NNC Services, companie de consultanta in marketing si comunicare specializata in servicii pentru domeniul IT&C anunta rezultatele studiului “Dezvoltarea unui business de IT&C in Romania”.

Studiul s-a desfasurat in cadrul companiilor mici, medii si mari de IT&C din Romania si analizeaza strategiile folosite de acestea in dezvoltarea afacerilor. 55.3% dintre respondenti provin din companii cu 10-49 angajati, 21.3% din companii cu 50-249 angajati, 17% din companii cu mai putin de 10 angajati si 6.4% din companii cu peste 250 de angajati.

Email marketing, SEO si participarea la targuri si evenimente sunt principalele metode de generare de leaduri

Potrivit studiului, o buna parte din companiile de IT&C din Romania considera activitatea de lead generation o oportunitate foarte buna pentru dezvoltarea afacerilor. Principala metoda folosita de toate companiile IT&C, indiferent de dimensiune, pentru desfasurarea activitatilor de lead generation este email marketing. Ulterior, fiecare companie, in functie de dimensiunea acesteia si implicit de bugetul lor, aleg strategii diversificate, optand pentru un mix intre email marketing si SEO (peste 70% dintre companiile medii) sau email marketing si participarea la targuri si evenimente de profil (peste 65% dintre companiile cu peste 50 de angajati).

Definirea strategiei, o etapa importanta in procesul de lead generation

Elaborarea unei strategii bine definite, inca de la inceputul activitatii, este un pas foarte important in atingerea obiectivului propus, lucru realizat de peste 40% din companiile de IT&C din Romania. In ceea ce priveste resursele folosite pentru activitatea de lead generation, majoritatea companiilor aloca sub 80 de ore lunar. Cu toate ca resursele de timp folosite sunt similare, rezultatele difera in functie de dimensiunea companiilor. Astfel incat, companiile cu pana la 50 de angajati reusesc sa genereze peste 11 leaduri pe luna, iar cele mari gasesc intre 1 si 3 leaduri/lunar.

Principalele provocari ale companiilor de IT&C sunt legate de implementarea diverselor metode specifice generarii de leaduri

Desi activitatea de lead generation este folosita cu succes de majoritatea companiilor de IT&C din Romania, acestea intampina totusi oarecare dificultati in implementarea diverselor metode de abordare. Email Marketing, Content Marketing, SEO, Social Media si Paid Search se afla pe lista provocarilor tuturor companiilor de IT&C care au participat la prezentul studiu, gradul de dificultate fiind diferit in functie de dimensiunea companiilor.

“Generarea de oportunitati de vanzare in domeniul IT&C, un domeniu cu precadere Business-to-Business, este un proces complex, iar obtinerea de noi clienti se face referential pana la un anumit punct. Odata cu cresterea afacerii, generarea constanta de noi oportunitati este esentiala pentru stabilitatea si supravietuirea acesteia, insa, in acelasi timp, multe companii investesc timp sau si efort in astfel de activitati, fara o strategie prestabilita si fara a avea o viziune asupra rezultatelor unei activitati planificate si executate metodic ce poate aduce o garantie, o premisa a succesului in dezvoltarea afacerii.” Alexandra Cotovanu, chief of lead generation department, NNC Services.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri