Utilizatorii romani sunt pasionati de tehnologie, iar mai mult de jumatate dintre ei o utilizeaza mai mult decat in urma cu doi ani, insa aproape 70% pretind ca inteleg cuvintele sau frazele tehnice pe care, de fapt, nu le cunosc, pentru a nu parea ridicoli sau ignoranti in fata colegilor, potrivit unui studiu realizat pentru Samsung, scrie News.ro.

Termenii pe care romanii pretind cel mai des ca ii inteleg sunt “cloud” (28%), “emoji” (27%) si “streaming” (25%).

“Utilizatorii romani iubesc tehnologia, 61% dintre ei o utilizeaza mai mult decat o faceau acum doi ani, iar 58% dintre ei sunt incantati s-o foloseasca, insa terminologia ii face deseori sa se simta confuzi si nu le ofera o viziune clara asupra felului in care diferite dispozitive si servicii ar trebui sa ii ajute”, arata studiul Samsung, publicat joi.

Intrebati cat de bine cunosc noii termeni din tehnologie, 67% dintre romani au declarat ca pretind ca inteleg termenii sau frazele tehnice pe care, de fapt, nu le cunosc, iar 7% dintre ei au raspuns ca fac acest lucru si de cateva ori pe zi.

De cele mai multe ori, romanii pretind ca stiu terminologia pentru a nu parea ridicoli sau ignoranti in fata colegilor (29%).
Pe de alta parte, respondentii cu varste cuprinse intre 16 si 34 de ani sunt cei care admit cel mai des atunci cand nu stapanesc terminologia tehnica.

Totusi, una dintre urmarile neintelegerii terminologiei tehnice are ca rezultat neputinta utilizatorilor de a beneficia de un serviciu sau de un dispozitiv la potential maxim. Prin urmare, peste o treime (35%) dintre utilizatorii romani au declarat ca neintelegerea termenilor duce la nefolosirea dispozitivului la intregul potential.

“Cresterea interesului pentru dispozitivele smart in randul utilizatorilor romani este vizibila, tehnologia oferind in zilele noastre noi oportunitati de comunicare, interactiune si dezvoltare. In Romania, smartphone-urile sunt folosite zilnic de catre cei mai multi utilizatori, dar cele mai noi inovatii, precum Internet of Things sau Cloud, inca produc confuzii in randul acestora” a declarat directorul de marketing al Samsung Electronics pentru Europa de Sud-Est, Monika Torokne Nagy (foto).

Cei mai multi dintre respondentii romani (92,5%) au afirmat ca sunt entuziasmati de performantele dispozitivelor pe care planuiesc sa le cumpere si mai mult de jumatate dintre ei (58%) de tehnologiile pe care le folosesc in prezent si de felul in care ele au evoluat de-a lungul ultimului deceniu.

Mai mult, doar 16% dintre ei simt ca nu pot tine pasul cu tehnologia, in timp ce jumatate au fost de acord ca progresul tehnologic este inevitabil.

De asemenea, aplicatiile de navigatie si harti sunt cele pe care 26% le considera ca au un impact semnificativ in simplificarea vietii lor. Acestea au fost urmate de aplicatiile de tip calculator (22%) si aplicatiile pentru camere foto (13%).

“Cercetarile noastre arata ca terminologia utilizata in tehnologia actuala poate fi o bariera pentru utilizatorii romani. Abordam aceasta problema printr-o serie de pasi strategici, inclusiv prin simplificarea limbajului pe care il folosim si prin training-uri pentru dezvoltarea abilitatilor digitale pentru 400.000 tineri”, a mai spus Nagy.

Ea a subliniat ca aceasta este o problema in intreaga industrie, care va impiedica progresul tehnologic, daca nu se vor lua masuri in acest sens.

Studiul a fost realizat online in 18 tari, inclusiv in Romania, in perioada 16 martie - 1 aprilie, analizand obiceiurile utilizatorilor atunci cand vine vorba de tehnologie.

Samsung Electronics este unul din cei mai mari producatori de televizoare, smartphone-uri, dispozitive purtabile, tablete, camere foto, electrocasnice digitale, imprimante, aparatura medicala, sisteme de retea, semiconductori si solutii LED.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri