Este cunoscut drept managerul care a adus cele mai mari branduri de retelistica in Romania, iar de sase luni ocupa functia de country manager al iCentre la nivel local. Dupa mai bine de 10 ani petrecuti in companii precum D-Link, TP-Link sau Tenda, grupuri cu prezenta multinationala cu care a reusit sa atinga si sa depaseasca 50% in cota de piata, Bogdan Mihalcea (foto cover) a decis sa revina in zona de comunicatii, asta dupa ce primul sau job in domeniu era in cadrul unei echipe care colabora indeaproape cu Alcatel.

“In anul 2004 am terminat facultatea de Automatica din cadrul Universitatii Politehnice din Bucuresti, moment in care deja lucrat intr-o companie care dezvolta solutii in colaborare cu grupul francez Alcatel. Un an mai tarziu, in 2005, am acceptat provocarea de a ma canaliza spre o zona relativ noua, aceea a domeniului retelelor, fiind persoana care a ajutat la dezvoltarea brandului pe plan local, reusind sa ajung cu grupul la o cota de peste 50% pe mai multe segmente de activitate”, isi aminteste Bogdan Mihalcea.

In anul 2012, Bogdan Mihalcea a plecat de la conducerea operatiunilor D-Link pentru a se alatura brandului TP-Link, specializat intr-o zona relativ similara, unde a reusit sa duca brandul la o cota de 60% pe segmentul de consumer, pentru ca in anul 2014 sa se alature echipei regionale a Tenda, unul dintre cei mai mari jucatori specializati in solutii de retelistica la nivel global.

“In retail se vand cutii”. Cum a schimbat Bogdan Mihalcea, in doar cateva luni, strategia iCentre pe piata

La jumatatea acestui an, o data cu decizia managerului Bogdan Costache, care a adus in Romania brandul iCentre, de a parasi compania, Bogdan Mihalcea a preluat conducerea operatiunilor locale, rolul sau fiind acela de a continua expansiunea inceputa in anul 2013.

“Dupa atatia ani petrecuti in multinationale, am simtit o nevoie de schimbare. Simteam ca ceva era in neregula cu cariera mea, asta pentru ca la un moment dat am simtit ca nu mai faceam parte din ce imi placea. In retail se vand cutii si nu faci altceva decat sa te plafonezi. (…) La preluarea iCentre, segmentul de B2B genera aproximativ 30% din totalul veniturilor, iar dupa numai 6 luni acesta reprezinta deja circa 65% din total”, a declarat Bodgan Mihalcea, intr-un interviu acordat wall-street.ro.

Migrarea spre B2B sau cum sa iti dublezi business-ul de la un an la altul: “Vreau sa ofer mai mult decat <<un mar>>”

Potrivit managerului iCentre, schimbarea focusului catre B2B, cu clienti din zona de banking, administratie publica sau multinationale va face ca afacerile iCentre in acest an sa atinga si chiar sa depaseasca pragul de 2 milioane de euro.

“Exista potential de crestere chiar si pentru o dublare a cifrei de afaceri de la un an la altul pentru urmatorii trei ani. Cresterea Apple pe piata din Romania este una consistenta si constanta. Scopul meu este acela de a schimba modul in care se face business. Exista deja o masa de clienti fideri, insa vreau ca iCentre sa devina un business mult mai prietenos. Vreau sa ofer clientilor, fie ca sunt persoane fizice, fie ca sunt juridice mai mult decat un mar. Practic, un client care intra in contact cu iCentre sa primeasca un pachet pentru fiecare achizitie facuta. Trebuie identificata nevoia companiei, insa chiar si asa nu trebuie sa ne uitam identitatea, aceea de Apple Premium Reseller”, a punctat managerul iCentre in interviul acordat wall-street.ro.

Black Friday: de la cum se pierd bani la cum s-a transformat piata intr-una de reduceri

Campania de reduceri cu ocazia Black Friday, un eveniment importat de peste ocean, dar care a capatat rapid contur pe piata din Romania, a depasit demult limitele si semnificatia cu care acest eveniment este marcat pe alte piete, asa cum este cazul SUA sau al statelor dezvoltate din Vest.

“Black Friday este un fenomen la care nu toti actorii joaca dupa aceleasi reguli. De Black Friday se pierd bani, doar ca piata asta ceve, transformandu-se in ultimii ani intr-una axata pe reduceri. Oamenii cumpara pentru actiunea de marketing”, a aratat Bogdan Mihalcea.

In ceea ce priveste pregatirile iCentre pentru campania de reduceri, managerul Apple Premium Resellerului sustine ca vor fi oferte cu reduceri de pana la 30% la MacBook, iPhone si iPad, iar la accesoriile comercializate se vor aplica reduceri si de pana la 50%.

Unul dintre cele mai importante planuri pentru anul viitor ale managerului iCentre vizeaza dezvoltarea vanzarilor online. “Vanzarile online sunt nule in momentul de fata, dar pentru anul 2016 tintim ca 30% din totalul rulajului sa fie reprezentat de comertul pe platforma virtuala”, a mai spus Bogdan Mihalcea, country manager al iCentre Romania.

iCentre negociaza deschiderea a doua noi magazine in Capitala: investitia intr-o singura locatie, 300.000 de euro

iCentre, unul dintre cei mai mari Apple Premium Reselleri prezenti pe piata din Romania, companie care la finele anului trecut, practic primul an intreg de activitate la nivel local, a reusit sa obtina venituri de circa 1 milion de euro, planuieste sa deschida cel putin alte doua noi magazine de profil la nivel local, reprezentantii companiei fiind in plin proces de negociere cu trei dintre cele mai importante centre comerciale din Capitala.

“Vrem cel putin inca doua magazine iCentre in tara, care cu siguranta se vor regasi, in acest stadiu al expansiunii, in Capitala. Bucurestiul este un oras cu valori de trafic ridicate. Avem o strategie de crestere pe zona de retail/consumer, iar focusul va fi directionat spre centrele comerciale din Bucuresti. In prezent suntem in discutii avansate cu viitorul centru comercial Park Lake Plaza, din sectorul 3 al Capitalei, pentru un nou spatiu, dar analizam cu atentie si posibilitatea deschiderii unui magazin in Mega Mall sau in Sun Plaza”, a declarat Bogdan Mihalcea, country manager iCentre Romania, intr-un interviu pentru wall-street.ro.

Intrebat de wall-street.ro de posibilitatea sau optiunea de a deschide un spatiu comercial intr-o zona stradala si frecventata, din centrul Capitalei, de exemplu, managerul iCentre apreciaza ca un punct de vanzare, dar mai ales intr-un loc tranzitat este esential pentru un business asa cum este cel al unui Apple Premium Reseller. “Nu excludem posibilitatea de a deschide un viitor spatiu iCentre si stradar, dar o astfel de locatie este ceva mai pretentioasa. Pentru inagurarea unui nou spatiu de vanzare, investitia necesara se ridica la circa 300.000 de euro, suma care nu include si stocul de produse.

Tot in acest an, eMAG, cel mai mare retailer online la nivel local, a inaugurat primul Apple Shop din Europa de Sud-Est, un concept care a necesitat o investitie comuna a gigantului din eCommerce si a Apple de circa 1 milion de euro, conform datelor companiei detinute de grupul Naspers si Iulian Stanciu.

Apple Shop este practic un spatiu comercial de circa 100 - 120 metri patrati situat in interiorul showroom-ului eMAG situat in cartierul bucurestean Crangasi, in care clientii au posibilitatea sa interactioneze mai usor cu echipamentele Apple, dar si sa primeasca sfaturi si directii din partea unor angajati pregatiti direct de catre Apple.

Acest lucru nu este totusi o noutate pentru piata din Romania, iStyle sau iCentre fiind doar doua exemple de reselleri autorizati ai Apple care au adus deja acest concept de cativa ani pe plan local.

iStyle ramane, insa, principalul concurent al iCentre la nivel local, concurand pe acelasi nivel de segment cu business-ul care are la baza un actionariat de origine malteza. iStyle numara in prezent sase spatii comerciale la nivel local, in cele mai importante orase din tara.

Pe langa eMAG, iStyle sau iCentre, pe lista distribuitorilor Apple din Romania se mai numara companii precum Noumax, Re-Store.ro, iRequest, Transilvae, Xstore sau IdeeaStore.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »


Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri