Telekom Romania Communications (fostul Romtelecom) a inregistrat in primele noua luni venituri de 442,7 milioane de euro, in scadere de la 457,7 milioane de euro fata de aceeasi perioada a anului trecut, scrie Mediafax.

In trimestrul al treilea, veniturile din operatiuni de telefonie fixa s-au redus cu 5,2%, de la 151,3 milioane de euro in urma cu un an la 143,5 milioane de euro, afectate de continuarea declinului puternic al veniturilor din serviciile de voce, cu 16%.

Crestere cu 28% in trei luni a numarului de clienti fix-mobil

Evolutia reflecta atractivitatea mai mare a ofertelor combinate de servicii fixe si mobile, numarul clientilor care au ales astfel de oferte urcand cu 28% fata de trimestrul al doilea.

La sfarsitul trimestrului al treilea, numarul total al abonatilor TV era cu 2,5% mai mare fata de aceeasi perioada a anului trecut, la 1.431.761, in timp ce numarul abonatilor la Internet era mai mic cu 2,9%, de 1.201.173. Numarul abonatilor de telefonie fixa a scazut cu 0,2%, la 2.161.702.

Cheltuielile totale ale operatiunilor de telefonie fixa, excluzand deprecierea, amortizarea, costurile legate de programul de plecare voluntara din companie si restructurare au scazut cu 2% in trimestrul al treilea, fata de intervalul similar al anului trecut.

Veniturile de natura exceptionala rezultate in mare parte din vanzarile de proprietati imobiliare si cupru au scazut cu 46% in trimestrul al treilea fata de aceasi perioada a anului trecut, avand impact asupra profitului EBITDA al operatiunilor de telefonie fixa, care a inregistrat un nou declin puternic.

Venituri mai mari pentru operatiunile de telefonie mobila

Divizia de telefonie mobila, Telekom Romania Mobile Communications (fostul Cosmote Romania), a inregistrat venituri de 317,4 milioane de euro in primele noua luni, fata de 326,8 milioane de euro in urma cu un an.

In trimestrul al treilea, veniturile din operatiuni de telefonie mobila au crescut cu 2,1%, de la 107 milioane de euro la 109,2 milioane de euro.

La sfarsitul trimestrului al treilea, baza de clienti a Telekom Romania Mobile Communications era de 5,7 milioane, din care 29% abonati.

Citeste si:

Numarul clientilor de business a avansat cu 7,7% comparativ cu trimestrul al treilea din 2014, reflectand ofertele tintite ale companiei pentru utilizatorii profesionali si economiile create prin schimbarea brandului, impreuna cu Telekom Romania Communications, sub numele Telekom.

Cresterea cheltuielilor legate de interconectate si distributie au dus la scaderea profitului EBITDA, dar declinul a incetinit, in pofida presiunilor din piata.

Profitul EBITDA proforma al Telekom Romania Mobile Communications a scazut cu 10,8% in primele noua luni, de la 78,1 milioane de euro in intervalul similar al anului trecut la 69,7 milioane de euro.
In trimestrul al treilea, profitul EBITDA proforma s-a redus cu 4,3%, de la 25,5 milioane de euro la 24,4 milioane de euro.

Telekom Romania este un brand care apartine Deutsche Telekom, una dintre companiile de top la nivel mondial. Grupul german furnizeaza produse si servicii fixe, comunicare mobila, Internet si IPTV pentru consumatori si solutii IT&C pentru clienti din mediul de business.
In luna septembrie a anului trecut, Telekom Romania Communications, divizia care acopera operatiunile fixe, si Telekom Romania Mobile

Communications, divizia mobila, au devenit noile denumiri ale operatorilor Romtelecom si Cosmote Romania, schimbarea fiind parte a procesului de adoptare a brandului "Telekom" al grupului german Deutsche Telekom.

Telekom Romania Communications (fostul Romtelecom) este unul dintre cei mai mari operatori locali de telecomunicatii. Actionari sunt grupul elen OTE - 54,01% si Ministerul pentru Societatea Informationala - 45,99%.
Telekom Romania Mobile Communications (fosul Cosmote Romania) are ca actionari Cosmote Group, parte a OTE Group - 70% si Telekom Romania Communications (fostul Romtelecom) - 30%.