Rezultatele studiului au aratat ca tot mai multi angajati din companii fac tranzactii financiare cu ajutorul dispozitivelor mobile. Mai exact, 28% din firmele mici si mijlocii si 34% din companiile mari au efectuat tranzactii financiare de pe dispozitivele mobile. Aceste operatiuni au fost facute nu doar de angajatii din departamentele financiare (63%), ci si de catre managerii de top (54%) sau de catre angajatii obisnuiti (8%).

Utilizarea tot mai frecventa a dispozitivelor mobile pentru tranzactiile bancare ale companiilor ar putea pune in pericol fondurile acestora, avand in vedere faptul ca amenintarile cibernetice mobile au devenit mult mai raspandite in ultimii ani, fiind la fel de periculoase pentru utilizatori ca amenintarile ce vizeaza computerele. Hackerii se concentreaza din ce in ce mai mult pe platformele mobile. Trojan-Banker a fost unul dintre tipurile de malware care a cunoscut cea mai rapida crestere, fiind creat pentru a fura datele de conectare la sisteme de Internet banking si de plati online, precum si datele cardurilor de credit sau de debit.

”Tendintele arata o crestere neintrerupta a folosirii aplicatiilor mobile bancare de catre clientii serviciilor de business banking. Aceasta crestere va continua, cu siguranta, pe masura ce utilizatorii individuali si companiile care folosesc servicii bancare vor migra catre mobile banking, atrasi de comoditatea acestor aplicatii. Aceasta situatie creeaza un imperativ operational pentru banci de a-si reevalua strategiile de securitate si de prevenire a fraudelor, pentru a putea oferi aplicatii de mobile banking sigure, pentru a pastra in siguranta datele confidentiale ale clientilor si pentru a proteja tranzactiile companiilor. Toti utilizatorii serviciilor de mobile banking, fie ei utilizatori individuali sau companii, trebuie sa fie foarte vigilenti cu privire la comportamentul si siguranta lor, dar trebuie sa fie la curent si cu masurile de protectie luate de banci”, a explicat Ross Hogan, global head of fraud prevention la Kaspersky Lab.