„Suntem deschisi in special catre investitori strategici, insa, pana acum, am primit foarte multe oferte de la investitori financiari. Privim un investitor ca un vehicul care te poade duce mai repede catre ceea ce ti-ai propus. Avem destul de multi petitori, economia se relanseaza, este o perioada in care lumea cauta sa faca investitii si vrem sa avem pe cineva cu care sa construim”, a explicat Blidarus.

Softelligence este o companie fondata in 2006 de fratii Teodor si Adrian Blidarus, si care anul trecut a ajuns la afaceri de 1,4 milioane de euro si profit net de 260.000 de euro, conform Ministerului de Finante. Acesta este cel de-al patrulea business fondat de cei doi frati, primul fiind infiintat cand aveau 15 ani si copiau soft-uri pe casete pe care ulterior le vindeau. La 18 ani au lansat un soft pentru piata de brokeraj, un produs despre care Blidarus spune ca era revolutionar pentru momentul respectiv.

Ce a invatat de la Liviu Dan Dragan, fondatorul Totalsoft

„Dar noi eram destul de <<cruzi>> atunci. Nu as putea sa spun ca a fost un esec, ne-am cumparat destul de multe lucruri din banii obtinuti din vanzarea lui. De exemplu, carti pe care le-am folosit mai tarziu. La finalul primului an de facultate m-am angajat, iar apoi am facut o alta firma cu Adrian si cativa prieteni. Era un produs de management bancar cu care am facut cateva lansari, am avut mai multi clienti, dar lipsa de experienta financiara si-a spus cuvantul. O parte am plecat, o parte au ramas si au relansat compania si a fost bine. Apoi ne-am angajat la firma frantuzeasca si in 2000 am ajuns la Totalsoft”, isi povesteste Teodor Blidarus traseul profesional.

La Totalsoft, unul dintre cei mai mari producatori locali de software de business, l-a cunoscut pe Liviu Dan Dragan, fondatorul companiei si unul dintre cei mai cunoscuti antreprenori romani. Spune ca a invatat „destul de multe” de la el. „Cum sa te bati pentru fiecare client, cum sa nu renunti niciodata, sa visezi la lucruri indraznete si cum sa inspiri oamenii”, afirma seful Softelligence.

Microbul antreprenoriatului

Insa 2006, „microbul” antreprenoriatului l-a prins din nou. Asa ca in acel an a fondat alaturi de fratele sau Adrian compania pe care o conduc si in prezent. „Nu am renuntat niciodata la ideea de a lansa o companie internationala, eu acumulasem destul de multa experienta tehnica si de business, Adi lucrase mult in afara, in SUA”.

La inceput, Softelligence a fost o companie de dezvoltare software, mai exact vindea o solutie online pentru vanzari si targeta in special companiile medii spre mari. Primii doi ani au fost buni, dar si-au dat seama ca trebuie sa isi diversifice portofoliul de servicii. Asa ca s-au extins in zona de servicii, concentrandu-se tot pe companii mari, multinationale.

Cresteri anuale de 50%

Astfel, mizand atat pe software, car si pe servicii compania a inceput sa creasca cu aproape 50% anual. Primii clienti mari au fost BCR Leasing si Tiriac Leasing. De-a lungul anilor, Softelligence a lucrat pentru clienti precum Allianz, Aon, ING Bank, Mercedes Benz Financial, Honeywell, Henkel and Mol.

„In sectorul financiar am putut sa facem noi o diferenta pe piata, eram o companie in formare, iar in domeniul financiar se investeste mai mult. Acestea sunt motivele pentru care ne-am dus aici. Iar, daca ma uit la alte companii care s-au dus in domenii, a fost decizia corecta. Trebuie sa mergi acolo unde sunt banii. Daca vrei sa cresti si dezvolti ceva, piata trebuie sa aiba posibilitate de a finanta ideile tale”.

Acum obiectivul este ca furnizorul de software si servicii este sa devina unii dintre marii jucatori internationali in domeniul transformarii digitale, vanzarilor si solutiilor CRM (managementul relatiei cu clientii) si solutiilor pentru core business.

„Solutiile core business sunt lucruri complicate in care putem face diferenta. Si este important si ca suntem mai tineri. Noi avem noua ani in domeniu, in timp ce ceilalti jucatori pe zona de core business au de obicei 20-30 de ani, iar tot mai multe companii vor sa isi intinereasca aceste solutii”, explica Blidarus.

Jumatate din business vine din strainatate

In prezent, in jur de 50% din businessul companiei provine de la clientii din strainatate, cele mai mari piete fiind Marea Britanie, Irlanda si Austria.

Pentru anul acesta compania estimeaza afaceri de 2-2,4 milioane de euro. In primele opt luni ale anului, Softelligence a inregistrat afaceri cu 50% mai mari fata de ianuarie-august 2014.

„Urmeaza lansarea versiunii 2016 a platformei noastre Softelligence EBS cu care am livrat foarte multe proiecte si in care anul trecut am investit 300.000 de euro in modernizarea ei. Si cred ca vor fi investitii tot mai mari in urmatorii doi ani in ea. Aceasta platforma ajuta companiile mari si foarte mari sa se adapteze la inovatiile digitale, la vanzarile de tip digital, la modernizarea aplicatiilor core business si ajuta companiile sa treaca peste cele doua probleme al IT-ului: lipsa de oameni, abilitati si lipsa de resurse”.

Prin intermediul acestei solutii compania vrea sa dezvolte tot mai mult international, iar prima zona targetata este Europa Centrala si de Est, in special Polonia. „Nu cred ca vom deschide un birou, avem o echipa de dezvoltare de business pentru piata internationala si lucram la crearea unui canal de parteneri. Pentru ca acesta este modelul care ne va ajuta sa crestem businessul. Nu cred ca in deschiderea de birouri. Uitati-va la marii vendori din toata lumea, partenerul este esential pentru ca partenerul cunoaste piata. Daca explici partenerului ce castiga clientii si ce castiga el, e mai usor decat sa mergi tu si sa te dai cu capul de pereti”, mai spune Blidarus.