Flanco Retail, a doua retea de magazine electroIT de pe piata locala, mizeaza pe o crestere de 20% anul acesta fata de cifra de afaceri de 175 de milioane de euro obtinuta in 2015, a declarat Dragos Sirbu, CEO al companiei intr-o conferinta de presa.

“Anul trecut am avut afaceri de 777 milioane de lei, este mai mult decat ne-am propus pentru ca noi voiam 750 de milioane de lei. De asemenea, profitul a fost de opt milioane de lei, care in termeni comparabili a fost de aproape patru ori mai mare fata de 2014. Ma refer la termeni comperabili pentru ca datele pe care le veti gasi pe Ministerul de Finante nu sunt comparabile pentru ca a schimbat modul de raportare. Aceasta crestere a profitului ne arata ca reusim sa fim eficient pe o piata foarte orientata catre preturi”, a afirmat Dragos Sirbu. El a mai spus ca pe Ministerul de Finante profitul care va aparea va fi in jurul a 100.000 de euro.

Segmentele care inseamna cel mai mult din vanzarile Flanco sunt televizoarele si telefoanele. „Telefoanele cresc foarte mult si cel mai probabil anul viitor vor depasi televizoarele in vanzari”, a declarat Sirbu pentru Wall-Street.ro

Afaceri aproape de 200 de milioane de euro

Pentru anul acesta managementul si-a propus o crestere de circa 20%, ceea ce ar putea duce cifra de afaceri la in jur de 198-200 de milioane de euro .

„Nu va pot oferi date exacte despre ce profit ne-am propus pentru 2016, dar in general investim aproximativ cat castigam”, a mai spus managerul Flanco.

Anul acesta retailerul va face investitii de 12 milioane de lei, deci profitul va fi in jurul acestei cifre. Anul trecut, compania a investit in jur de 10,6 milioane de lei, 70% din bani fiind alocati catre magazine, iar restul de 30% catre platforme IT. Platformele IT se refera la site-ul Flanco.ro si o noua aplicatie de CRM (managementul relatiei cu clientii), aceasta fiind furnizata de Microsoft.

Deschid 30 de magazine anul acesta

Compania a terminat anul trecut cu 100 de magazine, iar in prezent are 104 unitati. De la inceputul anului a deschis cinci magazine si a inchis o unitate. De asemenea, saptamana aceasta va mai deschide doua magazine, dintre care unul in Satu-Mare si unul in Iasi. Magazinul din Satu-Mare a fost preluat de la Domo, companie aflata in insolventa, si inseamna revenirea Flanco in acest oras dupa sapte ani.

Pana la finalul anului compania vrea sa deschida 30 de magazine, fata de 12 in 2015. De asemenea, conducerea retailerului se asteapta sa inchida intre 2-4 unitati, deci ar putea termina anul cu 126-128 de magazine.

Dintre cele 30 de magazine planificate pentru acest an, sase urmeaza sa fie deschise in aceasta luna. In 2015 Flanco a deschis 12 unitati.

Fluctuatie de personal este 50%. Multi angajati pleaca dupa sase luni

In prezent compania are 1.400 de angajati fata de 1.350 la finalul lui 2015.
„Rata fluctuatiei de personal este de circa 50%, ceea ce inseamna ca oamenii se schimba la aproximativ sase luni. Noi ne dorim sa oferim servicii foarte bune catre clienti si este greu sa faci acest lucru cand ai o astfel de fluctuatie pentru tu, ca retailer, investesti mult in oameni”, a spus Dragos Sirbu.

El a mai spus ca adesea angajatii pleaca catre retaileri cu marje de profit mai mari, care isi permit sa ofere salarii mai bune. Astfel de retaileri sunt cei din industria modei.

Anul trecut compania a investit circa un milion de lei in trainingul salariatilor, iar pentru anul acesta suma planificata este de 1,4 milioane de lei.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri