In primul semestru din acest an, compania si-a majorat profitul operational (EBITDA) cu aproximativ 15% fata de perioada similara din 2014, in timp ce veniturile au ramas la un nivel asemanator.

“Ne concentram pe EBITDA, mai putin pe venituri. Pentru anul acesta estimam un profit operational mai mare cu 10%, iar veniturile vor creste cu aproximativ 2%”, a afirmat Boluk.

Anul trecut, compania a avut afaceri de 8,7 milioane de euro si pierderi nete de 275.000 de euro, conform Ministerului de Finante.

Au renuntat la achizitia unui companii de pe segmentul de centre de date

La inceputul anului, managerul afirma ca Euroweb ar putea incheia o tranzactie pe segmentul centrelor de date, dar negocierile nu au avut succes deoarece vanzatorul voia mai multi bani decat oferea operatorul telecom.

“Asteptarile lor erau prea mari fata de nivelul pietei si nu ne-am potrivit” spune seful Euroweb.

Vor sa creasca pe zona de centre de date, cloud si securitate

Euroweb are anual un buget de investitii de aproximativ 10% din cifra de afaceri a companiei. In urmatoarea perioada, operatorul vrea sa se concentreze pe dezvoltarea serviciilor din zona de centre de date, cloud si securitate informatica.

“Aceste trei servicii inseamna in prezent mai putin de 1% din cifra noastra de afaceri, dar vrem ca in cinci ani sa ajungem la 10-12% din venituri. Le oferim deja, dar suntem la inceput, iar clientii isi doresc solutii complexe”,explica Boluk.

Euroweb are in jur de 1.000 de clienti, dintre care in jur de 200 sunt companii mari, iar restul mici si mijlocii. Dintre IMM-uri, in jur de 60% provin din segmentul de servicii.

Citeste si:

Pe de alta parte, cele mai mari venituri sunt generate de companiile din segmentul financiar-asigurari, utilitati, retail si productie.

Clientii turci nu sunt in top 10

In urma cu cinci ani, cand Euroweb a fost cumparat de Turk Telekom, managementul de la acel moment a afirmat ca isi doreste sa creasca ponderea clientilor turci.

“Scopul principal nu este sa castigam clienti cu actionariat turcesc si, oricum, este putin mai dificil sa atragem astfel de clienti pentru ca, de cele mai multe ori, deciziile sunt luate de la centru. Astfel, este mai usor sa incepi sa lucrezi cu o companie romaneasca decat cu una turceasca. Colaboram cu jucatori din domeniul TV, productie si bancar, dar companiile cu actionariat turcesc nu sunt intre primii zece clienti pe care ii avem in Romania", explica Boluk.

Managerul a preluat conducerea Euroweb din octombrie anul trecut de la irlandezul Stuart Evers, care in prezent lucreaza ca director de vanzari pentru Turk Telekom International, in Budapesta. Boluk are o experienta de peste zece ani in domeniul telecomunicatiilor, lucrand de-a lungul anilor pentru Turk Telekom, Vodafone Turcia si Borusan Telekom. Caglar Boluk a studiat inginerie si inginerie aerospatiala la Middle East Technical University din Ankara (Turcia) si a absolvit un MBA la Universitatea Indiana din Pennsylvania (SUA).

Preturile ne afecteaza pe toti si, mai ales, pe jucatorii de nisa, ca noi

“Nu am vazut niciodata o piata ca aceasta in privinta preturilor si nu stiu cand se vor schimba lucrurile. Este o situatie care ne afecteaza negativ pe toti si ne vom lupta sa putem investi, iar acest lucru va duce la consolidari. Nu este un lucru sanatos pentru piata si mai ales pentru jucatorii de nisa ca noi. Este o piata foarte dura, este intre primele doua ca dificultate in Europa. Pentru ca toti operatorii mari sunt prezenti, infrastructura este foarte buna, singurul lucru care a mai ramas sa evolueze este pretul. Cred ca este o piata catastrofala in ceea ce priveste preturile. Astfel, unii vor iesi de pe piata si unii vor face consolidari (fuziuni, achizitii)”, a mai spus Boluk.

Intrebat daca Turk Telekom, actionarul majoritar al companiei, va sustine in continuare compania sau are de gand sa vanda, el a afirmat ca businessul din Romania este mic- “de marimea unei alune”, pentru intregul grup. Turk Telekom a avut anul trecut venituri de circa 13,6 miliarde de lire turcesti (4 miliarde de euro), in timp ce Euroweb a avut venituri de 8,7 milioane de euro.

“In Romania oferim business-to-business si vrem sa crestem pe zona de wholesale (n.red. servicii vandute de catre operatori catre alti operatori telecom). Romania este o piata din care putem exporta experienta din zona de servicii business catre Turk Telekom, care ofera doar servicii wholesale in 13 tari din regiune”, explica Boluk.

Pentru Euroweb lucreaza 80 de persoane, iar in perioada urmatoare operatorul vrea sa mai recruteze specialisti in servicii de conectivitate si internet wholesale. Aproximativ 40% dintre angajati sunt femei, iar circa 60% dintre persoanele din management sunt, de asemenea, femei.