Desi Facebook controleaza o buna parte din media lumii, fondatorul si CEO-ul companiei Mark Zuckerberg subliniaza ca reteaua nu este si nu va deveni niciodata o companie media.
“Suntem o companie de tehnologie, nu o companie media”, a spus Zuckerberg studentilor din Italia, dupa ce a fost intrebat daca Facebook urmareste sa devina o organizatie media.
Pastrand proportiile, declaratia lui este similara cu cea a lui Iulian Stanciu, CEO si actionar eMag, care, in nenumarate randuri, spune ca eMag este o companie de tehnologie, si nu un retailer.
Zuckerberg a continuat spunand ca “noi construim instrumentele, nu producem continutul”.
Declaratiile lui Zuckerberg ridica o intrebare – ce, mai exact, este o companie de media in prezent?
Facebook, intr-adevar, nu genereaza (mult) continut propriu, original, insa face o multime de alte lucruri deloc diferite de o companie media traditionala. De exemplu, este in business-ul de distribuire a continutului, prin Instant Articles si Facebook Live video. Reteaua sociala are deal-uri cu aproape 140 de companii media si celebritati pentru a lansa videoclipuri pentru Facebook Live si, mai mult, curteaza companii TV pentru a transmite chiar si competitii sportive.
Citeste si:
Mai pe larg, Facebook are influenta majora privind ce transmit alte organizatii si cum. Reteaua sociala ofera (doar) anumitor articole video expunere marita in Trending bar-ul de pe homepage, candva organizat de angajati ai companiei, acum aflandu-se insa “la cheremul” algoritmilor.
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: