Ea spune ca se inspira din surse multiple, printre care publicatii si bloguri international, insa in momentele de cumpana se intoarce la Philip Kotle, poate cel mai cunoscut specialist in marketing la nivel global.

“Clasicii raman, dar frumusetea este sa treci dincolo de litera cartii, sa auzi ce nu se spune, sa vezi ce nu se scrie, sa combini experiente. Daca doar urmezi cartea nu inovezi. Oricat de frumos si inspirational ar fi un text, nu vei gasi inspiratia pe care sa o aplici la nevoia pe care o ai tu. Daca mergi dincolo de ceea ce este scris, daca te gandesti <<Ce ar insemna daca piesa aceasta de teatru, daca spectacolul sau concertul acesta ar fi urmatoare mea lansare?>> Cum ar fi daca o serbare a copiilor ai vedea-o dintr-o alta perspectiva? Si atunci totul, ceea ce ai vazut, citit, capata mai mult sens si atunci chiar inovezi”, spune Barbu.

Laura Barbu are o experienta de 15 ani in domeniul marketingului si comunicarii, ea alaturandu-se Vodafone in 2011 ca director de online. Din 2012 este director de online, brand si comunicare. Inainte de Vodafone, a lucrat pentru PepsiCo, Sarantis si Elvila, unde a ocupat mai multe functii pe segmentul de marketing si vanzari.

Citeste si:

In prezent, coordoneaza in jur de 30 de oameni, printre departamentele aflate in subordinea sa aflandu-se cel de „insights” (realizeaza studii de piata despre brand si clienti ) sau cel de strategie de brand (pozitionare si comunicare de brand, implementarea campaniilor comerciale ale companiei).

Citeste si: Sefa pe marketing a Vodafone: Crestem bugetul in linie cu evolutia pietei. Pe mobil triplam sumele de la an la an

Tinerii se cenzureaza cand trebuie sa vina cu idei pentru un brand mare

„Marketingul este un domeniu foarte frumos, iar pe tinerii care isi incep acum cariera in acest domeniu i-as sfatui sa fie insisi si sa aiba curaj. Uneori au tendinta sa intre in constrangeri sa aplice filtre, mai ales atunci cand trebuie sa livreze pentru un brand sau o mai mare. Atunci se cenzureaza, se constrang, se uita la ce spune cartea. Sa fie ei insisi pentru ca sunt extrem de valorosi, daca cineva inoveaza azi, atunci ei sunt aceia. Ei ne inspira atunci cand sunt liberi in ceea ce fac”, afirma sefa marketingului Vodafone, companie cu 8,8 milioane de clienti.

Sefa pe marketing a Vodafone: Triplam bugetele pentru mobil

Sefa pe marketing a Vodafone: Triplam bugetele pentru mobil

Chiar daca inainte de Vodafone a lucrat pentru PepsiCo, Sarantis si Elvila, Laura Barbu afirma ca nu conteaza ca nu avea experienta in zona tehnologiei in momentul in care s-a alaturat operatorului telecom.

„Efervescenta brandului de la care am venit (PepsiCo) s-a potrivit cu ritmul industriei telecom,a fost ceva foarte natural. Cred mult in inovatia si simplitatea pe care o poate aduce un mesaj potrivit, deci industria este doar contextul, principiile raman. Si este bine sa te uiti mereu la industria in care lucrezi cu acea privire proaspata pe care o ai in primele luni intr-un anumit domeniu. Daca intelegi mai putin tehnic...nu faci decat sa ajuti consumatorul, treci prin propriul filtru pentru ca cineva trebuie sa decodifice corect.