Raportul indica, de asemenea, faptul ca ritmul de adoptie a tehnologiilor noi este mai rapid ca niciodata, ele ajungand mai repede ca oricand sa fie disponibile si adoptate la scara larga de populatie. Drept urmare, perioada in care utilizatorii early adopters sunt esentiali pentru a-i influenta pe cei din jur este si ea, la randul ei, mai scurta decat oricand in trecut.

Michael Björn, Head of Research, Ericsson ConsumerLab, a explicat: „Unele dintre tendintele prezentate de noi in acest raport v-ar putea parea nerealiste, poate chiar putin SF. Insa interesul consumatorilor pentru noi moduri de a interactiona cu lumea din jur, interactiune care sa aiba la baza inteligenta artificiala sau realitatea virtuala, dar si includerea conexiunilor de Internet in peretii caselor in care locuim sau chiar in propriile noastre corpuri, este cat se poate de real. Asta inseamna ca s-ar putea sa vedem, curand, noi categorii de produse, dar si industrii intregi care se transforma pentru a raspunde acestor nevoi si cerinte.”

Iata cele mai importante 10 tendinte care vor defini anul 2016:

1. Efectul retelei asupra stilului de viata. In acest moment, patru din cinci oameni experimenteaza efectul faptului ca, pe masura ce serviciile online sunt folosite de mai multe persoane, beneficiile aduse de acestea cresc. La nivel global, unu din trei consumatori participa deja in diferite forme ale economiei colaborative.

2. Nativi de streaming. Adolescentii de astazi consuma zilnic mai mult continut YouTube decat oricare alt grup de varsta. Astfel, 46% dintre respondentii cu varste intre 16 si 19 ani petrec in fiecare zi o ora sau mai mult pe YouTube.

3. Inteligenta artificiala va ucide epoca privitului in ecranul telefonului. Inteligenta artificiala va permite interactiunea directa cu obiectele din jurul nostru, eliminand nevoia de a folosi un ecran de smartphone. Mai mult, jumatate dintre utilizatorii de smartphone-uri cred ca aceste dispozitive vor fi depasite in urmatorii cinci ani de zile.

4. Virtualul devine real. Consumatorii vor sa foloseasca tehnologii virtuale pentru activitati de zi cu zi, precum vizionatul evenimentelor sportive sau realizarea de apeluri video. Mai mult, 46% dintre ei si-ar dori sa-si poata imprima propria mancare.

Citeste si:

5. Case senzoriale. 55% dintre utilizatorii de smartphone-uri cred ca, in urmatorii cinci ani, materialele folosite pentru constructia caselor ar putea include senzori care sa monitorizeze aparitia mucegaiului, a infiltrarilor de apa sau problemele de electricitate care apar in timp. Astfel, s-ar putea sa fie nevoie sa regandim complet conceptul caselor inteligente.

6. Un mod mai inteligent de a face naveta. Cei care fac naveta si-ar dori sa-si poata utiliza mai bine timpul, in loc sa se simta doar ca niste obiecte pasive prinse in tranzit. 86% dintre ei ar folosi servicii personalizate de naveta, daca acestea ar fi disponibile.

7. Chat de urgenta. Retelele sociale s-ar putea transforma in modul preferat de a contacta serviciile de urgenta. Sase din 10 consumatori ar fi, de asemenea, interesati intr-o aplicatie care sa ofere informatii in caz de dezastru.

8. „Internables”. Senzorii interni care masoara sanatatea corpului nostru si cat de bine ne simtim ar putea deveni la fel de populare ca dispozitivele wearable. Opt din 10 consumatori si-ar dori sa foloseasca tehnologia pentru a-si imbunatati diferite perceptii senzoriale si abilitati cognitive precum simtul vazului, al auzului sau memoria.

9. Orice este expus hackerilor. Cei mai multi utilizatori de smartphone-uri sunt convinsi ca activitatile de hacking si virusii vor continua sa fie o problema generala. Totusi, un efect pozitiv care se observa este ca unu din cinci au declarat ca au mai multa incredere intr-o organizatie care a trecut printr-un atac cibernetic, dar a remediat problema.

10. Jurnalisti – cetateni ai Internetului. Consumatorii impartasesc mai multe informatii ca niciodata si cred ca, astfel, au mai multa influenta asupra societatii. Mai mult de o treime cred ca demascarea unei companii corupte in medul online are mai mult impact decat reclamarea ei catre politie.

Informatiile prezentate in raportul de tendinte sunt extrase din programul global de cercetare al Ericsson ConsumerLab si acopera o gama larga de opinii ale consumatorilor din toata lumea.