Patru ministere au platit 97,1 milioane lei, cu TVA, pentru produse si licente software neutilizate, neimplementate, cu dificultati in exploatare sau cu defectiuni, in perioada ianuarie 2011 - 31 iulie 2016, iar UTI, Teamnet si Siveco se afla pe lista celor mai mari contractori, potrivit unui raport al Corpului de Control al premierului.

Cele patru ministere sunt Ministerul Dezvoltarii Regionale (44,8 milioane lei cheltuiti pe produse neutilizate), Ministerul Finantelor (23,75 milioane lei), Ministerul Comunicatiilor (17,3 milioane lei) si Ministerul Fondurilor Europene (11,36 milioane lei), conform News.ro.

Suma reprezinta 88% din suma totala platite de institutiile statului pentru programe neutilizate sau cu probleme in functionare.

”Astfel, un numar de noua entitati publice impreuna cu unitatile aflate in subordinea/coordonarea/sub autoritatea acestora au platit suma de 110,3 milioane lei pentru produse/licente software instalate, dar neutilizate, neimplementate sau identificate cu dificultati in exploatare sau cu defectiuni, din diverse cauze”, se arata in raport.

Corpul de control a constatat ca 19 entitati publice au achizitionat produse si licente software si au incheiat peste 10.000 de contracte/comenzi, in valoare totala de 3,73 miliarde lei, pentru care a fost platita suma totala de 3,131 miliarde lei.

Cele mai mari sume pentru contractele incheiate cu institutiile publice au fost incasate de firmele Siveco Romania (377 milioane lei), Teamnet (261 milioane lei) si UTI Grup (108 milioane lei).

Agentia pentru Agenda Digitala a Romaniei a incheiat, in 2014, un contract cu grupul UTI, controlat de omul de afaceri Tiberiu Urdareanu, avand ca obiect dezvoltarea noului sistem de licitatii publice SICAP. Pretul convenit in contract a fost de 27,16 milioane lei, cu TVA, iar reprezentantii agentiei au precizat ca „sistemul informatic se afla in curs de livrare, nefiind inca acceptat si lansat in productie”.

Agentia Nationala de Cadastru si Publicitate Imobiliara, subordonata Ministerului Dezvoltarii Regionale, a incheiat in 2015 un contract cu firmele UTI, Bion Advanced Support Team si Eguilde, avand ca obiect servicii de consultanta si achizitia infrastructurii necesare pentru sistemul informatic de culegere a datelor din Registrul Agricol National. Pretul convenit in contract a fost de 26,2 milioane lei, cu TVA, acesta fiind finantat din fonduri europene. Sistemul informatic nu se afla in utilizare, contractul fiind suspendat din cauza lipsei finantarii din fonduri structurale, potrivit raportului.

Inspectoratul de Stat in Constructii, aflat in subordinea Ministerul Dezvoltarii Regionale, a incheiat in 2012 un contract cu asocierea formata din firmele E-Factor Solutions, Siveco si Information Business Consulting, evaluat la 22,6 milioane lei, cu TVA. Contractul avea ca obiect achizitia unui sistem informatic destinat managementului activitatii inspectoratului.

Corpul de control al premierului a efectuat in cursul anului 2015 verificari la 12 structuri teritoriale ale Inspectoratului de Stat si a constatat numeroase nereguli cu privire la functionarea sistemului informatic. Ministerul Fondurilor Europene a incheiat in 2010 un contract cu Teamnet, lider de proiect, in asociere cu firmele Asesoft si Archidata, avand ca obiect „Sistem Informatic Integrat de Management (SIM-POSDRU)”. Pretul convenit in contract a fost de 21 milioane lei, cu TVA. Sistemul informatic nu a fost folosit si nu au fost indeplinite toate cerintele din caietul de sarcini, potrivit raportului.

Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF), subordonata Ministerului Finantelor a incheiat un acord cadru in 2011 cu IBM Romania privind furnizarea de solutii software, valoarea fiind estimata la 16,25 milioane lei, cu TVA, dar platile facute in cadrul acestui contract sunt de 17,14 milioane lei, cu TVA.

Pentru trei contracte din patru, serviciile au fost executate si receptionate, iar contractul numarul 4 a fost ”anulat prin acordul amiabil al partilor”. Agentia Nationala a Functionarilor Publici a incheiat in 2015 un contract cu asocierea formata din firmele Certsign 23, UTI, Stefadina Comserv, Expert Research. Contractul, evaluat la 14,46 milioane lei, cu TVA, are ca obiect prestarea de servicii de arhivare electronica si semnatura electronica. Reprezentantii agentiei au mentionat ca sistemul informatic „este fara receptie finala si incheiat cu neregularitati”.

ANAF a incheiat in 2013 un contract cu asocierea formata din firmele Ernst &Young si Bull – SAS, evaluat la 10,9 milioane lei, cu TVA. Acordul avea ca obiect servicii pentru actualizarea sistemului informatic de administrare a creantelor fiscale. Pentru doua contracte subsecvente, serviciile au fost executate si receptionate. In cadrul unui contract, potrivit raportului, serviciile nu au fost executate complet si nu au fost receptionate pana la data de 31 decembrie 2015, data oficiala de incetare a contractului, motiv pentru care aplicatia informatica dezvoltata la nivel central nu este pusa in productie.

„Avand in vedere faptul ca acordul cadru nu si-a atins inca obiectivul final, in sensul ca prestatorul nu a furnizat aplicatia informatica conforma cerintelor si calitatii prevazute in propunerea tehnica, aceasta aplicatie nu este pusa in productie, fiind instalata pe serverele de test din centrul de date primar. Aplicatia este accesibila prin web, ca urmare nu rezida pe statiile utilizatorilor. Utilizatorii finali din structurile ANAF pot accesa aplicatia prin browser, conform drepturilor acordate”, se arata in raport.

Ministerul Transporturilor a incheiat in 2012, cu grupul UTI, un contract estimat la 3,55 milioane lei, cu TVA, cu o durata de cinci luni, avand ca obiect achizitia de servicii necesare derularii unui sistem national pentru suportul aviatiei civile. Potrivit raportului, produsele software achizitionate au corespuns cerintelor, dar platforma software este nefunctionala.

Ministerul Educatiei a incheiat cu firma software Arwen Professional Services, fosta The Red Point, un contract de 3,08 milioane lei, cu TVA, cu durata cuprinsa intre noiembrie 2010 si ianuarie 2014, avand ca obiect „Calitate, inovare, comunicare in sistemul de formare continua a didacticienilor din invatamantul superior”. Potrivit raportului, „aplicatia nu este transferata la beneficiar in momentul de fata”.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri