Compania preluata de catre gigantul Facebook in primavara anului 2014, in schimbul sumei de 2 miliarde de dolari, va lansa incepand de miercuri, 6 ianuarie, precomenzile pentru Oculus Rift - setul de ochelari destinati realitatii virtuale, noteaza presa straina.

Aflat in dezvoltare deja de cativa ani, Oculus Rift este unul dintre cele mai asteptate gadget-uri ale anului, iar lansarea comerciala va marca un pas important in dezvoltarea acestei tehnologii despre care se spune ca va revolutiona domenii importante, asa cum este cazul medicinei, stiintei si cercetarii, dar si a gaming-ului, asta desi este vazuta, intr-o prima faza, mai mult drept o solutie de entertainment.

Ochelarii virtuali Oculus Rift au fost pusi la vanzare pentru prima data in septembrie 2012, atunci cand dezvoltatorii de aplicatii sau solutii pentru realitate virtuala au putut achizitiona direct de pe site-ul companiei americane produsul, care la momentul respectiv avea un pret de 300 de dolari.

Interesant este ca Oculus nu a anuntat care va fi pretul de vanzare a solutiei Rift, iar toate detaliile tehnice ale gadget-ului vor fi disponibile doar in momentul in care acesta va fi listat spre vanzare. Mai mult, la vanzare, clientul va beneficia si de jocul „Lucky Tale”, dezvoltat de catre compania Playful, iar cei care vor plasa precomenzi vor primi si jocul EVE: Valkyrie in mod gratuit.

Gigantii tehnologici ridica miza in domeniu: ce pregatesc Sony, Google, Microsoft, Samsung sau HTC

Chiar daca Facebook a facut un pas important in ceea ce priveste domeniul realitatii virtuale, Google a demarat de la inceputul anului trecut un amplu proiect prin care isi propune sa dezvolte sistemul de operare Android si pe viitoarele dispozitive destinate realitatii virtuale.

In acest fel, inginerii si programatorii gigantului IT american lucreaza la un sistem de operare special gandit pentru solutiile de realitate virtuala, prin intermediul caruia sa fie actionate viitoarele echipamente hardware.

In cursa pentru viitorul tehnologic se afla si alte nume mari de pe piata tehnologica asa cum este cazul Samsung, cu proiectul sau Samsung Gear VR, dezvoltat tot in parteneriat cu Oculus, compania preluata de Facebook in urma cu doi ani de zile.

Gigantul Samsung a lansat spre vanzare comerciala casca de realitate virtuala Gear VR in luna noiembrie a anului trecut la un pret de 99 de dolari. Pus la vanzare la precomanda pe data de 10 noiembrie si listat oficial in magazinele partenere pe 20 noiembrie, Gear VR s-a vandut ca painea calda chiar din prima zi.

Samsung Gear VR functioneaza cu ajutorul unui smartphone din seria de varf a companiei, asa cum este cazul Samsung Galaxy S6/S6 edge/S6 Plus/S6 edge plus.

Sony este un alt nume important care lucreaza la un proiect similar, denumit PlayStation VR (denumit anterior Project Morpheus) si, ca si in cazul Samsung, se bazeaza exclusiv pe software-ul Android de la Google. Cele mai recente informatii legate de proiectul PlayStation VR sustin ca acesta ar urma sa fie pus spre vanzare abia in a doua parte a acestui an, cu o mica intarziere fata de planurile companiei, dezvoltatorii solutiei punand la punct detaliile pentru o lansare fara surprize.

Citeste si:

De cealalta parte, compania taiwaneza HTC, candva in topul celor mai apreciati producatori de smartphone-uri la nivel global, dar care s-a confruntat cu o serie de dificultati financiare, lucreaza la dezvoltarea proiectului “Vive”, un dispozitiv care urmeaza sa fie lansat printr-un parteneriat dintre HTC si producatorul de jocuri video Valve, fiind parte din proiectul SteamVR, care ar urma sa fie lansat in primavara acestui an.

Microsoft si al sau proiect HoloLens, se pare ca va fi unul independent. HoloLens se afla in stadiu de dezvoltare inca din anul 2010, fiind facut public abia din cursul anului trecut. In 2015, compania a dezvaluit si modul in care va functiona dispozitivul si ar urma sa devina disponibil pentru dezvoltatori in prima parte a lui 2016, pretul urmand se ridice la circa 3.000 de dolari. Samsung Electronics, precum si ASUSTek si-au propus sa colaboreze cu Microsoft pentru dezvoltarea de aplicatii si solutii pentru a contura viitorului tehnologiei de maine.

Si totusi…unde este Apple in toata aceasta poveste?

Ceea ce este cu adevarat interesant in toata aceasta ecuatie este faptul ca nimeni nu vorbeste despre Apple in acest context. Apple este, fara indoiala, una dintre cele mai inovatoare companii la nivel global si este cu siguranta interesata de schimbarile din piata si tendintele care se contureaza in aceasta directie.

Apple a facut ceva schimbari micute in ceea ce priveste zona de VR, achizitionand companii mici, insa nicio mutare importanta, asa cum a fost cazul Facebook, care a cumparat compania Oculus, in schimbul a 2 miliarde de dolari.

Cel mai probabil, Apple asteapta ca marii giganti tehnologici sa faca primii pasi in aceasta directie, asa cum a procedat si cu lansarea Apple Watch, in conditiile in care companiile concurente s-au grabit sa aduca pe piata noi solutii de echipamente wearables.

Manager regional, pentru Wall-Street.ro: Tehnologia VR va exploda in urmatorii 2 ani

Intr-un interviu acordat wall-street.ro, Jorg Roskowetz (foto), senior manager, channel business development si technical evangelist al operatiunilor pe regiunea EMEA in cadrul AMD, unul dintre cei mai mari producatori de procesoare din lume, sustine ca in urmatorii 2-3 ani vom asista la o popularizare masiva a acestui sistem tehnologic, care ar urma sa devina un standard pentru majoritatea utilizatorilor pasionati de noile tehnologii.

“Tehnologia VR (Virtual Reality) va aduce de 16 de ori mai multa calitate imaginii in urmatorii 5 ani fata de cum este in prezent. Vom asista la o tehnologie care va permite imagini la rezolutie 2K pentru un singur camp vizual, o tehnologie care va fi folosita pe scara larga si nu doar pentru consumatorii in cautare de entertainment. Tehnologia VR va putea folosita in domenii precum turismul – pentru rezervari de hoteluri, dar si in domeniu medical, iar VR va fi unul din domeniile de baza ale viitorului”, a declarat Jorg Roskowetz, pentru wall-street.ro.

Manager AMD: Tehnologia VR va fi viitorul. In 3 ani va exploda

Manager AMD: Tehnologia VR va fi viitorul. In 3 ani va exploda

Potrivit acestuia, tehnologia VR nu va fi un concept destinat exclusiv jocurilor video, acest domeniu fiind poate cel in care se va manifesta doar la inceput interes. “Jocurile video si utilizarea acestor solutii catre entertainment este doar o mica parte a ceea ce poate face cu adevarat o astfel de revolutie tehnologica. De anul viitor vor incepe simularile in spatiu cu astfel de solutii. (…) Deja se pot vedea schimbari in industrie. (...) Invatamantul va avea foarte mult de castigat. Exista atatea domenii in care aceasta tehnologie va putea fi implementata, dar un mare castig va fi adus industriei medicale. Sa realizezi simulari in industria medicala in care este nevoie de o calitate buna a imaginii este un vis care cat de curand va deveni realitate. Virtual Reality este o tehnologie noua, care in 2-3 ani va deveni mainstream”, a mai precizat managerul AMD.

De unde a pornit totul: primi pasi in VR

Tehnologia VR s-a dezvoltat enorm in ultimii ani, iar investitiile sunt de ordinul sutelor de milioane, chiar miliardelor in industria cercetarii.

Primele incercari in domeniu dateaza din secolul al 19-lea, in anii 1860, cand au fost create primele picturi murale care puteau fi vazute intr-un mod panoramic, la 360 de grade. Timpul a trecut, iar in anii 1930 au aparut primele sisteme holografice care cuprindeau experiente imaginare ce cuprindeau atat mirosul cat si simtul tactil.

Cum va schimba Realitatea Virtuala (VR) omenirea in viitor

Cum va schimba Realitatea Virtuala (VR) omenirea in viitor

Termenul de “Virtual Reality” a fost popularizat, de fapt, de catre Jaron Lanier, unul dintre pionierii industriei de profil, care in anii ‘80 a fondat compania VPL Research care s-a ocupat in principal de dezvoltarea de ochelari si manusi dedicate domeniului care capata notorietate. In anii ‘90, tehnologia VR isi face aparitia pentru prima data in industria jocurilor, Sega, unul dintre pionierii industriei de profil, a prezentat o casca dedicata jocurilor arcade, Sega VR si consola Mega Drive, care utilizau deopotriva un ecran LCD pentru a afisa continutul grafic, o pereche de casti dar si o serie de senzori care puteau sa ofere informatii si sa faca legatura intre utilizator si casca.

Tehnologia VR a evoluat, iar interesul a crescut, o data cu acesta si investitiile in acest segment. Practic, anii ‘90 au declansat valul de interes pentru acest nou domeniu cu un potential urias de dezvoltare, o piata care in ziua de azi a devenit o miza de miliarde pentru multe alte companii din industrie.