„Uber este o companie pro-legislatie - o spunem cu fiecare ocazie pe care o avem. In Romania, purtam un dialog constructiv cu organizatii de business si cu autoritatile si la nivel de Parlament si la nivel de Guvern - scopul nostru este sa avem in Romania, cat mai curand, legislatie care sa incurajeze dezvoltarea serviciilor inovative de ridesharing”.

Realist vorbind insa, desi oficiali ai Guvernului par a fi foarte deschisi catre sugestii si tehnologie, probabil va dura destul de mult pana cand vor fi convinsi sa realizeze o lege speciala pentru ride sharing sau, cel putin, sa o modifice pe cea existenta. „Credem ca reglementarea ridesharing-ului ar pozitiona Romania ca pe o tara progresiva, care sustine dezvoltarea serviciilor digitale. In SUA exista in prezent legislatie de ridesharing in 67 de jurisdictii”.

Cateva state din Uniunea Europeana au facut pasi importanti in aceasta directie – Estonia si Lituania se evidentiaza, in primul dintre acestea legea aflandu-se in Parlament.

Soferi independenti de taxi au incercat sa intimideze soferi Uber

Pana cand se va intampla acest lucru si in Romania, compania de tehnologie si ride sharing Uber activeaza intr-o zona gri.

„Exista actori care ar dori ca lucrurile sa ramana neschimbate si chiar sa incerce sa impiedice acest progres. Au fost cateva cazuri in care cativa soferi de taxi idependenti (din informatiile noastre) au chemat soferi parteneri Uber prin aplicatie, cu scopul de a-i intimida, ducandu-i catre un echipaj de politie”, confirma oficiali ai Uber zvonuri aparute pe Internet.

Citeste si:

Desi niciun sofer partner nu a fost amendat, acestea sunt exact genul de lucruri pe care dorim sa le evitam prin implicarea intr-un dialog constructiv cu autoritatile despre reglementarea serviciilor precum Uber”, subliniaza reprezentantii Uber Romani.

Practic, desi cativa soferi Uber au fost dusi la echipaje de politie, acestia nu au dat amenzi, ci doar au completat un proces verbal.

In ceea ce priveste planurile de extindere ale Uber, oficialii companiei au spus doar ca principala potentiala destinatie este Cluj, fiind al doilea oras din Romania ca numar de Universitati si unul dintre cele mai mari din Romania, ca suprafata si populatie. „Nu vrem sa ne extindem de dragul extinderii, vrem sa mergem acolo unde chiar este nevoie. Vrem sa fim in orice oras care se dezvolta si care are nevoie de o optiune de transport - din punctul asta de vedere Clujul e foarte interesant, la fel si Iasi, Timisoara. Inca nu putem vorbi despre planuri concrete de extindere in acest moment, cert e ca avem planuri pe termen lung in Romania”.

Ce parere ai de serviciile Uber? Ce ai imbunatati? Te incurajam sa comentezi.