WebEye este o companie fondata in Ungaria care anul trecut a avut o cifra de afaceri de 18,7 milioane de euro la nivel de grup. Furnizorul de software de monitorizare are operatiuni in tari precum Romania Bulgaria, Slovacia, Cehia, Slovenia, Croatia, Polonia, Ungaria, Germania,

Romania, a doua piata pentru WebEye

"Piata din Romania este una dintre cele mai importante pentru grupul WebEye, tara noastra fiind un <<hub>> al transportatorilor si al centrelor logistice. Dintre tarile in care suntem prezenti, in afara de Ungaria, Romania este pe primul loc ca si accent datorita potentialului sau", spune Gall.

Astfel, Romania a fost anul trecut al doua piata la nivel de grup, dupa Ungaria, cu o cifra de afaceri de 2,5 milioane de euro, cu 25% mai mult decat in 2014.

„Estimam ca anul acesta vom depasi 3 milioane de euro in 2016, in conditiile in care se mentine ritmul de crestere al economiei Romaniei”.

Vor sa se extinda in Cluj si Constanta

Compania are 43 angajati la nivel local, dar echipa va creste cu aproximativ 10% deoarece furnizorul de software vrea sa se extinda in Cluj-Napoca si Constanta. WebEye are operatiuni in Romania in Oradea, Sibiu, Timisoara, Bucuresti, Suceava.

In privinta pietei de software de monitorizare a flotelor auto, Levente Gall afirma ca este foarte greu de estimat o valoare a acesteia pentru ca nu exista date sau statistici.

"Romania din punct de vedere al transporturilor este o tara importanta din Europa Centrala si de Est. Ca urmare, piata serviciilor de GPS este saturata, majoritatea competitorilor sunt in Capitala, in judetul Arges si in orasele din apropierea frontierei de Vest. Cea mai mare parte este reprezentata de furnizori care ofera servicii de baza de GPS si din acest motiv tarifele sunt foarte scazute. Nevoile clientilor sunt determinate de evolutia corelatiei dintre cerere si oferta. Astfel, piata romaneasca de astazi se caracterizeaza prin cerere de calitate inferioara, mai exact predomina serviciile de baza, rezultand sensibilitatea crescuta la pret", spune Gall.

Mizeaza pe o crestere a clientilor din agricultura si constructii

WebEye are in Romania clienti care platesc in total peste 7.600 de abonamente.

”Mare parte a clientilor au ca obiect de activitate transporturile rutiere, respectiv distributia. O parte mai mica din clienti sunt din domeniul agriculturii si constructiilor, insa estimam ca numarul acestor clienti va creste deoarece am dezvoltat pachete speciale pentru ei. Ne orientam, asadar, puternic spre aceste domenii ”, afirma managerul WebEye.

Astfel, printre clientii din Romania se afla companii precum Dianthus, Filip, Luar, International Transporte Popovici, Transcom, LPX Trans, PanKarpathia, Fornetti Romania, Galassini, Romania, Viator&Vektor, Rodbun, Havi Logistics, Smithfield, Tiger Amira, Linde, Maracana, Maschio Gaspardo.

Anul trecut compania a incheiat un parteneriat cu EVW Holding, importator si distribuitor al camioanelor DAF, WebEye fiind furnizor unic de echipamente telematice. La nivel international, Webeye lucreaza pentru clienti ca Spar, Schwarzmuller, Metro, Linde, Tesco, Sara Lee, British American Tobacco, Holcim, MF Cargo, Revesz Group, Waberer’s Szemerey, BHS Trans, Gebruder Weiss, DHL.

Ce vor sa monitorizeze romanii

“In era tehnologiei nu prea mai exista firme cu profil de transport care sa nu foloseasca o solutie de monitorizare. De notat este insa faptul ca foarte multe companii folosesc doar solutii cu functionalitati de baza, de tip track&trace. Nu putem spune ca piata din Romania este saturata. In Occident se observa un avans al solutiilor de monitorizare fata de Romania, unde sunt mult mai raspandite solutiile complexe”, spune Levente Gall.

In general, clientii din Romania isi doresc sa afle informatii despre: localizarea camionului pentru gestionarea eficienta a traseului, timpii de conducere disponibili astfel incat sa poata fi planificate eficient operatiunile de incarcare si descarcare (eControl); traseul si numarul kilometrilor parcursi, informatii necesare pentru controlul transporturilor (km planificati vs. kilometri realizati), consumul de combustibil, stilul de condus (economic versus agresiv) si modul in care este exploatata masina, informatii despre tahograf si din cardul soferului de la distanta, siguranta marfurilor si starea acestora, plata taxei de drum din Ungaria si decontarea acesteia, drumurile in interes de serviciu sau privat.

Citeste si:

De asemenea, o solutie cautata este WebEye Messenger, o interfata dedicata soferilor care le permite acestora sa isi gestioneze activitatea.

”De exemplu, pot comunica date de tipul <<Am incarcat, am descarcat, am ajuns la destinatie, am alimentat>>, afirma Gall.

In semestrul al doilea al acestui an, interfata soferului va putea fi inlocuita cu orice echipament (telefon, tableta) pe Android, astfel nefiind necesara achizitionarea unui echipament suplimentar WebEye (PND).

Cat costa o solutie de monitorizare

”Solutiile telematice pot fi de baza sau dintre cele mai sofisticate, iar optiunea clientilor depinde in mare masura de specificul activitatii desfasurate. Oricare ar fi aceasta insa, rezultatele implementarii unui sistem telematic sunt aceleasi: optimizarea cheltuielilor prin reducerea pierderilor. Investitia poate varia foarte mult, in functie de urmatoarele criterii: tipul autovehiculelor (autoturisme, utilitare, utilaje, camioane de mare tonaj), functionalitati tipul transportului sau activitatii – transport marfa, distributie, transport persoane, constructii, agricultura”, spune Levente Gall.

Investitia presupune achizitia echipamentelor si accesoriilor si plata abonamentelor lunare. Achizitia echipamentelor poate varia de la 180 euro pana la 1.000 euro, iar abonamentul lunar variaza intre 11-37 euro.

Printre principalii competitori ai WebEye se numara Safefleet, Arobs Transilvania si Evo GPS.