O crestere mai mica de 50% a profitului trimestrial pentru Google reprezinta motiv de ingrijorare dupa ce compania americana a obisnuit piata bursiera cu rapoarte financiare care prezinta cresteri de aproape 100% de la trimestru la trimestru
Google Inc., liderul cautarii pe Internet, a raportat un profit aproape dublu pentru trimestrul al treilea din 2006, depasind inca o data estimarile analistilor. Compania a inregistrat 733,4 milioane de dolari profit, ori 2,36 dolari pe actiune, comparativ cu 381,2 milioane de dolari sau 1,32 dolari pe actiune in urma cu un an. Veniturile au crescut de asemenea cu 70 de procente pana la 2,69 miliarde de dolari.

Rezultatele Google sunt exceptionale daca avem in vedere ca cel mai mare rival, Yahoo, a raportat in urma cu trei zile o scadere a profitului cu 38% si cel mai slab trimestru din punct de vedere al vanzarilor din ultimii patru ani. Yahoo a inregistrat in trimestrul al treilea 158,5 milioane de dolari comparativ cu 253,8 milioane in urma cu un an, veniturile companiei fiind de aproximativ 1,2 miliarde de dolari.

Gigantul IT nu se multumeste insa doar cu raportarea dublarii profitului la fiecare trei luni. Google si-a crescut cheltuielile cu 76% comparativ cu perioada similara din 2005, investind 313 milioane de dolari in cercetare si dezvoltare. Alti 492 de milioane de dolari au fost investiti in infrastructura, in special in computere si retele, compania angajand si un numar considerabil de ingineri (peste 1400 de angajati noi in perioada mentionata care au ridicat numarul total de angajati ai Google la aproape 9500 de persoane).

Google mananca pur si simplu pranzul batranului Yahoo, a afirmat Kim Caughey, analist la Fort Pitt Capital Group, scrie Bloomberg. Google obtine venituri din publicitatea online mult mai mari decat cele obtinute de Yahoo, fiind mult mai relevant in ceea ce priveste tehnologia si gradul de utilizare al motorului de cautare pe Internet, reusind de asemenea sa isi creeze o retea in care are exclusivitate in ceea ce priveste plasarea publicitatii.

Compania si-a crescut de asemenea ponderea vanzarilor internationale in veniturile proprii, vanzarile internationale avand o pondere de 44% comparativ cu 42% in urma cu un an. Cota companiei pe piata cautarilor pe Internet din SUA a crescut la aproape 50% in timp ce Yahoo, al doilea clasat, detine doar 23 de procente din aceasta piata.

Google a reusit de asemenea sa isi creeze o retea de site-uri pentru care vinde spatii publicitare, reducand astfel distanta fata de Yahoo, care este cel mai mare portal din lume, avand si foarte multe site-uri partenere. Achizitia YouTube pentru 1,65 miliarde de dolari sau contractele incheiate cu NewsCorp, eBay sau Viacom denota determinarea Google de a ramane principalul jucator in publicitatea online, care aduce aproape toate veniturile companiei.

In plus, Google incearca sa se dezvolte si pe segmentul de servicii, oferind servicii de procesare sau de stocare a documentelor pe serverele proprii, Google intrand si pe segmentul de plati online. Avand in vedere aceste directii de dezvoltare si actuala evolutie a Google, analistii pastreaza optiunea de 'cumpara' pentru actiunile Google, unele din cele mai profitabile din lume.

Cotatiile Google inainte de prezentarea rezultatelor trimestriale au crescut cu 1,6 procente pana la 426,06 dolari pe actiune, Google deschizand in crestere cu 7,1% ieri dimineata in Germania, dupa prezentarea rezultatelor, valoarea unei actiuni Google fiind de 456,41 de dolari.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri