“Anul 2015 a fost unul dintre cei mai buni ani de pana acum pentru noi, dar pentru piata pe care activam. In cursul anului trecut, piata a mers mult mai bine decat ne asteptam, reusind sa depaseasca 3,5 milioane de unitati, pe o segment total al echipamentelor de telefonie care s-a ridicat la 5 milioane de unitati”, a declarat Cristian Cojocaru (foto), head of Telecom Division in cadrul Samsung Romania.

Potrivit sefului diviziei de telefonie mobila pentru Samsung Romania, rata de penetrare a smartphone-urilor in randul clientilor a trecut de 50% pe piata, lucru care arata si o tendinta generala a utilizatorilor de a-si schimba dispozitivele cu regularitate, ceea ce creaza si un trend de crestere in piata.

“Ne asteptam ca piata totala sa depaseasca in acest an 4 milioane de unitati, iar acest lucru se intampla si datorita regularitatii cu care clientii din Romania isi schimba dispozitivele mobile inteligente. Spre exemplu, clientii premium aleg sa isi schimbe dispozitivele mobile la aproximativ un an de la achizitie, in timp ce in cazul utilizatorilor de terminale din clasa de mid-low, schimbarea are loc, de regula, cam o data la doi ani”, a aratat Cristian Cojocaru, seful diviziei Telecom in cadrul Samsung Romania.

Intrebat de evolutia brandului pe care il conduce la nivel local, reprezentantul companiei sustine ca atat pentru piata, dar mai ales pentru Samsung, anul 2015 a fost un an foarte bun, care a marcat si o crestere a cotei de piata a companiei la nivel local.
“In cursul anului 2015 am consemnat o crestere a cotei de piata din punct de vedere valoric la 45%, in crestere cu cinci puncte procentuale fata de nivelul raportat in cursul anului 2014. Acest lucru se traduce printr-un succes neasteptat generat de echipamentele vandute pe plan local, un important ‘driver’ al rezultatului pozitiv fiind succesul de care s-a bucurat pe piata gama Galaxy S6 (S6, S6 edge, S6 edge plus sau S6 plus). Mai mult, pe fondul evolutiei favorabile a comercializarii de echipamente premium, am raportat si o crestere de 10% a vanzarilor pe parcursul anului trecut”, a mai punctat managerul Samsung Romania.
Intrebat de wall-street.ro despre evolutia pietei gri, aceea prin care diferiti retaileri comercializeaza la nivel local produse ale unui anumit brand prin importarea sa directa de pe diverse piete si nu prin canale oficiale, reprezentantul Samsung Romania spune ca se simte o evolutie a acestui canal, dar este in “cote gestionabile”.

“Noi incurajam clientii sa aleaga produse ale brandului Samsung doar de la parteneri autorizati, dar sunt persoane care aleg si produse comercializate pe piata gri. Sunt situatii in care clientii se asteapta ca in magazinele care comercializeaza produse pe canale gri sa gaseasca un pret mai atractiv, doar ca, in multe din cazuri, se intampla sa fie exact invers – ca la retailerul autorizat pretul sa fie unul corect, iar in cazul unui magazin care vinde produse achizitionate de pe alte piete sa fie chiar mai scump”, a mai aratat managerul Samsung.

Tableta, de la “moartea PC-ului” pana la un gadget cumparat de parinti pentru copii

Tabletele, candva unele dintre cele mai ravnite gadget-uri pentru romani, considerate de multi actori din piata drept un inlocuitor al PC-ului sau laptop-ului, au ajuns sa fie dominate de vanzarile destinate mai mult copiilor, arata reprezentantul Samsung Romania.

“Piata tabletelor creste sensibil, valoric fiind vorba doar de cateva procente. Chiar si asa, avansul de la inceput a scazut foarte mult, in prezent fiind preferate solutiile ieftine. Este o piata in care tabletele sunt cumparate de parinti pentru copii, dar si in acest caz sunt preferate solutiile ieftine, intrucat un copil poate strica foarte usor un astfel de dispozitiv. Nu este un caz particular pentru piata din Romania, ci este un lucru care se intampla si pe marile piete din Europa. Chiar si asa, in Romania s-au inregistrat performante bune comparativ cu alte piete”, a mai precizat Cristian Cojocaru.

Conform estimarilor Samsung, piata de tablete a avut anul trecut un volum de aproximativ 800.000 de unitati, similar cu cel inregistrat in 2014, in conditiile in care tableta devine un gadget ales cu mai multa atentie, pentru scenarii de utilizare bine stabilite.

„Chiar daca piata s-a mentinut la acelasi nivel, Samsung a inregistrat o crestere de 20% ca valoare si 10% ca volum, pe fondul extinderii portofoliului de produse si a solutiilor lansate. Credem, de altfel, ca motorul de crestere al acestei piete va fi constituit din beneficii aditionale pe care producatorii le vor aduce consumatorilor, fie ca vorbim de continut in zona de entertainmet sau in cea de business”, a aratat managerul Samsung, care a precizat ca producatorul sud-coreean detine o cota de piata de 30% in valoare.

Pentru anul acesta, Samsung se astepteapta la o crestere de aproximativ 10% a vanzarilor, pe fondul dezvoltarii de continut relevant si datorita specificatiilor din ce in ce mai avansate pe care le vor avea noile generatii de tablete.

Smartwatch-ul, un gadget pentru care Romania nu este pregatita?

Inca din urma cu doi ani de zile, un nou segment de piata avea sa invadeze rafturile magazinelor fizice si al celor virtuale, insa chiar daca timpul a trecut se pare ca romanii nu au gustat atat de mult din noile solutii tehnologice, multe dintre acestea venind cu un cost pe masura.

Citeste si:

“Piata de smartwatch-uri a inregistrat o crestere de 35%, iar anul trecut estimam ca aceasta a ajuns la aproximativ de 30.000 de unitati, in ciuda faptului ca smartwatch-urile reprezinta o categorie noua atat pe piasa locala, cat si pe cea globala. Consideram ca vanzarile de smartwatch-uri au in continuare un potential de dezvoltare foarte mare, mai ales in contexul in care gama de produse se diversifica. Pentru cei care au un stil de viata activ, care isi doresc sa fie mereu conectati, chiar si atunci cand sunt intr-o intalnire si e mai dificil sa isi verifice smartphone-ul sau cand alearga, fie in parc sau intre intalniri, un accesoriu inteligent este o alegere naturala”, a mai spus managerul Samsung Romania.

Samsung a lansat pe piata locala o noua gama de smartphone-uri prezentata pentru prima data la inceputul acestui an. Samsung Galaxy A3 (2016) si Samsung Galaxy A5 (2016) sunt cele mai noi smartphone-uri lansate de producatorul sud-coreean de telefoane mobile si in Romania, la doar cateva saptamani de la prezentarea lor oficiala.

Cu un design minimalist, cele doua telefoane inteligente reprezinta unul dintre pariurile gigantului tehnologic pe piata smartphone-urilor, despre care chiar oficialii companiei sustin ca isi va continua evolutia la nivel local.

Desi nu au oferit estimari in ceea ce priveste vanzarile, la prima vedere, cele doua noi terminale promit sa ofere o alternativa la solutiile existente deja pe piata.

Seria A 2016 continua directia inceputa anul trecut prin lansarea Seriei A, fiind create din sticla si metal, noile smartphone-uri avand un ecran mai mare si o rama de doar 2,7 mm grosime.

Mai mult, Seria Galaxy A (2016) vine cu functii imbunatatite pentru camerele foto, pentru fotografii si videoclipuri mai clare. Modelele Galaxy A3 si A5 dispun de o camera foto principala de 13 MP si una secundara de 5 MP. In plus, Galaxy A5 incorporeaza tehnologia de stabilizare optica (OIS).

Ambele dispozitive dispun de 16GB de memorie si ofera posibilitatea de a suplimenta spatiul de stocare pana la 128GB pentru toate aplicatiile si fisierele preferate ale utilizatorilor, prin utilizarea unui card Micro SD.

Bateria a fost imbuntatita, astfel incat sa le ofere utilizatorilor o autonomie ridicata, indiferent daca acestia prefera sa asculte muzica, sa se bucure de jocul video preferat sau sa faca sedinte foto in parc, iar modelul Galaxy A5 2016 are incorporata si functia Fast Charging.

Mai precis, Samsung Galaxy A3 (2016), cu un ecran al carui diagonala este de 4,7 inch, dispune de o rezolutie HD (1280x720p) si un acumulator de 2.300 mAh, in timp ce Samsung Galaxy A5 (2016) are un ecran de 5,2 inch Full HD (1920x1080p) si un acumulator de 2.900 mAh.