Luand in considerare continutul video inregistrat si descarcat, peste 35% din continutul TV si video este vizionat acum la cerere.
Studiul arata si cat de mult a crescut numarul de consumatori care urmaresc continut video pe dispozitive mobile. Astfel, 61% dintre utilizatorii de smartphone isi folosesc telefoanele pentru a viziona continut video, o crestere de 71% din 2012 pana in prezent. Mai mult decat atat, doua treimi dintre tinerii cu varste cuprinse intre 16 si 34 de ani urmaresc continut video pe tablete, laptop-uri si smartphone-uri.

In acelasi timp, platformele dedicate continutului generat de utilizatori contribuie la cresterea numarului de consumatori care acceseaza continut TV si video online. 1 din 10 consumatori urmaresc YouTube mai mult de 3 ore pe zi, iar 1 din 3 consumatori considera ca este foarte important sa poata accesa altfel de continut si pe televizorul din casa. In plus, studiul arata ca vizibilitatea din ce in ce mai mare a platformelor de tip YouTube a dus si la o crestere in popularitate a continutului video de tip educativ si didactic, consumatorii vizionand astfel de continut timp de 74 de minute pe saptamana.

Alte rezultate importante ale studiului Ericsson ConsumerLab TV & Media 2015 includ:

  • Urmarirea la rand a mai multor episoade ale aceluiasi serial a devenit o parte importanta a experientei de vizionare TV si video. Acest obicei este cel mai des intalnit in cazul utilizatorilor de platforme de continut la cerere platit pe baza unui abonament, platforme ca Netflix, Amazon Prime sau HBO. Mai mult decat atat, 87% dintre acesti utilizatori au declarat ca urmaresc la rand mai multe episoade din ale aceluiasi serial cel putin o data pe saptamana.
  • Dificultatea de a gasi continut interesant. Jumatate dintre consumatori care se uita la televizor spun ca nu pot gasi continut pe care sa-l urmareasca zilnic. Acestia considera ca nici recomandarile generate furnizorii de continut nu sunt suficient de personalizate.
  • Diferite abonamente, diferite atitudini. 22% dintre consumatorii care nu au avut vreodata un abonament TV platesc deja pentru servicii OTT (over-the-top).
  • Televiziunea traditionala ramane inca foarte populara, in principal datorita posibilitatii de a urmari competitii sportive sau transmisiuni in direct, dar si pentru valoarea sa sociala. Din acest punct de vedere, televiziunea traditionala functioneaza asemeni unui „foc de tabara”. In plus, acest obicei de consum este legat si de varsta utilizatorilor: 82% dintre persoanele cu varste intre 60 si 69 de ani urmaresc programele TV traditionale zilnic, prin comparatie cu 60% dintre tinerii cu varste intre 16 si 34 de ani.