Piata locala de profil urmareste si tendinta globala a pietei, estimandu-se ca segmentul wearables si a smartwatch-urilor va atinge o valoare de 10 miliarde de dolari si ca se va tripa in urmatorii cinci ani.

“Din datele pe care le avem in prezent, de la retailerii din piata si analisti de profil, se estimeaza ca valoarea pietei de echipamente wearables se va situa in jurul valorii de 5 milioane de euro, iar anul viitor valoarea acesteia se va dubla, la peste 10 milioane de euro pe plan local. Este o piata importanta catre care ne indreptam atentia o data cu lansarea primului smartwatch sub brand romanesc. Am decis sa intram pe aceasta piata dupa ce am analizam cu atentie evolutia segmentului”, a declarat Liviu Nistoran, director general Televoice Grup, companie sub care este comercializat brandul Evolio.

Evolio a lansat pe piata locala xWatch, primul smartwach sub brand romanesc, un dispozitiv care dispune de un display IPS de 1.22" cu o rezolutie de 240x204 pixeli si poate fi folosit atat pentru convorbiri telefonice cat si pentru transmiterea de mesaje text predefinite, fara a fi nevoie de a scoate smartphone-ul din buzunar sau geanta. Nu este, insa, prima data cand Evolio "lanseaza" pe piata un smartwatch, compania anuntand inca din toamna anului trecut un astfel de dispozitiv care a fost insa rapid delistat de la vanzare, fiind nepregatit pentru cerintele de atunci ale pietei.

„Piata mondiala a dispozitivelor portabile se va tripla in urmatorii 5 ani, de la 10 miliarde de dolari in 2015 la 30 de miliarde in 2020 conform ultimelor estimari. In Romania, piata de ceasuri inteligente in 2015 este estimata la aproximativ 5 milioane de euro, iar in 2016 va depasi 10 milioane de euro. Dipozitivele wearable devin din ce in ce mai populare si in Romania. xWatch este un dispozitiv la care echipa a lucrat mai mult decat am preconizat initial, insa acum este deja disponibil la precomanda. X-Watch se poate conecta la orice smartphone, indiferent ca foloseste sistemul de operare Android sau iOS si ofera o experienta superioara de comunicare si de interactiune”, a declarat Liviu Nistoran, CEO & Founder Evolio Romania.

x-Watch notifica utilizatorul in privinta mesajelor primite, permitand citirea acestora si trimiterea unor raspunsuri predefinite, toate acestea direct de pe ecranul ceasului. In acelasi timp, x-Watch dispune de o serie de functii ce afiseaza parametri importanti pentru o viata mai sanatoasa: masurarea pulsului, masurarea pasilor si a caloriilor consumate, reminder de sedentarism si monitor pentru calitatea somnului.

Evolio xWatch este primul smartwatch sub brand romanesc prezentat pe piata din Romania, un pariu de la care asteptarile sunt foarte mari. “Am cautat ca acest smartwatch sa aiba un design aparte, sa fie fiabil si sa aiba functiile unui ceas inteligent. Ne propunem ca pe parcursul anului viitor sa introducem pana la trei produse in gama, pe toate segmentele de pret – low, middle si high. (…) Tintim tinerii cu venituri medii, fiind un dispozitiv tineresc, dar cu un design clasic”, a mai aratat directorul general Televoice.

Ceasul are o autonomie de 2 pana la 5 zile de functionare si poate fi customizat prin alegerea unui ecran si a temei preferate. Are un diametru de 46.5mm si o greutate de 50 grame.

Citeste si:

Evolio xWatch este confectionat din otel, in doua variante de culoare (inox si negru) si va avea un pret de lista de 400 de lei. Evolio xWatch va fi disponibil spre comercializare de la jumatatea lunii octombrie, clientii interesati avand posibilitatea sa plaseze comenzi online pe site-ul companiei de la inceputul lunii octombrie, atunci cand dispozitivul va avea un pret promotional de 250 de lei.

Evolio mizeaza pe afaceri de 8 mil. euro in 2015 si vrea o dublare a business-ului anul viitor

Televoice, firma din spatele brandului romanesc Evolio, specializat in comercializarea de smartphone-uri, tablete si echipamente GPS mizeaza pe un business in crestere in acest an de 7-8 milioane de euro, asta dupa ce anul trecut afacerile grupului s-au contractat puternic, la circa 3 milioane de euro.

Evolutia slaba de anul trecut, descrisa de reprezentantii grupului drept “cel mai slab an din istoria companiei”, vine ca urmare a unui recul al pietei tabletelor, segment care asigura cea mai mare parte a vanzarilor Evolio la nivel local.

Inca de la finele anului trecut, pe fondul rezultatelor negative, Evolio a demarat un amplu proces de repozitionare pe piata, indreptandu-si atentia tot mai mult spre segmentul smartphone-urilor, a camerelor video de actiune si a noilor tehnologii din domeniul mobilitatii.

Parte a strategiei de crestere a business-ului in acest an il reprezinta si lansarea primului smartwatch sub brand romanesc, un dispozitiv de la care oficialii companiei au asteptari mari.

“Ne asteptam ca piata sa creasca puternic in urmatorul an, iar targetul nostru este ca 15% din vanzarile la nivelul pietei sa fie sub brandul Evolio. Am decis sa intram pe aceasta nisa dupa o cercetare mai ampla a situatiei si tendintelor care se contureaza in aceasta directie. Estimam ca pana la finalul anului vom reusi sa comercializam nu mai putin de 2.000 de bucati, iar anul viitor ne asteptam, ca o data cu lansarea de noi produse in portofoliu, sa depasim pragul de 10.000 de smartwatch-uri vandute”, a mai spus Liviu Nistoran.

Evolio este unul dintre cele mai mari branduri romanesti de echipamente mobile de pe plan local, pe o piata pe care mai activeaza Allview (Visual Fan) sau E-Boda.