Dintre cele 750 de locuri de munca (joburi noi, nu inlocuiri de personal) in jur de 450- 500 sunt disponibile pentru centrul care urmeaza sa fie deschis in Galati, iar 250 in Bucuresti. Compania mai are birouri si in Brasov, Sibiu si Targu Jiu, dar in aceste orase numarul angajatilor va ramane aproximativ constant sau se vor face angajari mai mici ca numar.

Angajeaza 2.000 de oameni in Galati in urmatorii doi ani si jumatate

Cei 450-500 de oameni care vor fi recrutati in Galati pana la finalul lui octombrie 2016 fac parte dintr-un plan amplu al americanilor de la CGS in privinta Romaniei. Mai exact, in centrul care se va deschide in curand vor fi recrutati circa 2.000 de oameni in urmatorii doi ani si jumatate. Astfel, CGS va ajunge in Romania la aproximativ 5.000 de angajati, iar centrul din Galati ar putea deveni mai mare decat biroul din Bucuresti al companiei, unde CGS are in jur de 1.300 de oameni in prezent. Principalul oras concurent a fost Iasiul.

„Am ales Galatiul pentru ca nu doar noi, ci si alte companii din zona de BPO avem foarte mult business in Bucuresti si in cateva orase mari precum Brasov, Cluj, Sibiu. Clientii din Europa si SUA prefera Romania pentru ca nu gasesti foarte usor o tara in care poti recruta oameni educati pentru proiecte in 20 de limbi straine. Concurenta se ascute si recrutarea nu mai merge usor. Iar ca sa echilibram lucrurile si sa nu sece fantana am zis ca avem nevoie de o noua destinatie", explica Sterescu.

In afara de Galati si Iasi, care au ramas ultimele pe lista, managementul a mai luat in calcul si orasele Timisorara si Constanta.

„Timisoara are somaj are aproape de zero asa ca am eliminat repede orasul de pe lista, iar in Constanta risti sa iti pierzi angajatii in sezonul de turism. Pentru ca in sezonul estival salariile cresc foarte mult, oamenii castiga foarte bine in 3-4 luni, iar apoi vor sa se intoarca. Iasiul este o destinatie foarte buna, este cel mai mare centru universitar ramas neutilizat, sunt foarte multi studenti. Are un potential fantastic sa se ridice. Dar nu am mers acolo pentru ca este pe radarul multor companii care vor sa se extinda, a unor companii care acum sunt doar in Bucuresti. Si daca am fi ales Iasiul, probabil in 2-3 ani ne-am confrunta cu aceeasi problema: sa nu avem de unde recruta”, spune seful CGS.

Pe de alta parte, Galatiul are cateva limitari: faptul ca nu are aeroport si nu este usor de ajuns in oras sau faptul ca nu este un centru universitar mare.

„Insa noi nu ne gandim doar la Galati. Am luat in considerare si tinerii din Braila cand am ales acest oras. Deci este un centru care se adreseaza oamenilor din Galati si Braila. Sa recrutam 450-500 de oameni intr-un an nu este ceva neobisnuit pentru noi pentru ca anul acesta, dar si in altii am angajat 500 de oameni. Avem deja comenzile pentru contractele de anul viitor, stim ce abilitati cautam, in ce luni trebuie sa recrutam, stim clientii”, afirma Vladimir Sterescu.

75% dintre locurile de munca din Galati cer limba engleza

Primele interviuri au loc in aceasta perioada. Pentru centrul din Galati compania va cauta in principal specialisti vorbitori de limba engleza (75% dintre locurile de munca), restul fiind pentru joburi care au nevoie de limbile franceza, spaniola si italiana. De asemenea, pe langa limbi straine, pentru unele posturi angajatii au nevoie de abilitati tehnice, economice sau doar de comunicare. Locurile de munca sunt atat pentru nivel de junior cat si pentru avansati.

„Joburile sunt perfecte pentru studenti si cei aflati la inceput de cariera pentru ca vor lucra atat pentru clienti din Europa, cat si pentru SUA, Canada sau zona Asia-Pacific si astfel isi pot alege programul pe care il vor in functie de fusul orar”, spune Sterescu.

Clientii CGS sunt companii din TOP 500 Fortune, topul celor mai mari companii la nivel global. In jur de 25% din cifra de afaceri CGS Romania este generata de clienti prezenti pe piata locala. Aceste companii sunt in special din domenii precum telecom, financiar, asigurari si retail. Restul de 75% din business este generat de clienti straini, in special din Europa, Orientul Mijlociu, Asia si SUA.

Citeste si:

Media de varsta in companie difera in functie de oras. Astfel, in Bucuresti, Brasov si Sibiu media de varsta a angajatilor este de 24 de ani, in timp ce la Targu-Jiu este de 28 de ani.

Cel mai mare centru al CGS este in Bucuresti unde compania are 1.300 de angajati. Urmeaza Brasov cu 1.000-1.100 de oameni, Sibiu cu aproximativ 450-500 de persoane si Targu-Jiu cu 120 de salariati.

Oamenii din Targu-Jiu apreciaza locul de munca. Ceea ce in alte orase nu se intampla

„La Targu-Jiu, un centru deschis anul trecut, oferim doar servicii in limba romana, insa aici am gasit oameni foarte, foarte talentati. Iar oamenii de aici chiar apreciaza ca au un loc de munca, apreciaza jobul. Ceea ce nu se intampla in alte orase. Si calitatea muncii oamenilor din Targu-Jiu este cu multe peste cea din alte orase pe joburi cu aceleasi cerinte. Limbi straine stiu...mai putin. Cred ca se intampla asa si pentru ca foarte multi studenti care stiu limbi straine se transfera inca din timpul facultatii la Craiova sau Bucuresti. Poate chiar jumatate se transfera. Insa cei care raman sunt oamenii sunt foarte bine pregatiti si foarte muncitori”, mai spune Sterescu.

Salariile variaza intre 350 de euro pentru cei care ofera suport doar in limba romana si cresc gradual in functie de limba vorbita, nivelul de experienta, dar si de alte abilitati (tehnice, economice). Salariul creste in functie de cati vorbitori sunt pentru fiecare limba straina. Astfel, cea mai mica remuneratie este pentru engleza, iar suma creste progresiv pentru engleza, spaniola, italiana, germana, portugheza, maghiara.
„Pentru limbile straine rare, precum cele nordice sau olandeza, salariul poate ajunge si la 2.000 de euro”, explica seful furnizorului de servicii.

Angajatii stau in medie 1,2-1,6 ani in companie

In general angajatii CGS lucreaza 1,2-1,6 ani in companie, decizia lor de a ramane depinzand atat de salariu cat si de complexitatea activitatii. „Cu cat complexitatea muncii lor creste, cu atat ei sunt dispusi sa stea mai mult in companie”, adauga Vladimir Sterescu.

Majoritatea angajatilor CGS Romania lucreaza pe posturi de customer care, customer suport, IT helpdesk, account receivable sau de reprezentant relatii cu clienti. Aproape 70% dintre ei vorbesc cel putin o limba straina la un nivel avansat, compania oferind servicii in 18 limbi straine. De asemenea, 90% dintre angajati sunt studenti sau au absolvit o institutie de invatamant superior.

CGS a avut anul trecut o cifra de afaceri de 31 de milioane de euro si profit net de 6,3 milioane de euro, conform Ministerului de Finante.

„Anul acesta a fost unul foarte bun, am crescut foarte mult fata de 2014. Cresterea a venit din telecomunicatii, IT, banci si retail”, spune managerul

CGS este prezenta pe piata locala din 2006 cand compania americana a cumparat EasyCall, companie fondata in 2002 de catre Vladimir Sterescu, Sorin Cristescu si Gheorghe Rusu.

Domeniul serviciilor de outsourcing este printre cele mai active in ceea ce priveste recrutarea de oameni. Printre principalii jucatori se numara Genpact, Accenture, Wipro Technologies, Computer Generated Solutions (CGS), Telepormance Romania, Webhelp, Blue Point, Competence Call Center sau Stefanini.