Cursurile constau in 89 de lectii video impartite in 23 de teme. Printre acestea se numara lectii despre cum sa iti lansezi un business online, cum sa optimizezi site-ul, cum sa vinzi online sau cum sa provezi afacerea pe dispozitive mobile.

„Ne asteptam ca pana la finalul anului in jur de 30.000 de studenti sa urmeze aceste cursuri. Insa numarul celor care ar avea nevoie de acestea ar putea trece usor de 100.000 de persoane”, a afirmat Dan Bulucea, CEO al Google Romania.

Fiecare lectie are un test la final, iar cei aleg sa dea testele si le trec, primesc la final o certificare din partea Google si IAB Europe.

Citeste si:

Lansarea acestui program vine in contextul in care Romania este pe ultimul loc in Uniunea Europeana in ceea ce priveste competente digitale, potrivit Digital Economy & Society Index (DESI).

16% dintre romani spun ca au cunostinte digitale de baza

Astfel, doar 16% dintre romani au cunostinte digitale de baza, in comparatie cu media de 30% a EU15 (statele cu vechime din UE: Austria, Belgia, Danemarca, Finlanda, Franta, Germania, Grecia, Irlanda, Italia, Luxemburg, Olanda, Portugalia, Spania, Suedia, Marea Britanie) si 26% in cele 13 state membre noi ale UE (Bulgaria, Croatia, Cipru, Cehia, Estonia, Ungaria, Letonia, Lituania, Malta, Polonia, Romania, Slovacia, Slovenia), conform Digital Economy Lab (DELab)

Pe de alta parte, 43% dintre romani declara ca nu au deloc competente digitale, ceea ce este mult peste media de 25% din cele 13 state noi ale UE si 14% din tarile EU15. Doar 8% dintre romani cred ca au cunostinte digitale destul de solide pentru a face fata intr-un mediu de lucru competitiv.

Google investeste 42 de milioane de euro la nivel european in educatia digitala a tinerilor

Programul Atelierul Digital face parte din initiativa prin care in 2015 Google s-a angajat sa ofere gratuit pregatire in domeniul digital pentru un milion de persoane din Europa. Compania a anuntat recent ca va pregati 2 milioane de europeni pana in 2017. Google investeste 42 milioane de euro in 2016 pentru a creste nivelul cunostintelor digitale la nivelul companiilor si persoanelor din Europa, prin pregatirea unui numar si mai mare de antreprenori si studenti.

In viitorul apropiat, 90% dintre slujbe vor necesita cunostinte digitale, potrivit datelor Comisiei Europene. De asemenea, Comisia Europeana estimeaza ca, pana in 2020, in jur de 825.000 de locuri de munca vor fi neacoperite din cauza acestui decalaj.