La cei 72 de ani, se mentine excelent. Un manager Oracle imi sopteste – “face foarte mult sport, are grija ce mananca si, de 3-4 ori pe saptamana, joaca cateva ore tenis”. Completez, in gand – daca tot ai miliarde, ar fi si pacat sa nu ai grija de tine! Este stiut si faptul ca Larry Ellison ar dori sa traiasca…vesnic si se zvoneste ca ar avea, sub headquarter, o laborator de criogenie.

Pe scena Oracle Open World 2016 insa, sub privirile a (spun reprezentantii companiei) 60.000 de oameni, Larry vorbeste despre viitorul tehnologiei cloud, dar si a inteligentei artificiale.

CTO-ul companiei prezice, extrem de indraznet, ca gigantul software va fi un concurent extrem de serios pentru Amazon.com in oferirea de computing power si stocare in cloud – este, insa, inca, o piata pe care Oracle inca nu a facut pasi, decat ezitant.

Ellison, care este si presedintele executiv al companiei cu sediul in Redwood City, California, spune ca cea mai recenta tehnologie a companiei, cunoscuta ca “infrastructure as a service” este mai rapida si mai ieftina decat a concurentului.

“Amazon a inventat si a fost pionier pe acest segment, deci felicitari! Nu am decat cuvinte bune pentru companie”. Pauza si astept, din sala, acel “dar” care reteaza jumatate din cele spuse anterior, cel putin. “DAR! Leadership-ul companiei s-a terminat! Amazon va avea o competitie serioasa, de acum inainte”, subliniaza el.

“De acum avem un avantaj competitiv clar in fata Amazon”.

Stilul lui Larry Ellison difera puternic de al altor lideri – uneori ezita, glumeste, pare ca nu este complet pregatit, desi, evident, probabil viseaza ce are de zis. Anunta datele de lansare ale unor noi servicii si “uita” una dintre ele, intreaba pe cineva din public, evident, un manager Oracle – “e corect ce-am zis? Deci e corect, ok, mersi!”

“Eu doar spun ce sa faca…si ei fac!”, spune, razand, Ellison.

WALL-STREET.ro este singura publicatie romaneasca prezenta la conferinta anuala a Oracle - vom publica interviuri exclusive pe WALL-STREET PRO si vom transmite near live cele mai importante stiri, direct din San Francisco.

Amazon ramane cel mai puternic jucator pe servicii Web

Amazon, care a fost pionier o decada in urma, lasa in spate rivalii cand vine vorba de Web services. Morgan Stanley estimeaza ca serviciile Amazon Web au generat 7,9 miliarde de dolari vanzari anul trecut, de aproape opt ori mai mult decat Microsoft Azure, al doilea cel mai mare jucator de infrastructura Web.

Google Cloud Platform, a Alphabet, se situeaza pe pozitia a treia, la aproape 1/16 din business-ul Amazon.

Practic, Oracle incearca sa pivoteze din vanzator de software, un business foarte lucrativ pentru companie, dar care se micsoreaza, la servicii Web pe baza de abonament. Aplicatiile business, cunoscute ca software as a service, cresc rapid (Ellison spune ca mult mai rapid decat concurenta), si, similar, evolueaza si instrumentele si programele de analiza online, platform as a service.

Citeste si:

Pe masura ce din ce in ce mai multe companii fac pasul catre cloud, piata infrastructurii ca servicii este cruciala pentru Oracle. Probabil una dintre cele mai mari provocari pe care le are de infruntat Oracle este construirea de centre de date masive pe plan global, pentru a acoperi nevoile de calcul ale companiilor. “Am investit miliarde de dolari in construirea acestor centre”, puncteaza Ellison, fara a spune, insa, cate au fost construite sau cat planuieste sa investeasca pentru a isi infrange rivalii.

Avand in vedere insa multimea de clienti din sala, Ellison se asteapta ca Oracle sa construiasca business-ul de infrastructura pe baza clientilor deja existenti. Vor sa ii ghideze in cloud computing si, spune Ellison, “am dezvoltat tehnologia care permite clientilor sa faca aceasta trecere printr-o simpla apasare de buton”.

“Vom asista la zece ani de coexistenta a centrelor de date rulate de clienti, si a aplicatiilor in cloud”, prezice el. “Este foarte important ca acestea sa coexiste in armonie”.

Platforma pentru construirea si rularea de chatbots

Deloc surprinzator, Oracle vrea sa intre si “pe felia” platformelor chatbots, printr-o aplicatie simpla pentru aplicatii enterprise. Acestia pot insa rula si in mesagerii precum cele ale Facebook Messenger, Slack sau Kik, puncteaza Larry.

Instrumentul nu necesita cunostinte de Java, PHP sau JavaScript, spune Ellison, ci doar sa scrii in interfata. “Un fel de Siri sau Alexa – asa se numeste serviciul Amazon, nu? (spune el, intepand concurentul direct) -, insa in scris”.

Pe scena, Ellison demonstreaza un chatbot de Messenger care ruleaza pe un iPad.

Botul, numit Oracle Mobile Procurement, primeste un ordin de la fondatorul companiei, sa ii faca o comanda de carti de vizita. Cand chatbot-ul ii arata cartile curente, acestea au titlul anterior – CEO.

“Hmmm…am cautat in baza de date”, scrie bot-ul, “si se pare ca functia ta s-a schimbat de la ultima ta comanda. Ai dori sa updatez functia pe noile carti de vizita?”

Ellison, dupa ce rade si glumeste pe marginea salariului sau care, spune el, a si scazut, apasa tasta “Yes”.

Dialogul continua pana cand bot-ul intreaba daca doreste sa dea comanda tot catre compania anterioara si, daca nu, ii ofera alternative in regiune. Dupa ce CTO-ul Oracle decide, bot-ul ii spune ca ii va reaminti de comanda cand aceasta va fi livrata.
Larry Ellison nu spune nici cand va fi lansat sistemul si nici cat va costa.

Ramane de vazut in ce masura fondatorul companiei va reusi sa depaseasca Amazon, Microsoft sau Google pe segmentul cloud insa, per total, orice competitie ajuta la dezvoltarea economiei si a pietei. IMM-urile dar si corporatiile au de ales, de acum, din mai multe servicii, oferite de mai multe companii.