prin intermediul platformelor de profil se prezinta la interviu, iar rata de succes dupa interviu este de peste 60%.

Citeste si:

In general, piata fortei de munca din Sibiu a devenit tot mai dinamica in ultimii ani - foarte multe companii si-au deschis puncte de lucru, oferind oportunitati variate si interesante sibienilor. Insa, acest oras avand o mare comunitate de vorbitori de limba germana, prezinta anumite provocari specifice la capitolul recrutare, provocari pe care Stefanini incearca sa le transforme in avantaje:

”Am observat ca din ce in ce mai multi absolventi ai liceelor de profil opteaza pentru facultati din Germania, Austria sau Elvetia, motiv pentru care cred ca putem aseza Sibiul alaturi de alte piete care prezinta o provocare profesionala in atragerea si retinerea profesionistilor. Dar de aici deriva unele avantaje clare, care pe termen mediu si lung vor duce la candidati mai atenti in selectarea locurilor de munca si cu dorinta de crestere”, explica Monica Marin, HR specialist, Stefanini Romania.

Clientii pentru care Stefanini livreaza proiecte din Sibiu activeaza in domenii foarte diverse, de la auto sau farma, la confectii si consultanta, compania avand experienta indelungata pe piata de outsourcing.

”In total, sunt peste 15 clienti cu prezenta globala pentru care avem echipe dedicate si cu care am intarit relatiile de colaborare”, conchide Monica Marin.

Principalii concurenti ai Stefanini sunt CGS, Telepormance Romania, Webhelp, Blue Point, Competence Call Center.