“Domo ar trebui sa devina studiu de caz in legatura cu felul in care poti distruge o companie extraordinara in mai putin de patru ani. Domo arata bine si financiar si operational, avea capital social de peste 20 de milioane de euro, o cifra de afaceri solida, era afectat mult mai putin de criza, un online care se dezvoltase destul de frumos. Ramane o enigma pentru mine, mi se pare necredibil felul in care s-a deteriorat atat de rau o companie care arata atat de solid”, spune Ostahie.

Domo a avut anul trecut afaceri de 137,8 milioane de euro si pierderi nete de 16,3 milioane de euro. De asemenea, compania avea anul trecut datorii totale de 48,8 milioane de euro, potrivit Minsterul de Finante.

La inceputul lui august, Samsung Electronics Romania a cerut insolventa Family Home Concept, fostul Domo Retail, companie care pana in urma cu cateva luni opera magazinele Domo. De curand, Family Home Concept a intrat in insolventa din cerere proprie, conform ZF. Magazinele Domo care au fost preluate intre timp de catre Domo SRL.

Desi in ultimul an au fost create mai multe companii care au avut legatura cu Domo, iar mai multi jucatori din piata spun ca magazinele sunt in insolventa, reprezentantii GMP, agentia care se ocupa de comunicare pentru Domo, afirma ca magazinele nu au ajuns in aceasta situatie.

"Cererea de insolvenț a Family Home Concept SRL nu are nicio legatura sau implicatie pentru Domo SRL. Orice referire la brand-ul Domo in contextul insolventei este eronata si nu are sustinere legala", declara specialistul in comunicare care se ocupa de contul Domo in cadrul GMP.

Potrivit Registrului Comertului exista doua companii denumite Family Home Concept, una creata in 1994 la Targu-Secuiesc (orasul din care provine Lorand Szarvadi- fondatorul Domo Retail) care este radiata si cu sechestru pe bunuri si una creata anul acesta la Bucuresti, in functiune, dar tot cu sechestru pe bunuri. Singura diferenta intre numele celor doua companii este modul de scrie SRL si orasul in care au fost create acestea. In timp ce Family Home Concept (din 1994) isi scrie numele la final cu SRL, cea infiintata anul acesta este S.R.L.

Cautand dupa numarul unic de inregistrare, exista doua companii Domo SRL, si in cazul acestora fiind diferit doar modul de scrie a cuvantul SRL si orasul de infiintare. Astfel, Domo S.R.L, fondata in 2012 la Targu-Secuiesc, a fost radiata, iar pentru aceasta companie ultima inregistrare este din luna iulie a acestui an. De asemenea, exista si Domo SRL, companie fondata anul acesta, pentru care ultima inregistrare apare ca fiind de astazi, 1 octombrie, conform Registrului Comertului.

Insolventa Domo creeaza dificultate in piata. Nimeni nu se bucura

“Insolventa Domo este un moment care genereaza o dificultate in piata, sunt sume mari pe care furnizorii nu si le vor incasa. Ma astept sa creeze un disconfort si cred ca furnizorii vor face mai dificila viata celor din domeniu pentru ca vor dori sa isi ia banii din piata. Un astfel de eveniment nu poate sa bucure pe nimeni, nici macar competitia”, mai spune Ostahie.

Cei mai mari jucatori offline din retailul de electronice si IT sunt Altex, Flanco si Domo.

“Este posibil sa apara o reconfigurare a pietei este cum este posibil sa apara si alti jucatori. Cred ca Romania este prea mica pentru Amazon si Net-a-Porter. Nu cred ca Europa de Est este inca de interes pentru ei si daca ar fi, prima tara in care ar deschide va fi Polonia. Dar, ma refer la jucatori care vin din online si care ar putea deschide magazine, magazine pe care le-ar putea deschide eMag, Cel.ro, Evomag. Daca Domo inchide magazine, lasa loc liber unor spatii pe care le pot ocupa ceilalti jucatori, iar Altex si Flanco vor incerca sa capitalizeze”, explica Ostahie.

Altex este un business inceput in 1994, cu afaceri de 334,2 milioane de euro anul trecut si un profit net de 0,87 milioane de euro. Compania are o retea de 92 de magazine, dintre care 75 sunt unitati Altex si restul Media Galaxy.

Pentru anul acesta Ostahie estimeaza ca businessul Altex va ajunge la 450 de milioane de euro.