Modificarile vor permite dezvoltatorilor sa isi promoveze aplicatiile in rezultatele cautarilor si le vor acorda o parte mai mare din veniturile aduse de aplicatiile oferite pe baza de abonament.

Totodata, Apple a accelerat semnificativ procesul de aprobare a aplicatiilor. Obiectivul este sustinerea sistemului care sta la baza afacerilor din jurul iPhone.

Dezvoltatorii de softuri creeaza aplicatii pentru iPhone pentru ca utilizatorii sunt platesc pentru acestea, in timp ce cumparatorii sunt dispusi sa plateasca un pret mare pentru telefoanele produse de Apple pentru au cele mai bune aplicatii.

Importanta strategica a App Store este mai mare ca oricand pentru Apple, intr-o perioada in care vanzarile de iPhone-uri incep sa se aplatizeze, iar compania vrea sa compenseze prin aplicatii si servicii.

Directorul Apple, Tim Cook, a afirmat recent, intr-o conferinta cu analistii, ca veniturile App Store au crescut cu 35% in ultimul an.

Magazinul online este insa si victima propriului succes. La opt ani de la lansare, ofera peste 1,9 milioane de aplicatii, potrivit firmei de analiza a pietei App Annie, fiind aproape imposibil pentru dezvoltatori sa gaseasca clienti si tot mai dificil pentru acestia din urma sa gaseasca ceea ce au nevoie, in conditiile in care aproximativ 14.000 de noi aplicatii intra saptamanal in magazin.

Citeste si:

”Spatiul aplicatiilor a scapat de sub control. Trebuie sa depasim sistemul in care exista o singura aplicatie pentru orice lucru vrei sa faci”, a spus Vint Cerf, unul dintre inventatorii Internetului, in prezent vicepresedinte la Google, la o conferinta privind viitorul web-ului care a avut loc miercuri la San Francisco, scrie News.ro.

Unii utilizatori renunta la aplicatii in favoarea unor servicii de mesagerie precum Slack si cel al Facebook, care ofera si posibilitatea de a face cumparaturi online sau de stocare a documentelor.

Intre timp, progresele rapide in domeniul inteligentei artificiale ar putea conduce la o lume in care oamenii isi pot folosi telefoanele prin intermediul unor asistenti digitali controlati vocal, cum este serviciul Siri al Apple, si nu prin aplicatii individuale.

Serviciile chat si de inteligenta artificiala sunt abia in faza de inceput, iar atractivitatea lor pentru utilizatori este incerta. Dar daca se vor dezvolta, ar putea anula avantajul Apple reprezentat de ecosistemul aplicatiilor, favorizand in schimb Google, considerat lider in domeniul inteligentei artificiale.

Apple ar putea gasi insa solutii pentru intarirea App Store cu ajutorul inteligentei artificiale. Utilizatorii iPhone pot deja sa deschida unele aplicatii in baza obieciurilor lor.