Time Warner Inc. a ajuns la un acord de vanzare a diviziei germane a AOL care ofera conexiune la Internet, cumparatorul fiind furnizorul de conexiune la Internet Telecom Italia SpA . Valoarea tranzactiei se ridica la 865 milioane de dolari, transferul operatiunilor catre noul proprietar urmand sa se faca in urmatoarele sase luni.

Telecom Italia va deveni in urma acestei tranzactii al doilea furnizor ca marime de conxiune broadband din Germania, urmand sa aiba 3,2 milioane de clienti. Noii clienti vor urca portofoliul Telecom Italia la peste noua milioane de clienti in regiune, potrivit International Herald Tribune.

Decizia Time Warner de a vinde era previzibila avand in vedere ca AOL nu mai taxeaza utilizatorii pentru folosirea serviciilor de e-mail, aceasta ducand la reducerea considerabila a veniturilor. Oficialii AOL anuntasera recent ca intentioneaza sa reduca costurile cu aproximativ un miliard de dolari in acest an, prin reducerea de personal, a cheltuielilor si prin vanzarea unitatolor care nu mai pot aduce profit.

Piata broadband din Germania este una din cele mai mari din Europa, cu peste 12 milioane de utilizatori. Liderul pietei este divizia Deutsche Telekom AG, T-Online International, estimarile aratand ca pana in 2009 numarul conexiunilor la Internet de tip broadband va creste pana la 22 de milioane, intr-o tara cu aproximativ 82 de milioane de rezidenti.