Jeroen Paesen lucreaza de doi ani pentru Vodafone Romania, din martie anul trecut coodonand echipa de digital al operatorului: magazinul online /www.vodafone.ro/shop/ si aplicatia My Vodafone, prin care utilizatorii isi pot gestiona contul prin plata sau amanarea facturii, schimbarea abonamentului, achizitia de extraoptiuni, reincarcarea creditului. El conduce o echipa formata din 15 oameni.

„Vrem sa crestem numarul de clienti, iar dezvoltarea in online vine din incredere. In general, utilizatorii serviciilor online sunt tineri care vor sa primeasca informatia personal. In online, totul trebuie sa fie simplu. Trebuie sa fie mai simplu decat pe alte canale, sa poti plati si cumpara de oriunde”, a explicat Paesen.

Crestere pentru servicii si produse mai scumpe si plata de facturi&reincarcare de credit

De altfel, in ultimul an compania a inregistrat o crestere importanta pe doua categorii: achizitia de servicii si produse mai scumpe decat cele detinute anterior si plata de facturi si reincarcare a creditului prin intermediul aplicatiei My Vodafone.

Pe segmentul de produse, clientii cumpara in general telefoane fara abonament, cel mai bine vanzandu-se cele din gama premium. In ceea ce priveste zona de servicii si produse, o categorie care creste este posibilitatea reinnoirii serviciilor cu unele noi, dupa cum afirma Jeroen Paesen in cadrul EcomTEAM in urma cu o luna.

Paesen, Vodafone: Vrem sa crestem increderea in tranzactiile pe mobil

Paesen, Vodafone: Vrem sa crestem increderea in tranzactiile pe mobil

„Ne dorim sa le facem clientilor viata mai usoara prin serviciile de plata. In online, simplificare inseamna plata de facturi, plata activarilor de extraoptiuni. Acestea sunt servicii in crestere. De asemenea, vedem multe reinnoiri de servicii prin My Vodafone, atat prin site cat si prin aplicatia de mobil. Am observat, in special in ultimele sase luni, o crestere constanta de la luna la luna pentru plata facturilor online, dar si prin aplicatia de mobil My Vodafone. Majoritatea clientilor platesc pe web, dar este o crestere importanta prin aplicatia de mobil”, afirma managerul pentru digital al Vodafone.

Numarul de vizitatori unici pe luna- avans de 150% fata de aprilie 2015

Astfel, numarul de vizitatori unici pe luna in aplicatia My Vodafone a crescut cu 150% intre aprilie 2015 si aprilie 2016. Pe de alta parte, numarul celor care acum isi platesc facturile sau isi reincarca creditul prin aplicatia My Vodafone a crescut tot cu 150% fata de aprilie 2015.

Pe segmentul de utilizatori de telefoane cu sistemul de operare Android, in ultimul an (aprilie 2015-2016), numarul instalarilor de aplicatii My Vodafone a crescut cu 130%.

Utilizatorii My Vodafone au in medie varsta intre 25-30 de ani, sunt barbati din mediul urbani si folosesc foarte mult internetul. Categoria de varsta intre 25-30 de ani este urmata de cea intre 35-40 de ani.

„In general, serviciile de online sunt folosite de tineri. Iar ei utilizeaza internetul in special pentru doua elemente diferite: pe de o parte, pentru a compara produse si servicii si pentru a-si controla costurile”, spune Jeroen Paesen.

Online-ul, mediu de educare

Intrebat cat inseamna online-ul din vanzarile Vodafone, managerul a afirmat ca deocamdata aceasta este un segment mai degraba de educare decat de vanzare.

Citeste si:

„Este in linie cu ceea ne asteptam”, adauga el zambind.

Paesen a afirmat ca in afara de Black Friday si Craciun, care sunt cele mai aglomerate perioade pentru retaileri (in special pentru cei din comert electronic), compania a inregistrat anul acesta vanzari importante si in lunile februarie (datorita ofertelor pentru Dragobete) si martie.

"Black Friday in Romania urmeaza acelasi trend precum in alte tari si isi atinge obiectivele: de a le oferi clientilor oferte foarte bune. La fel ca in multe alte tari, clientii asteapta Black Friday pentru a cumpara ceea ce au nevoie. Evenimentul isi atinge efectul dorit, dar, oricum cred ca oamenii ar trebui sa se uite la ce oferte sunt disponibile si in restul anului, deoarece Black Friday nu este singura perioada cand utilizatorii pot obtine produse si servicii la preturi avantajoase".

Legat de mediile de promovare folosite, Jeroen Paesen afirma ca cele care au rezultatele cele mai bune sunt campaniile integrate.

Cand vor avea romanii incredere in comertul online

Managerul afirma ca face achizitii online de 11-12 ani si ca niciodata nu a avut experiente neplacute, ceea ce l-a si determinat sa aiba incredere in tranzactiile pe internet.

"Este dificil sa estimez cand vor avea romanii incredere in mediul online, dar noi ne concentram in a-i informa si a-i ajuta sa se simta confortabil cand fac tranzactii electronice, precum plata facturilor ori a reincarcarilor de credit, astfel incat achizitia pe internet sa devina una frecventa. Am observat ca Romania desi are utilizatori care folosesc adesea internetul, o parte dintre ei sunt reticenti sa realizeze tranzactii online complete, multi preferand sa plateasca cash sau sa mearga in magazin pentru a-si ridica coletul. Avantajul real, pentru mine, al achizitiilor pe internet este atunci cand un client poate cumpara de oriunde, oricand, are incredere sa plateasca online cu cardul si i se livreaza produsele unde il ajuta cel mai mult. Ultimul pas al acestui process este sa-i facem sa se simta confortabil in felul in care se deruleaza procesul post vanzare, sa raspundem unor intrebari precum “Ce se intampla daca trebuie sa returnez produsul?”. Acest lucru este posibil pe piata romaneasca, am avut doar experiente placute cand am cumparat online de pe site-uri din Romania", explica reprezentantul Vodafone.

Cine este Jeroen Paesen

Jeroen Paesen lucreaza in telecomunicatii din aprilie 2014 de cand s-a alaturat Vodafone Romania, in functia de agile delivery and product configuration manager. Din martie 2015 este manager pentru digital in cadrul companiei de telecomunicatii. Anterior Vodafone, Paesen a lucrat timp de 11 ani in cadrul companiei de cercetare de piata Gartner (in Londra) unde a condus echipa axata pe relatia cu clientii.

„A fost o perioada foarte interesanta in care trebuia sa aflam ce isi doresc clientii”, a afirmat Paesen.

Vodafone Romania este al doilea operator de telefonie mobila de pe piata locala, cu 9,1 milioane de clienti la finalul lui martie anul acesta. Din acest numar, 8,46 milioane sunt utilizatori ai serviciilor mobile, restul fiind ai serviciilor de voce fixa, internet fix si machine-to-machine.