“Suntem o companie de tehnologie, nu o companie media”, a spus Zuckerberg studentilor din Italia, dupa ce a fost intrebat daca Facebook urmareste sa devina o organizatie media.

Pastrand proportiile, declaratia lui este similara cu cea a lui Iulian Stanciu, CEO si actionar eMag, care, in nenumarate randuri, spune ca eMag este o companie de tehnologie, si nu un retailer.

Zuckerberg a continuat spunand ca “noi construim instrumentele, nu producem continutul”.

Citeste si:

Declaratiile lui Zuckerberg ridica o intrebare – ce, mai exact, este o companie de media in prezent?

Facebook, intr-adevar, nu genereaza (mult) continut propriu, original, insa face o multime de alte lucruri deloc diferite de o companie media traditionala. De exemplu, este in business-ul de distribuire a continutului, prin Instant Articles si Facebook Live video. Reteaua sociala are deal-uri cu aproape 140 de companii media si celebritati pentru a lansa videoclipuri pentru Facebook Live si, mai mult, curteaza companii TV pentru a transmite chiar si competitii sportive.

Mai pe larg, Facebook are influenta majora privind ce transmit alte organizatii si cum. Reteaua sociala ofera (doar) anumitor articole video expunere marita in Trending bar-ul de pe homepage, candva organizat de angajati ai companiei, acum aflandu-se insa “la cheremul” algoritmilor.