“Primele 6 luni au insemnat o perioada de crestere si de consolidare. In cifre, acest lucru s-a reflectat printr-o crestere a cifrei de afaceri cu 64% fata de aceeasi perioada anului trecut, in conditii de profitabilitate. Primele 6 luni au insemnat si o decizie importanta de business: mutarea sediului companiei. Estimam ca businss-ul Blue Point va creste cu 20% in 2015, cu o rata de profit tot de 20%. Nu avem un target in ceea ce priveste numarul de noi clienti, dar ne concentram eforturile pe o strategie de consolidare si crestere treptata, dar sanatoasa”, a declarat Violeta Rosu, managing partner Blue Point Romania, care sustine ca evolutia din acest an se va datora cresterii proiectelor actuale, dar si dezvoltarii portofoliului de clienti existenti.

Potrivit Violetei Rosu, in ultimul an Blue Point si-a consolidat atat echipa de middle management, cat si echipa de agenti de call-center, care joaca un rol important in ceea ce priveste cresterea estimata pentru acest an.

In ultimii 3 ani, piata de call-center incepe din ce in ce mai mult sa fie un partener de incredere pentru jucatori din cele mai diverse domenii, de la telecom, la FMCG, pana la edituri si firme de curierat. “Companiile opteaza din ce in ce mai mult spre o externalizare a departamentului de call-center, mai ales in cazul proiectelor de vanzari.

“Companiile de call-center vor fi privite din ce in ce mai mult ca un partener strategic in cadrul business-ului, comportandu-se ca un un centru de date valoros pentru acesta. In al doilea rand, abordarea ‘multichannel’ va fi din ce in ce mai prezenta in oferta call-center-urilor. Tocmai pentru ca se mareste numarul de canale prin care un consumator poate dialoga cu un brand, este nevoie de o abordare unitara, ceea ce imbunatateste experienta clientului. De asemena, consider ca proiectele de telesales vor fi in continuare unele dintre cele mai solicitate servicii, urmate de serviciile de customer care. Nu in ultimul rand, in urmatorii ani, datorita expansiunii zonei de e-commerce, ma astept sa creasca si cererea din zona magazinelor de retail online mari si a furnizorilor de servicii pentru e-commerce (curierat, sisteme de plati online etc)”, a mai punctat managerul Blue Point.

Ce inseamna sa iti externalizezi business-ul

Externalizarea de servicii catre un call center inseamna ca nu mai e nevoie sa treci prin investitia si efortul de a atrage o echipa dedicata. “Un call center extern inseamna resurse umane scalabile si functioneaza ca o terta parte neutra, care lucreaza dupa indicatori clari de performanta. Toate acestea, alaturi de o strategie corecta abordata pe fiecare proiect in parte, pot insemna optimizari de costuri importante.

Citeste si:

O data cu cresterea apetitului companiilor straine de a investi in Romania s-a dezvoltat o alta ramura a industriei, cea a externalizarii serviciilor, astfel ca tara noastra a devenit unul dintre principalii angajatori pentru industria de call-center, o piata cu un potential foarte ridicat, cel putin asta sustin jucatorii de pe acest segment.

“Piata locala de call-center continua sa isi mareasca potentialul de crestere de la an la an. Acest trend ascendent este sustinut, in primul rand, de o maturizare a pietei, atat din perspectiva cererii, cat si a ofertei. La nivel de cerere, sunt tot mai multe companii locale care inteleg beneficiile externalizarii catre un call center, pe care il privesc din ce in ce mai des ca pe un centru de profit si de crestere. Am observat ca, in acelasi timp, clientii sunt in cautare de parteneri, nu doar de furnizori, ceea ce ne bucura si ne arata ca piata se indreapta intr-o directie promitatoare”, a precizat Violeta Rosu, director general Blue Point, una dintre cele mai mari companii furnizoare de servicii de call-center la nivel local.

In ceea ce priveste clientii internationali, Romania continua sa isi consolideze o imagine pozitiva legata de industria de call center. “Faptul ca aici gasesti vorbitori fluenti de diverse limbi straine, un cost cu siguranta mai prietenos decat in Vest, iar, in acelasi timp, tehnologie performanta, orientare catre rezultate si oameni implicati inseamna un potential de crestere destul de mare pentru industria locala. Tot in ceea ce priveste cererea, se observa un trend ascendent atat la nivel de servicii inbound, cat si de servicii outbound, cu un potential de dezvoltare mai mare pe sectorul serviciilor de suport IT/tehnic si pe zona de telesales”, a mai punctat Violeta Rosu.

Piata locala de call-center, o oportunitate uriasa

Piata locala de call-center, o oportunitate uriasa

Principalii concurenti ai Blue Point la nivel local sunt CGS (Computer Generated Solutions), CCC (Competence Call Center) sau WebHelp.