Termenul asumat prin contract de primii cinci furnizori de servicii de acces la internet la punct fix, in vederea remedierii deranjamentelor, este de multe ori depasit, un exemplu in acest sens fiind Telekom Romania, care a inregistrat in ultimul trimestru al anului trecut un varf al duratei medii de 77,3 ore, in care s-au incadrat 95% dintre cele mai rapide remedieri, desi termenul asumat in contract era de 72 de ore, potrivit News.ro.

O alta companie care a inregistrat depasiri ale termenelor asumate este furnizorul Digital Cable Systems, care a inregistrat o durata medie de solutionare de 48 de ore, in 95% dintre cele mai rapide cazuri.

Cele mai mici durate medii de remediere a deranjamentelor le-a inregistrat UPC Romania, care a solutionat cererile in circa 24 de ore, si RCS&RDS, cu 27 de ore. Pe locul trei se afla Nextgen, cea ce mai buna performanta fiind o durata medie de 45,2 ore in al doilea trimestru al anului trecut.

RCS&RDS, cea mai reclamata la ANCOM

RCS&RDS, cea mai reclamata la ANCOM

La nivel de piata, furnizorii de internet la punct fix au remediat, anul trecut, deranjamentele semnalate de clienti intr-un interval mediu de 39 de ore, cu 14 ore mai multe fata de anul anterior.

La internet mobil a scazut durata de solutionare a deranjamentelor

In schimb, la internet mobil durata medie de solutionare a deranjamentelor a scazut la o medie de 14 ore in 2015, de la o medie de 21 de ore in 2014. Cel mai repede, adica intr-o ora, rezolva problemele de acest gen Orange Romania. Pe locul doi se afla Telekom, cea mai buna performanta fiind 2,05 ore in al doilea trimestru. Pe pozitia a treia se afla Vodafone, cu un varf al performantei de 11 ore in al treilea trimestru, iar pe patru RCS&RDS.

Numarul liniilor de internet fix de mare viteza, cu mult peste UE

Numarul liniilor de internet fix de mare viteza, cu mult peste UE

Termenul de remediere a deranjamentelor reprezinta intervalul de timp cuprins intre momentul receptionarii de catre un furnizor a unei reclamatii privind un deranjament validat si momentul remedierii acestuia, potrivit ANCOM, care precizeaza ca furnizorii au obligatia sa includa in contracte aceste termene, ele variind intre 3 si 240 de ore, cele mai uzuale fiind de 24 de ore, 48 de ore si 72 de ore.

Citeste si:

Domeniul internetului la punct fix este unul cu un numar extrem de mare de furnizori de talie mica. Primii cinci furnizori de servicii de acces la internet la punct fix, in functie de numarul de conexiuni, detin o cota de piata de peste 90%, iar 80 de furnizori de servicii de acces la internet la punct fix detin o cota de piata de 95%.

Numarul conexiunilor prin care se poate accesa internetul in banda larga, la puncte fixe si mobile, era de circa 19 milioane la finalul anului trecut, in crestere cu 18% fata de sfarsitul anului 2014.

Dintre acestea, 14,7 milioane de conexiuni erau mobile, iar 4,3 milioane la puncte fixe.

La sfarsitul anului 2014, existau 12,1 milioane de conexiuni mobile si 4 milioane de conexiuni la puncte fixe. Traficul mediu lunar de internet pe conexiune mobila practic s-a dublat in 2015 fata de 2014, de la 0,26 GB in 2014 la 0,48 GB in 2015.

Sursa foto: Sursa Foto: Pixabay