„Consumatorul s-a educat si preocuparea pentru economisirea energiei este foarte crescuta. Putem spune ca este din ce in ce mai selectiv, s-a maturizat si cauta tehnologie de ultima ora, precum si design“, a declarat Damir Drazetic, general manager al Gorenje Romania, scrie Mediafax.

El a adaugat ca in ultimii doi-trei ani piata bunurilor de folosinta indelungata a reintrat pe un trend de crestere, iar pe langa contributia principala a sectorului telecom, la rezultatul pozitiv au contribuit si sectoarele de electrocasnice mari si mici, dar si electronicele. „Putem discuta despre o maturizare a pietei, dar si a consumatorului roman“, conchide el.

In prezent, Romania produce electrocasnice de doar 500-600 mil. euro, avand cinci fabrici mari de produse finite si alte cateva de componente, care in totalul exporturilor inseamna putin peste 1%. Totusi, ritmul alert al investitiilor venite in acest domeniu ar putea sa faca din piata locala un hub de productie de electrocasnice, mai ales in conditiile in care prezenta unor producatori mari atrage de regula si alti jucatori de profil.