Apple a vandut 51 de milioane de iPhone-uri in lunile ianuarie, februarie si martie, fata de 61 de milioane in primele trei luni din 2015, conform rezultatelor anuntate marti, potrivit News.ro.

Cu toate acestea, in pofida declinului in vanzari, Apple a reusit sa obtina un profit de 10,5 miliarde de dolari in primul trimestru.
“Viitorul Apple este foarte luminos”, a dat asigurari marti Cook, intr-o teleconferinta cu analistii.

Compania se lupta cu impresia consumatorilor ca cele mai noi modele de iPhone nu sunt foarte diferite de cele precedente, intr-o perioada in care vanzarile de smartphone-uri in ansamblu au inetinit in lume.

Apple vinde si iPaduri, computer Mac si alte gadgeturi, dar aproape doua treimi din veniturile sale trimestriale de 50,6 miliarde de dolari au provenit de la iPhone-uri. Suma a inclus sase miliarde de dolari din servicii online, aplicatii si alte programe – o crestere cu 20% fata de anul trecut. Analistii considera ca aceasta valoare ar putea creste in continuare, tinand cont ca peste 500 de milioane de iPhone-uri sunt in folosinta in lume.

Scanderea vanzarilor iPhone creste presiunea exercitata asupra companiei

De asemenea, scaderea vanzarilor iPhone creste presiunea exercitata asupra companiei si asupra directorului sau general, Tim Cook, de a pune la punct un nou produs de succes.

Citeste si:

“Trebuie sa vina cu un produs viitor extraordinar”, a declarat analistul financiar de la S&P Global Market Intelligence, Angelo Zino. Zino a precizat ca este optimist in legatura cu viitorul companiei, dar a atras atentia ca “Apple trebuie sa inceapa sa isi diversifice baza de venituri”.
In ansamblu, veniturile companiei in intervalul ianuarie-martie au scazut cu 13% fata de anul anterior. Iar compania a suprins analistii prognozand o noua scadere de cel putin 13% a veniturilor din trimestrul in curs.

Prognoza, care a fost anuntata dupa ce Apple a inchis ziua de tranzactionare la pretul de 104,35 de dolari actiunea, a dus la o scadere cu 8% a actiunilor in sedinta prelungita.

Apple nu a inregistrat scaderi in vanzari de la un an la altul din 2003, cand modelele iPod erau relative noi, iar iPhone nu exista. De atunci, iPhone-urile si alte produse au propulsat valoarea companiei de la cinci miliarde de dolari la 579 de miliarde de dolari.

Sursa foto: Zadorozhnyi Viktor / Shutterstock