Aceasta declaratie vine pe fondul pierderii de teren in fata modelului Razr, produs de Motorola, Nokia lansand seria N de telefoane multimedia, ce includ terminale mai usoare echipate cu playere muzicale, camere foto performante si acces internet.

"Cota noastra de piata pe plan global in ceea ce priveste telefoanele multimedia speram sa fie la fel ca si cea pe care o ocupam momentan in ceea ce priveste telefoanele in general", a adaugat responsabilul Nokia in interviul acordat pentru Reuters.

"Acest obiectiv trebuie sa fie realizat pe termen scurt, pe perioada imediata, nu in 2010 sau 2011", a declarat Raiskinen, care a admis ca Nokia detine aproximativ 33% din piata globala a telefoanelor mobile. Acesta, care a estimat ca Nokia a vandut aproximativ 10 milioane de telefoane din seria N, a precizat ca sectorul de piata asupra caruia se va concentra grupul este de aproximativ 200 de milioane de consumatori.

Aceste declaratii au fost facute cu ocazia ceremoniilor de lansare a noului model de telefon N95, al carui pret va fi de aproximativ 550 de euro (700 de dolari) si care va fi introdus pe piata chineza in primul semestru al anului 2007.

Principalii concurenti pe plan mondial al grupului finlandez sunt Samsung Electronics Co. Ltd., LG Electronics Inc. si Motorola Inc.