Daca vorbim de serviciile cloud disponibile public (spre deosebire de cele private, implementate intern de companii sau organizatii) IDC estimeaza ca venitul global din servicii IT aferente (de ex. SaaS, PaaS si IaaS) va atinge 141,2 miliarde USD pana in 2019, cu o rata compusa a cresterii anuale (RCCA) de 19,4%: de aproape 6 ori mai mult decat rata cresterii generale a cheltuielilor IT.

IDC prezice cresteri seminificative ale pietei serviciilor de cloud in toate regiunile. SUA au contabilizat 64% din venituri in 2015, insa se prefigureaza sa scada la 60% pana in 2019. America Latina (RCCA 31,4%) si Asia Pacific, excluzand Japonia (RCCA 24,1%), vor inregistra cele mai mari rate de crestere pentru cloud-ul public in urmatorii 5 ani.

Din punctul de vedere al prestatorilor de servicii IT, partenerii Microsoft ale caror venituri provin in proportie de 50% sau mai mult din servicii de cloud au o dezvoltare de 2 ori mai mare, un profit brut de 1,5 ori mai mare si venituri recurente de 1,8 mai mari decat cele ale partenerilor similari – in crestere fata de cifrele rezultate in studiul similar realizat in anul 2014.

Veniturile recurente sunt un obiectiv dezirabil pentru orice afacere. Cercetari suplimentare ale IDC au aratat ca veniturile recurente asigura cotari mai ridicate ale companiei, care pot aduce beneficii precum conditii mai bune de imprumut si o valoare mai mare pentru investitori.

Citeste si:

In ceea ce priveste serviciile de tip SaaS (Software as a Service), PaaS (Platform as a Service), IaaS (Infrastructure as a Service), alaturi de toate serviciile profesionale si gestionate din aria tehnologiei cloud (atat publice, cat si private), precum si software-ul si hardware-ul adecvate pentru implementarea serviciilor cloud – se estimeaza sa ajunga la o utilizare totala de trei ori mai mare decat in prezent.

“Modelul e afaceri al Microsoft la nivel international are la baza un ecosistem solid de parteneri, cel mai mare ecosistem din industrie, inclusiv in piata din Romania, unde activeaza cateva mii de companii partenere. Tehnologia joaca un rol din ce in ce mai mare in business, ajutand clientii sa gaseasca noi zone de crestere si optimizare, iar partenerii sunt in centrul acestei transformari de business. Solutiile cloud construite de partenerii Microsoft devin mai flexibile, scalabile si accesibile unor segmente tot mai largi de clienti. Unul din scopurile principale ale Microsoft Romania este sa ajute partenerii locali in maximizarea oportunitatilor din piata cloud asa cum apar ele in studiul IDC. Vorbim de o colaborare activa si un mix de programe, campanii, training-uri si incentive-uri, care ofera una dintre cele mai competitive marje de profitabilitate pentru parteneri.”, spune Gabriela Matei, Director Comercial, Microsoft Romania

Numerosi furnizori de solutii asteapta momentul in care clientii sunt pregatiti, inainte de a investi intr-o arie a tehnologiei. Avand in vedere ca serviciile de cloud prezinta din ce in ce mai mult interes pentru majoritatea clientilor, este esential ca partenerii sa se adapteze si sa isi pastreze relevanta pentru propria baza de clienti. Astazi, cu aproape 80% din companii utilizand sau adoptand complet cloud-ul si numai 8% care sunt complet opace fata de aceasta noua platforma (in scadere de la 21% in 2014), punctul critic poate fi considerat depasit, ceea ce ne plaseaza in etapa de „majoritate timpurie” de pe curba adoptarii.