In urma unui parteneriat incheiat cu HP, producatorul american de procesoare isi propune sa lanseze o serie de echipamente destinate mediului enterprise, prin care sa ofere solutii adaptate cerintelor de afaceri, asa cum este cazul portabilitatii, autonomiei sau varietatea de porturi de care ar urma sa dispuna.
Intr-un interviu acordat wall-street.ro, reprezentantii AMD sustin ca aceasta noua linie de business este o oportunitate uriasa pentru companie, iar o crestere importanta va fi resimtita inclusiv pe pietele din Europa Centrala si de Est.

“Dupa ani in care ne-am concentrat pe segmentul consumer, accesam de aceasta data zona enterprise. Pentru noi este ceva nou, o piata pe care nu am acoperit-o pana acum, dar si un pas urias pe zona de PC, fiind un moment in care ne prioritizam strategia. Este o miscare vazuta pe de-o parte drept o mare provocare, dar poate fi si o oportunitate uriasa. Piata vrea sa aiba optiuni. Intram pe un domeniu unde avem o simpla propunere si ne dorim sa capatam cota de piata. Sunt oportuntati pe toate pietele si in toate regiunile, inclusiv in Europa de Est si Romania”, a declarat Kevin Lancing (foto cover), corporate vice president si general manager al diviziei de Client Business in cadrul AMD.

Chiar daca isi fac intrarea pe un segment dominat de rivalii de la Intel, in care gigantul american detine o cota uriasa de piata, managerul AMD sustine ca exista discutii cu mari companii interesate de noile solutii.

“Sunt nume cu greutate din sectorul IT, dar si din zona publica. Vor fi laptop-uri ultrasubtiri prin care vom incerca sa oferim mai multa mobilitate, insa, in ciuda faptului ca este un format de echipament subtire – are toate I/O fata de un ultrabook - are VGA, mai multe USB-uri, are displayport, conector Internet, precum si HDMI”, a mai spus Lancing.

Citeste si:

Intrebat despre investitiile in noul concept, reprezentantul AMD sustine ca s-au derulat investitii in zona de “commercial market”. “Am integrat o insula operationala a securitatii pe platforma de procesare, dar si la elementele de design, pentru care am fost nevoiti sa reusim sa integram mare parte din interfata actuala de Input si Output (I/O).

AMD a lansat in acest fel primul model de “ultrabook” de business in parteneriat cu HP, dar poarta discutii avansate si cu alti doi mai producatori de echipamente de calcul. “Suntem in discutii cu Lenovo si cu Dell. HP si-a intarit pozitia pe piata, dar intentia este sa crestem cu toti partenerii”, a completat Kevin Lancing.

AMD a anuntat de curand intensificarea prezentei pe piata a celei de a VI-a generatii de procesoare AMD PRO A-Series, odata cu introducerea a doua noi modele de laptop-uri HP ce asigura implementari enterprise la scara larga si extinderea integrarii tehnologiei AMD FreeSync pe monitoarele si notebook-urile HP.

A VI-a generatie de procesoare AMD Pro A-Series integreaza un design SoC (System on a chip) processor AMD, placa grafica, elemente de securitate si procesare video.

AMD este unul dintre cei mai mari producatori de procesoare si placi grafice din lume, pe o piata pe care rivalizeaza cu Intel si Nvidia.