"Se intelege ca aceasta zona, a securizarii datelor in cadrul companiilor, nu este cea mai transparenta, motiv pentru care datele statistice privind implementarile de astfel de solutii sunt aproape inexistente". Bandoiu sustine insa ca se pot face estimari. Serviciile IT de gestiune a datelor se cifreaza la 70 milioane de euro in momentul de fata pe toata piata romaneasca. Dintre acestea, serviciile de securitate ar fi undeva in jurul a 10 milioane de euro anual, informeaza NewsIn.

O soulutie de securizare a datelor costa o companie, in medie, intre 10.000 si 15.000 de euro pe an. "Cu toatre acestea, companiile de la noi isi asuma prea multe riscuri si prefera sa angajeze un student cu 200 de euro pe luna care sa faca o simpla scanare de securitate", considera Bandoiu. Majoritatea companiilor romanesti nu sunt precaute si apeleaza la servicii de securitate IT numai dupa ce au fost atacate.

Solutiile de IT, precum business intelligence (BI) sau planificarea resurselor intreprinderii (ERP), pentru companii devin din ce in ce mai complexe si mai integrate, iar "un firewall si un program antivirus nu mai sunt suficiente pentru a asigura securitatea datelor organizatiei", spune Bandoiu. Divizia de consultanta a ProVision a estimat ca o companie mare precum o banca sau un telecom pierd peste 10.000 de euro pe ora in cazul unui atac informatic.
Securizarea datelor reprezinta "un alt tip de asigurare", un management al riscului, care garanteaza continuitatea afacerii, iar mari companii, precum RomTelecom sai Banca Comerciala Romana, prefera sa investeasca zeci de milioane de euro pentru a evita cazul asigurat, spune directorul comercial.

Citeste si:

Toate companiile din Romania sunt obligate, conform unui ordin al ministrului comunicatiilor si tehnologiei informatiei, sa faca anual un audit pe securitate informatica. Raporturile de audit ale companiilor sunt in general favorabile si formale, considera Bandoiu. Circa 70% dintre companiile mari si medii din Romania au anuntat o crestere de cel putin 10% a bugetului pentru IT in 2006, arata un raport anual intocmit de CIO Council pentru anul 2007.

Studiul arata ca directorii de IT (Chief Information Officer - CIO) au bugete mai mari, dar trebuie sa contribuie mai mult la cresterea si eficientizarea afacerilor. Conform raportului, prioritatile CIO pentru anul in curs sunt imbunatatirea proceselor de afaceri - prioritate de varf pentru 62% dintre cei intervievati; atragerea, pastrarea si cresterea relatiilor cu clientii (48%) si cresterea competitivitatii (43%).

Din studiu reiese ca in anul 2006 prioritatile de tehnologie vor fi reprezentate de aplicatiile „business inteligence” (BI), de managementul proceselor de afaceri (Business Process Management - BMP) si de planificarea resurselor (Enterprise Resource Planing - ERP), dar si managementul relatiilor cu clientii (Customer Relationship Management - CRM.