“In discutiile avute acum cateva zile cu conducerea Postei, am discutat de metode prin care putem rentabiliza institutia. Doar asa ii maximizam sansele de a avea acces la finantare, sa indeplineasca un program de restructurare, pentru a deveni o companie care sa contribuie la economia Romaniei, si nu invers”, spune Dragos Tudorache.

Cifrele pe anul trecut la nivel operational erau bune, se incadrau in indicatorii de performanta fixate. Ce s-a intamplat insa, pe finalul anului, a intervenit o amenda din partea Consiliul Concurentei pentru demersuri petrecute cu mult inainte de actuala conducere, si aceasta amenda, de 8 mil. de euro, a schimbat fundamental performanta si a dus compania, financiar, pe minus. Asta nu a fost insa imputata directorului general, explica Tudorache nevoia ca datoriile sa fie mult mai transparent comunicate.

“Trebuie sa facem o distinctie intre ceea ce face sanatos posta, si faptul ca ea cara in spate o datorie istorica de 380 de milioane de lei, care acum este esalonata la plata, catre ANAF. Aceasta datorie face parte din pasivul companiei, nu o poate ignora, insa atunci cand este judecata performanta companiei si activitatea economica, trebuie privite cele doua aspecte”, puncteaza el.

Ministrul interimar a recomandat directorului general ca atunci cand gandesc strategia de viitor, tocmai pentru cresterea transparentei, sa se evidentieze foarte clar pasivul, ce trebuie sa gestioneze din trecut, si planurile noi de reorganizare, restructurare, rentabilizare.

Citeste si:

“Posta este in proces de negociere pentru imprumut de 46 de milioane de euro pentru modernizarea liniei de sortare, pentru eficientizare a serviciilor catre cetatean – inca un lucru pozitiv”.

Urmeaza concedieri la Posta

In luna mai a avut loc o discutie intre companie si sindicat, pe marginea rentabilizarii companiei; la acea discutie, printre elementele discutate, a fost si restructurarea unei parti a personalului administrativ si de conducere. A fost un punct agreat cu sindicatele.

“Azi dimineata am cerut o informatie de la companie pentru a vedea in ce stadiu sunt si am inteles ca institutia a furnizat deja o lista cu functiile din partea administrativa si din conducere care ar putea fi reorganizate, urmand ca dupa ce va exista un acord cu sindicatele, sa se treaca apoi si la o discutie aplicata - cum se pot reduce aceste functii, practic, si despre ce oameni ar fi vorba. Este o discutie la care Ministerul nu a intervenit, fiind un dialog intre companie si sindicat”.

Totodata, Ministrul subliniaza ca ar trebui facut un audit intern la posta, pentru reorganizarea credibila a institutiei. Este foarte important ca banuielile privind scurgerile de fonduri sa fie disipate, altfel compania va fi trasa in jos.