Clientii Mediatel sunt de pe patru continente, din Chile, Mexic si SUA, pina in Vietnam si Kuwait sau Australia. „In Europa avem clienti in aproape toate tarile”, spune Dan Mazilu.

Inedit in aceasta piata este faptul ca toti clientii Mediatel sunt castigati prin „word of mouth”, compania neavand departamente de marketing sau vanzari.

WALL-STREET.ro: Care sunt provocarile actuale in industrie, comparat cu inceputul recesiunii? Ce s-a schimbat in piata?
Dan Mazilu: Industria BPO este foarte importanta, deoarece se lucreaza cu volume mari, 24 ore din 24 de ore si se ofera servicii pentru terti, astfel incat sistemele noastre trebuie sa raspunda cu brio acestor provocari. In plus, datorita concurentei acerbe in domeniul Outsourcing, tehnologia Mediatel trebuie sa fie flexibila si usor de integrat cu alte sisteme ICT.

Daca inainte de recesiune pretul sistemelor/serviciilor nu era o problema in sine, imediat dupa recesiune preturile au devenit prioritare, uneori facand rabat de la calitatea necesara.
Inainte de recesiune am pierdut multe posibile contracte, deoarece aveam preturile “prea mici”. Dupa recesiune, tocmai acest factor, al preturilor mici, ne-a adus mai multi clienti.

W-S.ro: Si o a doua provocare?
DM: A doua provocare tine de tehnologie si comportament. Ambele sunt interdependente: tehnologiile noi ne schimba comportamentul si modul de a lucra, a invata, a face business, iar comportamentele noastre, dorintele, sunt satisfacute de descoperiri tehnologice.
Astfel, interactiunile on line, de genul email, chat, social media, sunt tehnologiile care raspund unor dorinte ale utilizatorilor tineri si sunt de promovat pentru cei in varsta.

W-S.ro: In ce conditii ati accepta sa vindeti o parte din business? In 20 de ani presupun ca ati primit ceva oferte…
DM: Nu am vandut pina acum nici o parte din business, chiar daca am avut multe propuneri de acest gen, in principal de peste Ocean. Nu m-am gandit serios la o asemenea alternativa, deoarece sunt foarte dedicat activitatilor zilnice ale companiei si nu m-as vedea intr-o alta postura.

W-S.ro: Considerati ca angajatii (parte dintre ei), ar putea fi la fel de eficienti, sau chiar MAI eficienti, daca ar lucra de acasa? Aceasta, si ziua de lucru de 6 ore, sunt doua tendinte interesante la nivel mondial.
DM: Eu consider ca daca iti faci treaba si iti realizezi sarcinile in parametrii prestabiliti, nu conteaza ca muncesti de acasa sau 6 ore sau esti cu facultate sau nu ai un CV desavarsit.
Totul este ca aceasta activitate redusa sau de acasa sa fie sustinuta, sa poata sa se integreze cu fluxurile interne si cu celelalte echipe ale companiei, astfel incat sa nu fie o cadere a prestatiilor companiei, ci din contra sa fie o crestere constanta a serviciilor oferite clientilor.

W-S.ro: Cati angajati aveti in prezent si estimati ca veti creste numarul lor anul acesta? Pana la cati?
DM: Suntem in jur de 35 de colegi si in permanenta dorim sa ne largim echipa, doar ca suntem selectivi in procesul de angajare, deoarece dorim intr-adevar pe cei mai buni.
In ritmul actual, pina la sfarsitul anului vom fi in jur de 40 de colegi.
Nu avem un prag maxim de angajare, doar cerintele de business influenteaza acest aspect.

Citeste si:

W-S.ro: Care sunt principalele provocari pe care le intampinati cand cautati angajati? Care sunt cele mai eficiente canale de angajari?
DM: Nu sunt provocari deosebite in procesul de cautare a unor noi angajati. Cele mai eficiente canale de angajari le consider recomandarile si firmele de recrutare online.

Rata de retentie si salarii in industria software

W-S.ro: Care este rata de retentie a angajatilor si cum incercati sa ii mentineti cat mai motivati?
DM: Rata de retentie este foarte mare, avem angajati de 15-18 ani in firma. In general, de la Mediatel se pleaca datorita unor relocari sau motive personale, care nu au legatura cu firma noastra.

W-S.ro: Care sunt salariile medii in industrie si cum au evoluat? In functie de ce factori difera, in cadrul Mediatel?
DM: In industria de software salariile medii sunt in jur de 1.500 – 2.000 euro net, pentru un programator cu experienta notabila. Din acest punct de vedere, la Mediatel salariile sunt peste medie si oferim multe alte avantaje colegilor nostri. Diferentierea se face dupa rezultate, dupa inovatii si aportul personal in cadrul echipelor de lucru.

W-S.ro: Cum s-au schimbat cerintele clientilor in ultimii 5-6 ani? Ce doresc mai mult/diferit?
DM: Clientii doresc flexibilitate: financiara, logistica, administrativa, a serviciilor si produselor pe care le pot folosi.

Clientii cauta mai mult niste parteneri pe termen lung, decat niste furnizori traditionali de servicii si sisteme.

W-S.ro: Ce afaceri estimati pentru anul in curs, si ce evolutie fata de 2015?
DM: Ciclul de vanzare si implementare a unor sisteme de Call Center este lung si influentabil de factori diversi: de la avizarea mai multor departamente implicate, pina la interoperabilitatea cu alte sisteme ICT.

De obicei sunt mai multi jucatori implicati intr-un contract: operatori telecom, investitori, societati de training si consultanta de business, customer care, departamente logistice, etc. Aceste lucruri influenteaza gradul de proiectie al afacerilor, dar estimez o cifra de afaceri de peste 5 milioane de euro pentru acest an, in usoara crestere fata de 2015.

Interviul a fost realizat in cadrul saptamanii sustinute de CGS, unul dintre cei mai mari jucatori pe piata de suport & outsourcing.