Jarvis, denumit astfel dupa asistentul virtual din filmele din seria ”Iron Man”, ar putea reprezenta un prim pas facut in directia realizarii in serie a unui nou produs, afirma Mark Zuckerberg, desi a precizat ca noul sistem, pe care l-a creat pe parcursul a 100 de ore de munca in ultimul an, este personalizat pentru a corespunde specificului locuintei sale, conform News.ro.

Mark Zuckerberg a anuntat rezultatele acestui proiect, despre care a spus ca a reprezentat o provocare personala pe care si-a fixat-o anul trecut, intr-o perioada in care asistentii digitali pentru locuinte produsi de Google Inc si de Amazon.com Inc vor concura pe segmentul vanzarilor de Craciun, iar specialistii se asteapta sa depaseasca vanzarile de gadgeturi emergente extrem de populare precum castile de realitate virtuala si dronele.

Creandu-l pe Jarvis, Mark Zuckerberg considera ca omenirea este ”atat mai aproape, cat si mai departe decat ne imaginam” fata de inovatia revolutionara care va marca descoperirea inteligentei artificiale autonome. Computerile devin foarte bune atunci cand vine vorba de a alege anumite tipare, precum programele de recunoastere faciala, insa este dificil sa le inveti lucruri noi, afirma CEO-ul Facebook.

Citeste si:

”Tot ce am facut in acest an - limbaj natural, recunoastere faciala, recunoasterea discursului si asa mai departe - sunt toate variante ale aceluiasi tipar fundamental al tehnicilor de recunoastere. Dar, chiar daca as petrece lucrand alte 1.000 de ore, probabil nu as putea sa construiesc un sistem care sa invete lucruri noi complet de unul singur”, a precizat Mark Zuckerberg.

Jarvis este capabil sa raspunda textelor scrise si comenzilor vocale si poate sa difuzeze muzica, sa porneasca aerul conditionat, sa deschida usile si sa porneasca alte sisteme hi-tech. Poate sa recunoasca chipurile vizitatorilor, sa porneasca un toaster si chiar sa scoata tricouri - cu ajutorul unui ”tun” instalat in sifonier. Daca vor fi facute eforturi pentru a largi utilizarea lui Jarvis dincolo de locuinta lui Mark Zuckerberg, atunci acel experiment ”ar putea pune bazele unui nou produs”, afirma CEO-ul Facebook.

Sursa foto: Shutterstock