De aproape doi ani, de la lansarea Windows Media Center XP 2005, Microsoft a incercat, fara succes, sa con­­vinga consumatorii sa-si tina calculatoarele per­so­nale in sufragerie, ca uneal­ta mul­timedia. Anuntarea ur­matorului produs Apple, a­cum doua zile, a fost lo­vitura finala pentru viziu­nea lui Bill Gates, care vrea sa faca pentru consumatori ceea ce a facut in domeniul afa­ce­rilor, titreaza publi­catia electronica australiana iTWire.com

Medii diferite

Succesul fara precedent inregistrat de Microsoft in zona afacerilor a avut la baza doua motive. Primul - viziu­nea unui PC pe fiecare birou avea logica in lumea afa­ce­rilor, datorita cresterii pro­duc­tivitatii. Al doilea - nu exista o tehnologie adinc in­radacinata care sa tre­buiasca detronata.

Ca si televiziunea, Inter­netul reprezinta un fenomen extrem de dezvoltat, si exista posibilitatea ca intr-o zi cele doua sa ajunga la un punct de convergenta. In prezent insa, ele ramin doua forme de a petrece timpul liber ca­re se exclud reciproc. In timp ce navigarea pe In­ter­net reprezinta o experienta per­sonala, televiziunea ra­mine un mediu orientat catre familie si activitati de grup.

Obiceiurile vechi mor greu

Succesul Microsoft in zo­na afacerilor a facut com­pa­nia sa creada ca poate con­vin­ge consumatorii sa isi a­runce televizoarele, DVD-pla­yerele si sistemele audio si sa le inlocuiasca printr-un PC cu o placa de sunet si un tuner tv, pe care sa ruleze Microsoft Windows Media Center. Iar consumatorii au demonstrat ca nu sint gata sa faca acest lucru.

Sursa: http://www.cotidianul.ro/index.php?id=7005&art=17634&cHash=7f1e769262