Sistemul adus din China foloseste energia becurilor pentru a genera ioni negativi in aerul contaminat, curatand astfel orice urma de poluare. In acest fel, noxele si mirosurile neplacute nu sunt mascate sau evacuate, ci eliminate complet.

Investitie de 60.000 de euro

“Aveam o experienta de peste 15 ani in antreprenoriat, activand in varii domenii pana cand m-am indreptat spre aceasta industrie. Atat din tendintele abordate in politicile de CSR, in directiile legislatiei comunitare, cat si in cerintele pietelor se observa o grija deosebita catre exploatarea resurselor. De altfel, este unanim acceptat ca secolul XXI va fi al sustenabilitatii, iar toate aceste exigente devenind standarde ale atator industrii, vor crea noi oportunitati in afaceri. Acesta este contextul in care s-a lansat Orin in luna noiembrie a anului 2014”, a declarat Doru Ortan, fondatorul Orin Systems.

La inceput, in momentul lansarii, Ortan a investit 15.000 de euro, insa de atunci si pana acum bugetul alocat afacerii a ajuns la 50-60.000 de euro mai ales datorita extinderii pe noi segmente de consumatori, preponderent in zona de business to business. El adauga ca investitia necesara pentru promovare si pentru ca produsele sa fie disponibile in magazine timp de o luna ar fi de un milion de dolari.

“Odata cu descoperirea becurilor purificatoare, am stiut ca va trebui sa risc din punct de vedere financiar. Asadar, am pus in joc banii proveniti din celelalte afaceri in care am fost implicat. Mi-am dat seama ca Orin poate fi o afacere cu un potential mare, de aceea am facut o investitie fara sa-mi pun problema recuperarii imediate. Insa castigurile pot fi relevante in momentul in care business-ul incepe cu adevarat”, explica seful Orin Systems.

Dispus sa isi riste casa pentru business

Investitia a depasit suma de care fondatorul dispunea la momentul respectiv asa ca Ortan a facut un credit bancar. "A fost un pas inevitabil. Am fost si sunt dispus sa risc oricand pentru acest business, pana si propria locuinta. Cel mai dificil in dezvoltarea acestei afaceri a fost abordarea pietii din Romania, deloc deschisa la nou, dar pana la urma si o astfel de perspectiva conservatoare poate deschide suficiente oportunitati, data fiind grija pentru sanatate care intotdeauna insoteste aceasta optica', spune Doru Ortan.

Managerul afirma ca nu are concurenta, dar ca pe site-ul de licitatii electronice eBay exista un produs similar.

Becurile Orin se adreseaza atat consumatorilor individuali, cat si celor din zona de business to business, in special celor din sistemul medical, educational, municipalitatilor si companiilor.

Citeste si:

Deocamdata produsele Orin nu sunt disponibile in magazine, dar cand vor fi la vanzare vor avea preturi similare cu cele ale unui bec economic din aceeasi categorie. Managerul isi doreste ca becurile sa fie distribuite in toata tara prin magazine specializate de bricolaj.

“Ne-am gandit ca initial sa fim prezenti in cele mai mari doua magazine de bricolaj si pe eMag, iar apoi sa profitam de orice alte oportunitati. Becurile vor avea un stand de raft separat, iar cumparatorii vor putea vedea efectele acestora chiar pe loc", spune Ortan.

Orin Systems are cinci angajati in Romania si cate un colaborator in China si SUA.

"Anul acesta, din punct de vedere financiar ne-am concentrat exclusiv in directia investitiilor ce urmau, dupa calculele noastre, sa fie recuperate pe termen lung. Incheiem primul nostru an atingand rezultate imbucuratoare la nivel de expertiza, insa egale cu zero la nivel financiar. Pentru anul viitor, fara a conta pe indeplinirea obiectivelor setate pe 2016, estimam o cifra de afaceri de 300.000 de dolari si un profit minim”, declara fondatorul Orin Systems.

In trei ani Doru Ortan spera sa ajunga la afaceri de un milion de euro anual. Pentru 2016 antreprenorul isi doreste o mai mare vizibilitate pentru becurile Orin.
“In ceea ce priveste extinderea geografica, ne indreptam in special asupra pietelor in care cultura unei economii sustenabile a ajuns la o anumita mentalitate si a fost adoptata atat in politicile mediilor institutional, corporatist si antreprenorial, cat si in rutina consumatorilor individuali”,explica antreprenorul.

Sursa foto: Pagina de Facebook a Orin